Jak uwiarygodnić swój sklep i sprzedawać więcej?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego użytkownicy odwiedzający Twój sklep tak szybko kończą rozpoczęte sesję i uciekają ze strony? Dlaczego porzucają swoje koszyki? Dlaczego nie konwertują? Paradoksalnie - przyczyną niekoniecznie jest asortyment czy cena produktów. Niebagatelną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych przez użytkowników pełni w dobie dzisiejszego e-commerce zaufanie klienta do sprzedawcy. Wiarygodność sprzedającego jest dziś produktem cenniejszym niż przysłowiowe złoto. Często w euforii sprzedażowej, związanej ze startem nowej projektu, zapominamy o roli zaufania. W tym artykule podpowiadamy, jak szybko możesz nadrobić zaległości - uwiarygodnić swój sklep aby móc sprzedawać więcej.

Odkryj potęgę social proof

W psychologii istnieje reguła tzw. społecznego dowodu słuszności (ang.social proof). Głosi ona, że człowiek, który nie wie, jaką decyzje należy podjąć, kieruje się w swojej ocenie zachowaniem innych, podobnych do siebie, osób. Zjawisko social proof zostało znakomicie zaimplementowane na potrzeby rynku e-commerce. Wyjaśnijmy to na prostym przykładzie: nie wiesz, jaki rozmiar butów zamówić w sklepie internetowym i czy aby na pewno będą one wygodne i spełnią Twoje konsumenckie oczekiwania? Czytasz opinie użytkowników, którzy już kupili ten produkt. Wchodzisz na stronę nieznanego Ci dotychczas sklepu i widzisz informację, że 50 osób robi tu właśnie zakupy - czy nie chętniej i obejrzysz produkty w tym sklepie, z większą dozą zaufania? Jak sam widzisz - reguła społecznego dowodu słuszności to potężne narzędzie, które z powodzeniem wykorzystasz w sprzedaży online.

W jaki sposób szybko uwiarygodnić sklep?

Wbrew pozorom - wcale nie musisz mieć imponujących wyników sprzedażowych, aby z sukcesem budować zaufanie klientów do swojej marki. Tak naprawdę wystarczy jedno zamówienie dzienne złożone w e-sklepie, by móc zacząć to robić. Z pomocą przyjdą Ci narzędzia służące do automatyzacji marketingu. Jednym z nich jest Trustisto - polski startup, dzięki któremu szybko wdrożysz powiadomienia social proof w swoim sklepie.

Aplikacja działa w oparciu o monitoring zdarzeń - odnotowuje zdarzenia takie jak buy, view, aby móc wyświetlić je w formie inteligentnych powiadomień.

W ten sposób możesz poinformować użytkowników w swoim sklepie, że inni klienci np. dokonali niedawno u Ciebie zakupów czy oglądają produkty. Co więcej - możesz stworzyć też statyczne powiadomienia i informować klientów o aktualnych promocjach lub szybko wyprzedawanych produktach - wywołując tym samym pośpiech czy też efekt FOMO (ang. fear of missing out).

Zastosowań jest bardzo wiele a efekty, jakie możesz uzyskać to m.in szybsze podejmowanie decyzji zakupowych przez klientów, mniejsze rozterki a w efekcie – rzadziej porzucane koszyki. Tak właśnie działają powiadomienia wyświetlane w czasie rzeczywistym.

Uwiarygodnij swój sklep i zetestuj Trustisto w swoim sklepie!

Trustisto możesz przetestować w swoim sklepie za darmo przez 30 dni. Bez zobowiązań. Dedykowane integracje dostępne są dla ponad 20 platform sklepowych - pełną listę znajdziesz tutaj.

O Autorze

Marta Mierzyńska - Business Development Manager w Trustisto.com - narzędzia marketing automation dla sklepów internetowych, które wykorzystuje „społeczny dowód słuszności” (z ang. social proof) oraz „strach przed pominięciem” (z ang. fomo - fear of missing out) jako techniki do optymalizacji konwersji.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP