Jak poprawić wyniki sprzedażowe w gorącej końcówce roku?

Koniec roku to zawsze prawdziwy maraton sprzedażowy. Począwszy od coraz popularniejszego Dnia Singla, przez Black Week i okres świąteczny, na noworocznym szaleństwie kończąc. Wydawać by się mogło, że jest to prawdziwy raj dla sprzedawców, zawsze jednak istnieją sposoby na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników sprzedażowych. Jak tego dokonać w tym gorącym okresie?

Za nami już pierwsza ważna data w sprzedażowym maratonie 2022 roku – Dzień Singla. W tym roku giganci wyprzedaży zdecydowali się nie udostępniać danych na temat wyników handlowych, zachowując je do użytku wewnętrznego. Jednak Admitad, dostawca usług IT specjalizujący się w Performance Marketingu, przeprowadził analizy najświeższych trendów branży e-commerce, które pozwolą precyzyjnie zaplanować strategię sprzedaży w nadchodzących tygodniach tak, by zmaksymalizować zyski.

  1. Postaw na aplikacje mobilne

    Jak wskazują ustalenia Admitad, ponad 30% zamówień podczas ostatniego Dnia Singla zostało wykonanych przy użyciu smartfonów. Odzwierciedla to bardzo jasno ogólny trend mobilnych aktywności wśród kupujących. Co więcej, badania przeprowadzone przez Spicy Mobile dowodzą, że aż 42% badanych zdecydowało się na zakup produktu tylko pod wpływem reklamy zobaczonej na urządzeniu przenośnym. Kolejne 78% przegląda oferty mobilne przed dokonaniem zakupów stacjonarnych. Jeśli więc chcesz być w tym sezonie skutecznym sprzedawcą, upewnij się, że rabaty w Twojej aplikacji na smartfony i tablety są równie łatwo dostępne, jak w wersji desktopowej sklepu online. Na dużą uwagę zasługują również mobilne sieci reklamowe i śledzenie ruchów klientów w mobilnych wersjach Twojego serwisu. Wykorzystaj te informacje podczas promowania swoich produktów i usług w trakcie nadchodzącego Black Friday.

  2. Rozwijaj kanały komunikacji z klientem

    Początek największego sezonu sprzedażowego w roku to doskonała okazja, aby przetestować nowe grupy docelowe i kanały reklamowe – nawet jeśli dotąd nie były one w ogóle używane. Tylko w zeszłym roku Admitad odnotował 45 odrębnych kanałów, które zapewniły różnym markom wielomilionowe zyski. Wskazać tu można m.in. Facebooka, fora internetowe czy komunikatory (np. Messenger). Ciekawym przykładem skuteczności komunikacyjnej jest wejście na polski rynek platformy Shopee. Admitad zaplanował dla tego przedsiębiorstwa kampanię promocyjną zorientowaną na grupy facebookowe. Taki kierunek jest rzadko obierany przez marketingowców na świecie, jednak w Polsce jest to istotny kanał komunikacji z klientem. Konsumenci szukają na nich opinii na temat usług i produktów, porad innych użytkowników, a także pomocy administratorów w składaniu zamówień. Grupy utworzone na Facebooku dla Shopee liczyły ponad 2,5 miliona użytkowników i przełożyły się na sukces sprzedażowy. Taka strategia zwiększyła znacząco ruch na stronie Shopee, zapewniając w sezonie wyprzedażowym wyraźny wzrost zysków. Jeśli więc współpracujesz z siecią afiliacyjną, upewnij się, że uwzględnia ona jak największą liczbę kanałów komunikacyjnych. Dzięki temu, nie tylko poszerzysz zasięgi, ale też zwiększysz sprzedaż. Będzie to szczególnie cenne w okresie, w którym tradycyjne kanały komunikacji z klientami są przepełnione.

  3. Stwórz kanał dedykowany wyprzedażom

    Planując poszerzenie pakietu kanałów komunikacyjnych, warto wyodrębnić taki, który poświęcony będzie wyłącznie wyprzedażom. Klienci z reguły chętnie zaglądają do aplikacji lub na strony, na których znajdują się wyselekcjonowane, najatrakcyjniejsze oferty. Dane spółki Qpony.pl mówią, że już w 2016 roku co piąty użytkownik smartfona miał zainstalowaną jedną z dwóch aplikacji z rabatami i wyprzedażami, należącą do tej firmy. W tego typu witrynie warto wdrożyć stosowanie narzędzi do filtrowania, które umożliwią sortowanie tematyczne produktów według kategorii. Ponadto, tego rodzaju zestawienia będą szczególnie przydatne dla tych partnerów, którzy pozyskują zlecenia za prowizję – mogą oni kierować klientów na strony o największym potencjale przeliczeniowym.

  4. Zadbaj o różnorodność

    Spraw, aby doświadczenia Twoich klientów były bardziej zróżnicowane. Black Friday trwale zakorzenił się już w świadomości polskich konsumentów i może oznaczać pewną monotonię, jeśli chodzi o oferty poszczególnych marek. Dlatego poszerz standardowy pakiet zniżek o elementy gamifikacji. Jak to zrobić? Zaplanuj tradycyjną, pocztową wysyłkę dodatkowych kuponów – najlepiej do tych odbiorców, którzy na nie zapracują, np. poprzez zwiększoną aktywność w sklepie online. Kreatywność w wymyślaniu efektywnej techniki przedsprzedażowej będzie owocowała nawet w dniach po Black Friday, kiedy to klienci będą realizować otrzymane wcześniej kupony specjalne. Skuteczność wydłużania akcji promocyjnych potwierdza tegoroczny raport Admitad, według którego wzrost aktywności konsumentów związany z Dniem Singla rozpoczął się już 1.11 (10 dni przed właściwym terminem). Giganci rynku, tacy jak Amazon czy AliExpress, już dawno wprowadzili tę strategię, co pozwala im corocznie zamieniać Black Friday w prawdziwą atrakcję dla swoich klientów.

  5. Nie bagatelizuj tradycyjnych narzędzi

    Jeśli segmentacja Twojej grupy odbiorców maili oraz łańcuch maili sprzedażowych i powiadomień in-app nie jest idealny, teraz jest dobry moment, by go dopracować. Raport Admitad podaje, że podczas zeszłorocznych wyprzedaży liczba zakupów Polaków za pośrednictwem maili wzrosła o 55%, a przez aplikacje niemal o 100%. Według danych zebranych przez GetResponse, ponad ¼ maili marketingowych jest otwierana przez Polaków, a to i tak jeden z niższych wyników w Europie. Dowodzi to, że wysyłka ofert promocyjnych za pośrednictwem poczty e-mail to ciągle jedno z najprostszych, a zarazem najskuteczniejszych narzędzi. Mimo tych statystyk, wiele firm bagatelizuje ten kanał komunikacji. Warto więc uświadomić sobie, że szczegółowy podział odbiorców przynajmniej według zainteresowań i aktywności zakupowych, może nawet o połowę zwiększyć zyski przedsiębiorstwa.

\

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP