Jak dostarczać dopasowane treści do odbiorców na wielu platformach?

Obecnie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi marketingu jest marketing automation, który zrewolucjonizował relację między marką a klientem. Ma na celu poprawę działań marketingowych i sprzedażowych na wielu platformach jednocześnie. A wszystko to za pomocą jednego narzędzia. Jak zautomatyzować komunikację, aby uzyskać największy zwrot z inwestycji?

Czym jest marketing automation w 2021?

Efektywny marketing w 2021 roku wymaga wprowadzenia dobrych praktyk i łączenia wielu kanałów komunikacji. Proces styku z marką powinien być dopracowany do perfekcji – dotyczy to nie tylko perswazyjnych komunikatów reklamowych, ale również obsługi klienta. Narzędzia do marketing automation dają ogromne możliwość marketerom w zakresie budowania relacji z odbiorcami, gwarantując wyjątkową podróż zakupową (customer journey). Automatyzacja marketingu wykorzystuje dane o zachowaniu odbiorców, dając ich całościowy obraz, a także możliwość segmentacji bazy zgodnie z danymi kryteriami.

Narzędzie do marketing automation PushAd pomaga lepiej zrozumieć użytkowników, budować spersonalizowaną relację poprzez regularne dostarczanie odbiorcom wartościowych treści, a także wdrażać założone strategie i scenariusze oparte na wielu zmiennych. Dzięki systemowi do automatyzacji można zdecydować, jakie komunikaty wysyłać do określonej grupy klientów, dowiedzieć się, które kanały są najbardziej efektywne oraz jakie zachowania spowodują wysłanie wiadomości (trigger). Wszystkie działania zostaną zautomatyzowane, dzięki czemu zespół marketerów będzie mógł skupić się na najważniejszych zadaniach, zwiększając produktywność.

Do kogo kierować treści marketingowe?

Narzędzie do marketing automation daje ogromne możliwości zarządzania użytkownikami, zmieniając ich w aktywnych klientów. Jednak, zanim poddamy działania marketingowe automatyzacji, należy dowiedzieć się, kim tak naprawdę są nasi klienci i jakie mają potrzeby. Systemy do marketing automation pozwolą poznać motywacje i zachowania zakupowe odbiorców w celu skuteczniejszej segmentacji i personalizacji przekazu – bez automatyzacji byłoby to o wiele trudniejsze zadanie. Klientów można podzielić pod względem kryteriów transakcyjnych (np. jakie produkty kupują, z jaką częstotliwością, ile wynosi średnia wartość koszyka zakupowego) oraz behawioralnych (np. ile wizyt potrzebuje użytkownik, aby dokonać zakupu lub w jakim

przedziale cenowym kupuje produkty). Na podstawie wykonanych akcji można ustalić dane scenariusze, które przybliżą użytkownika do finalizacji transakcji.

W jaki sposób rozwiązania marketing automation zwiększają skuteczność marketingu wielokanałowego?

Kluczem do sukcesu marketingowego jest odejście od sztywnych strategii w odizolowanych kanałach komunikacji. Narzędzie do marketing automation umożliwia wielokanałowe, spójne działania w danym punkcie styku klient-marka. Dzięki temu mamy większą szansę dotrzeć do potencjalnie zainteresowanego klienta, a przede wszystkim trafić w jego potrzeby. Systemy do automatyzacji koordynują wysyłkę wiadomości oraz kontrolę zachowania użytkowników w wybranych kanałach komunikacji. Stosując marketing wielokanałowy, możemy dotrzeć z przekazem do najbardziej wartościowych odbiorców, optymalizując koszty wykorzystania kanałów marketingowych oraz zwiększyć konwersję w każdym z kanałów.

Rejestracja na wydarzenie!

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP