W zespole siła.
Cała tajemnica sukcesu na targach tkwi w ludziach. Dobór odpowiedniego zespołu ma kluczowe znaczenie. Warto podczas targów wyróżnić się z tłumu, a jednocześnie wyglądać i mówić jak jeden zespół. Każdy przedstawiciel firmy powinien umieć w prosty i przystępny sposób opowiedzieć o korzyściach jakie oferuje jego firma. Przydatna jest również umiejętność dobrania informacji o ofercie w zależności od możliwości, np. jeśli przy stoisku jest wielu odwiedzających wówczas informacja powinna być krótka i zwięzła. Z kolei, jeśli czasu jest więcej to pracownik firmy może szczegółowo opowiedzieć o oferowanych usługach. Umiejętność dopasowania się do sytuacji jest więc bardzo istotna.
Rozdziel zadania i ustal strategię.
Plan jest niczym, ale planowanie jest wszystkim. To powiedzenie doskonale sprawdza się na targach. Przeważnie przed samym wydarzeniem gromadzi się wiele spraw, które trzeba domknąć. W związku z tym ustalenie strategii schodzi na drugi plan. Jednak warto poświęcić trochę czasu na dokładne zaplanowanie i podzielenie zadań tworząc pierwszą i drugą linię frontu. Wyznaczone osoby z firmy powinny być odpowiedzialne za kontakt z klientami – jest to tzw. pierwsza linia. Równie ważna jest organizacja materiałów, odpowiednie rozdzielenie zadań i koordynacja. Podczas targów nawet przerwy i odwiedziny stanowisk innych wystawców powinny być zaplanowane.
Klient na wagę złota.
Do odwiedzenia stoiska firmy na targach można oczywiście zaprosić potencjalnych klientów. Sztuką jest jednak rozpoznanie wśród innych spacerowiczów osób lub firmy, które mogą być zainteresowane naszą ofertą. Rozmawiając z odwiedzającymi należy ustalić czy oferowany przez firmę serwis jest im potrzebny – może są producentami ekologicznego mleka, a my proponujemy im płatności mobilne.
Diabeł tkwi w szczegółach.
Kolejną ważną kwestią, o której należy pamiętać podczas targów jest odpowiedni wygląd stoiska oraz dobra atmosfera. Pracownik, który reprezentuje firmę na wydarzeniu branżowym powinien być skoncentrowany, otwarty i komunikatywny. Uśmiech i profesjonalizm są zdecydowanie lepiej postrzegane przez potencjalnych klientów niż chowanie się za monitorem komputera. Targi to również intensywny czas na zbieranie danych kontaktowych, zapisywanie nowych odbiorców na listę subskrybentów newslettera oraz budowanie relacji. Jeśli podczas targów prowadzimy zaawansowane rozmowy z potencjalnym klientem, warto omówić z rozmówcą dalszy plan działania i zaproponować kolejny termin spotkania oraz sposób kontaktu.
Praca po targach.
Praca nie kończy się wraz z zamknięciem targów. Po każdym wydarzeniu jest jeszcze wiele rzeczy do zrobienia. Trzeba dotrzymać obietnic i skontaktować się ze wszystkimi, którzy byli zainteresowani ofertą firmy lub mieli inne zapytania. Warto też zadbać o szybkie i sprawne wprowadzenie nowych kontaktów do bazy. Potem można rozpocząć już przygotowania do kolejnych targów!
Wydarzenia dla branży e-commerce, a szczególnie Targi eHandlu są doskonałą okazją do spotkania przyszłych klientów. Staramy się być widoczni na tle innych wystawców oraz dbamy o to, aby jak najwięcej potencjalnych klientów poznało naszą ofertę. Dla nas obecność na Targach jest ciężkim dniem pracy. Owszem jest to przyjemniejsze niż standardowy dzień w biurze, ale wymaga też sporo wysiłku. Sukces na targach w głównej mierze zależy od zaangażowania zespołu, a największe znaczenie mają tzw. umiejętności miękkie. Dobór odpowiednich osób jest już połową sukcesu
– komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.
Wydawca
Adres prawny
NIP