Mowa nienawiści nie jest już tylko problemem społecznym. Hejt staje się również sporym kłopotem biznesowym. Coraz częściej branżowi rywale podkładają sobie nawzajem przysłowiowe kłody pod nogi, rozsiewając w sieci czarny PR na temat konkurenta.
Pozornie może wydawać się, że kilka nieprzychylnych opinii na temat firmy, jej usług czy produktów niewiele może zdziałać, ale jest to błędne myślenie. Mowa nienawiści pod postacią hejtu w biznesie doprowadziła do spadku rentowności niejednego przedsiębiorstwa. Słyszałeś już o tym problemie lub osobiście się z nim borykasz? Zapraszamy do lektury artykułu, z którego dowiesz się, gdzie leży podłoże tego typu działania, jak mu przeciwdziałać i sobie z nim radzić.
Konkurencja nigdy nie śpi, a zwłaszcza wtedy gdy Twojej firmie zdarza się mniejsza lub większa wpadka. Nie wysłałeś raportu na czas? Nie udzieliłeś klientowi rabatu? A może upomniałeś się o płatność? Każde z tego typu działań może zostać bardzo ostro ocenione przez niezadowolonego kontrahenta, a oliwy do ognia chętnie doleje konkurencja.
Zdarza się, że publiczna uwaga klienta na temat Twojej wpadki nabiera rozmachu, w którym nierzadko sporą role odgrywają nie tylko niezadowoleni klienci, ale przede wszystkim komentarze konkurencji. Z monitoringu sieci korzysta dzisiaj prawie każdy prowadzący kampanie wizerunkowe lub reklamowe w Internecie. Dzięki niemu na temat Twojego biznesu można dowiedzieć się bardzo dużo w krótkim czasie. Gwarantujemy, że z tego udogodnienia korzystają nie tylko Twoi specjaliści od e-wizerunku. Monitoring bardzo skrzętnie może przeprowadzać również konkurencja i podejmować aktywność wszędzie tam, gdzie na temat Twojego brandu pojawi się negatywna wzmianka. Wszystko po to, aby mocno zaszkodzić Twojej reputacji i znacząco obniżyć zaufanie klientów do marki. Pamiętaj, że niezauważony lub zignorowany hejt pozostawiony bez reakcji rośnie w siłę. Jeżeli pod jedną złą opinią pojawia się dyskusja, wyszukiwarka Google doskonale ją indeksuje.
Nierzadko zdarza się, że konkurencja nie potrzebuje punktu zapalnego w postaci negatywnej wypowiedzi prawdziwego klienta. Działania nieuczciwej konkurencji w sieci nabierają rozmachu i hejt jest teraz podejmowany częściej niż kiedykolwiek. Być może już zmierzyłeś się z irracjonalnymi oszczerstwami i masz nadzieję, że więcej się nie ukażą… Jednak pamiętaj, że nieuczciwa konkurencja nie odpuszcza tak łatwo. Wirtualna reputacja ma ogromne znaczenie dla pozycji rynkowej współczesnych firm i konkurenci doskonale wiedzą, że wpływa na osiągane wyniki finansowe. Zdarza się, że hejt w internecie i trolling idą w parze, a Twoja marka zostaje pomówiona o wiele działań, z którymi być może nigdy nie miała nic wspólnego… Jak wtedy reagować?
Naucz się kategoryzować hejt, który być może znajdujesz na swój temat. Nigdy nie kieruj się emocjami, przygotowując odpowiedzi na krzywdzące opinie. Nigdy również nie wybieraj milczenia! Na czarny PR należy reagować możliwie szybko, sprytnie i rozsądnie.
Wydawca
Adres prawny
NIP