Jak namieszać w e-commerce w oszałamiająco piękny sposób – wywiad z Linh Nguyen, założycielką i dyrektor zarządzającą Kisura

Słowo „kisura” w swahili oznacza mniej więcej tyle, co „oszałamiająco piękna kobieta”. Oprócz tego jest to nazwa pierwszego w Europie serwisu, który umożliwia spersonalizowane zakupy modowe, udowadniając, że połączenie mody, nowych technologii i pomocy człowieka w formie zakupów z doradcą (ang. curated shopping) to gotowa recepta na sukces. W tym wywiadzie Linh Nguyen, założycielka i dyrektor zarządzającą Kisura GmbH, zdradza jak to jest możliwe.

<div class="alert"><p>Looking for english version? Read it now! <a href="http://www.ecommercecapitals.com/blog/kisura-a-gorgeously-beautiful-ecommerce-game-changer-an-interview-with-linh-nguyen">ecommercecapitals.com/blog/linh_nguyen_kisura_interview</a> </p></div>

<div class="clearfix"></div> ### __Paulina Królikowska, FP20__: Zacznę w prowokacyjny sposób – żyjemy w świecie tysięcy dużych i małych sklepów. Ubrania, buty i dodatki są po prostu tanie, więc zmieniamy je często. Codziennie szukamy inspiracji modowych w tysiącach miejsc online – na blogach, w serwisach tematycznych, czy choćby na Instagramie. Każdy jest swoim własnym stylistą, a przy tym niewielu z nas występuje w telewizji, więc właściwie po co komu profesjonalna pomoc w kupowaniu ubrań? <div class="clearfix"></div>

Linh Nguyen, Kisura GmbH

<div class="clearfix"></div> <span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="7981"></data-image></span> Są dwa przypadki, w których taka pomoc jest potrzebna. Po pierwsze, gdy klient szuka konkretnego ubrania, marki, czy modelu. Najłatwiej robi się to online, filtrując produkty dostępne w sklepach albo porównywarkach lub po prostu przeglądając Google’a w poszukiwaniu najlepszej ceny. Po drugie – i to już jest całkiem powszechna sytuacja – gdy klient nie wie, czego konkretnie szuka, bo właściwie... szuka inspiracji. Właśnie w tym punkcie e-sklepy modowe tracą najwięcej ruchu. __Produkty rekomendowane na podstawie zachowań zakupowych innych użytkowników, kolorowe magazyny i blogi to najpopularniejsze narzędzia, na podstawie których ludzie decydują się na kupienie czegoś online, ale to wcale nie gwarantuje, że będą z otrzymanej paczki zadowoleni.__ A chodzi o to, żeby cały proces zakupowy, od inspirującej sugestii po zakup i przymiarkę w domu, był efektywny i satysfakcjonujący. __W e-sklepach z ubraniami próżno szukać personalizacji, czyli dostosowania oferty produktów do profilu konkretnego klienta.__ Profesjonalne i podrasowane zdjęcia modelek w czasopismach i na blogach mają za zadanie wytworzyć w nas chęć posiadania czegoś i ostatecznie skłonić do kupienia tej rzeczy, ale to nie gwarantuje sukcesu, skoro najczęściej zwracamy ubrania, bo nie pasują nam – rozmiarem lub wyglądem. Kisura to połączenie technologii i pomocy człowieka, dzięki którym klient otrzymuje wyjątkowe doświadczenie zakupowe i produkty, które są do niego dopasowane. Najlepszym dowodem na zadowolenie naszych użytkowników jest średnia wartość koszyka na poziomie 180 euro, która trzykrotnie przewyższa wartość koszyków w typowych e-sklepach z ubraniami. Poza tym ponad 30% naszych klientów powraca do nas i składa średnio 5 zamówień rocznie. To są twarde dowody.<div class="clearfix"></div> ### __Paulina Królikowska, FP20__: Kisura to pierwszy tego typu serwis w Europie, który ma swoją siedzibę w Berlinie. Stworzyłaś go w 2013 roku ze swoją znajomą Tanją Bogumil. Czy możesz opowiedzieć nam, jaką drogę przeszłyście, aby przekuć pomysł na spersonalizowane zakupy online w konkretną działalność na rynku e-commerce? <div class="clearfix"></div>

