Jak dużo wiesz o swoim Kliencie?

Wiesz, kim jest Twój klient?

Dzięki stronie ,,Think with Google” jesteśmy w stanie sprawdzić standardowe ścieżki zakupowe dla firmy z danej branży w kilku różnych krajach. Tymczasem najbardziej wartościową dla nas informacją jest to, co robił na naszej stronie konkretny klient. Dzięki połączeniu danych z różnych źródeł (Digital Analytics i CRM) wiemy o naszym kliencie znacznie więcej. Jeśli prowadzimy sklep kosmetyczny, tylko na podstawie Google Analytics możemy dowiedzieć się, jakich kosmetyków używa, jaką ma karnację, czy walczy ze starzeniem skóry, a nawet czy ma dzieci. Jeśli dodamy do tego dane z innych źródeł, wiemy już kim ta osoba dokładnie jest – jak się nazywa, gdzie mieszka, etc. Stosując indywidualne podejście możemy zyskać wiele cennych informacji z biznesowego punktu widzenia.

Czy personalizacja się opłaca?

Coraz więcej detalistów jest zadowolonych z efektów, które przyniosła personalizacja. Ponad 30% firm już deklaruje, że przeznaczy na nią 25% budżetu marketingowego. To więcej niż na Big Data, Social Media, Real Time Marketing i Mobile Marketing. Jak pokazują badania, firmy, które zainwestowały w analitykę internetową zwiększyły swój przychód niemal o połowę, z kolei ich ROI wzrosło o 30% w stosunku do firm, które tego nie zrobiły.

Łączenie danych kluczem do sukcesu

Personalizacja nie mogłaby istnieć bez danych, a ich ilość z roku na rok rośnie. Dynamika wzrostu Big Data przekracza 40% w skali roku. Szacuje się, że wartość tego rynku w 2017 roku wyniesie 47 mld dolarów. Nie należy jednak bagatelizować tzw. Little Data, czyli danych, które każda firma zbiera we własnym zakresie i które dotyczą wyłącznie jej klientów. Warto więc sprawnie wykorzystywać informacje, które już posiadamy i dopiero wtedy planować wdrożenie Big Data.

Jasna relacja z klientem ceniona ponad wszystko

Należy pamiętać, żeby do personalizacji podchodzić z głową. Badania wykazują, że aż 84% konsumentów jest świadomych tego, że firmy śledzą odwiedzane przez nich strony i na tej podstawie tworzą spersonalizowane rekomendacje. Jednak nadal 71% konsumentów przeraża wizja tego, że firmy wiedzą o nich tak wiele. Z jednej strony oczekują, że marketerzy będą trafiać do nich ze spersonalizowanym przekazem, z drugiej muszą pozwolić na śledzenie swoich zwyczajów zakupowych. Marketerzy powinni więc postawić na korzyści wynikające z dzielenia się danymi – blisko 60% badanych twierdzi, że dzięki tej świadomości są gotowi dzielić się informacjami na swój temat.

Więcej informacji na temat personalizacji i wykorzystania danych o kliencie w kontekście poprawy jego doświadczeń zakupowych znajduje się w Bluepaperze Personalizacja w e-marketingu | Bluerank.

Szukaj podobnych:

image

Komentarze