Linh Nguyen, Kisura GmbH: Tanja i ja poznałyśmy się 7 lat temu na studiach. Z natury obie jesteśmy dynamiczne i lubimy tworzyć coś nowego – szczególnie, gdy dzięki temu możemy zmienić zachowania osób korzystających z nowych produktów i usług. Po studiach zaczęłam pracę w Corporate Finance Partners (CFP), wiodącej firmie zajmującej się fuzjami i przejęciami, gdzie specjalizowałam się w umowach dotyczących produktów technologicznych i medialnych. Pracując w CFP zajmowałam się tylko segmentem firm B2C, świadcząc usługi konsultingowe z zakresu sprzedaży na rzecz inwestora i procesów finansowania dla kluczowych graczy na europejskim rynku e-commerce. To tam nauczyłam się rozumieć wartość całej obecności klienta – a nie tylko jego przyjścia do konkretnego serwisu. Zrozumiałam też, że to najlepszy fundament wzrostu i długoterminowej rentowności każdego biznesu online. W tym temacie sprzedaż generowana przez każdym zamówieniu oraz lojalność klienta to kluczowe czynniki decydujące o sukcesie – lub porażce. Tanja w 2010 roku zaczęła pracować w Misterspex, jednym z największych serwisów optycznych w Europie. Spędziła tam 2 lata i nauczyła się, jak od zera rozkręca się biznes online i jak należy edukować klientów, gdy wprowadza się na rynek innowacyjny produkt. 2010 rok to był dla e-commerce w Niemczech i Europie czas przed boomem. Klienci dopiero uczyli się zakupów online, szczególnie gdy chodzi o kupowanie takich rzeczy, jak na przykład szkła korekcyjne do okularów. Obie uznałyśmy, że sklepy stacjonarne będą miały coraz większą konkurencję i że głównym kanałem sprzedaży stanie się właśnie online. Dlatego postanowiłyśmy do e-zakupów dodać tak bardzo potrzebną personalizację i wsparcie eksperta, łącząc w ten sposób dwa światy, czyli online i offline, aby klientki Kisura mogły na tym jak najbardziej skorzystać. Dzięki temu zakupy z doradcą, czyli „curated shopping” redefiniują wygodę – jesteśmy dostępni 24/7, a oprócz tego zapewniamy spersonalizowaną obsługę klienta i troskę o jego zadowolenie, co jest możliwe dzięki profesjonalnym doradcom.

<div class="clearfix"></div> ### __Paulina Królikowska, FP20__: W jednym z wywiadów powiedziałaś, że razem z zespołem Kisura chcesz „stworzyć kolejny serwis, który namiesza w e-commerce”. O co dokładnie chodzi? <div class="clearfix"></div>

Linh Nguyen, Kisura GmbH: Gdy w 2007/2008 roku startowało Zalando, nikt nie wyobrażał sobie, że można kupować buty przez Internet. Dziś to właśnie ten kanał sprzedaży się liczy – do tego stopnia, że coraz więcej osób kupuje w ten sposób jedzenie, czy nawet meble. Jeśli przyjrzymy się rynkowi mody damskiej w Niemczech, okazuje się, że aż ¾ rocznej sprzedaży jest generowane offline. To dlatego, że klientki cenią sobie jakość usług doradców w sklepach stacjonarnych i darzą ich zaufaniem. My postanowiłyśmy zaoferować to samo online i dzięki połączeniu najnowszych technologii ze wsparciem doradcy z krwi i kości jeszcze lepiej spełniać wymagania naszych klientek. Kisura to serwis, który można łatwo wkomponować w codzienne życie za pomocą narzędzi komunikacji, które są dostępne w każdym urządzeniu, bo działamy desktopowo, mobilnie, przez e-mail, WhatsAppa, telefon, sms, Skype i czaty.

<div class="clearfix"></div> ### __Paulina Królikowska, FP20__: 27 kwietnia wystąpisz jako prelegentka na [E-commerce Berlin Expo](http://ecommerceberlin.com/?utm_source=fp20org&utm_medium=post&utm_campaign=post_fp20org#register) z prezentacją __“Personalization and Relevance as main success factors of curated shopping”__ – czyli skupisz się na personalizacji i przydatności jako czynnikach sukcesu serwisu Kisura. Dlaczego? <div class="clearfix"></div>

Linh Nguyen, Kisura GmbH: W e-commerce chodzi o stałą dostępność. Jednocześnie mamy do czynienia z takim natłokiem produktów i usług, że po prostu bardzo trudno jest wybrać i kupić naprawdę właściwą i autentycznie przydatną rzecz. Wysoki poziom niezadowolenia klientów, duża liczba zwrotów i niechęć do płacenia online sprawiają, że naprawdę trudno jest rozkręcić dochodowy biznes online. W naszym przypadku okazało się, że wprowadzenie usług doradcy zakupowego online sprawiło, że klienci łatwiej i szybciej znajdują to, co naprawdę im pasuje, więc cały proces zakupowy stał się bardziej efektywny. Powtórzę to, co powiedziałam na początku – najlepszym dowodem na zadowolenie naszych klientów jest wysoka średnia wartość koszyka i liczba użytkowników, którzy bardzo chętnie ponownie korzystają ze wsparcia naszych doradców.

<div class="clearfix"></div> ### __Paulina Królikowska, FP20__: [E-commerce Berlin Expo](http://ecommerceberlin.com/?utm_source=fp20org&utm_medium=post&utm_campaign=post_fp20org#register) to wydarzenie, na którym spotkają się ludzie z małych i dużych firm e-commerce, a także ci, którzy dopiero przymierzają się do założenia swojego biznesu online. Twoja publiczność będzie więc całkiem zróżnicowana. Czy jest coś, co już teraz powiedziałabyś osobie z tej ostatniej grupy, czyli komuś, kto dopiero zastanawia się, jak zacząć swoją przygodę z e-commerce? <div class="clearfix"></div>

Linh Nguyen, Kisura GmbH: O tak! Że nie ma lepszego miejsca niż właśnie takie branżowe wydarzenia, żeby poznać ludzi i nałapać cennych bodźców do założenia własnego biznesu.


Linh Nguyen wystąpi na E-commerce Berlin Expo, które odbędzie się 27 kwietnia 2016 roku na terenie Postbahnhof w Berlinie, z prezentacją pod tytułem "Personalization and Relevance as main success factors of curated shopping". Udział w prezentacji jest bezpłatny! Wystarczy rejestracja online na stronie E-commerce Berlin Expo

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP