Jak web push może pomóc małym i średnim firmom?

Strona internetowa, obecność w social mediach i tworzenie wartościowego contentu to już podstawa. Kolejnym krokiem powinno być rozważenie nowych kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami.

Rynek ecommerce rośnie coraz szybciej - zmian, które przyspieszyła pandemia, nie da się już zatrzymać. Obok rozwoju giantów, jak Amazon czy Alibaba, wzrosty notują również małe i średnie firmy operujące online. Oczywiście nie każdy zostanie Jeffem Bezosem, ale to nie znaczy, że należy ograniczać swoją obecność w sieci. Według szacunków dochody ze sprzedaży e-commerce w 2022 r. na całym świecie mają wynieść prawie 5,5 mld USD. W następnych latach jeszcze wzrosną. Oznacza to dodatkowe szanse, ale i wyzwania.

Wraz z zagęszczaniem się rynku warto zacząć rozważać nowe narzędzia do docierania do klientów. Strona internetowa i obecność w mediach społecznościowych to już absolutna podstawa, podobnie jak tworzenie wartościowego contentu. Kolejnym krokiem powinno być rozważenie nowych kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami. W tym przypadku świetnie sprawdzą się powiadomienia push.

Wbrew pokutującemu od dawna przekonaniu tego typu narzędzia wcale nie są przeznaczone wyłącznie dla wielkich przedsiębiorstw. Zobacz, w jaki sposób notyfikacje push pomogą w prowadzeniu strony o mniejszym zasięgu. Przekonasz się, że ich zalety współgrają z mocnymi stronami małych i średnich przedsiębiorstw.

Poznaj swoich klientów

Z punktu widzenia biznesu dużo cenniejsze jest utrzymanie relacji z klientami, którzy już skorzystali z twoich usług niż poszukiwanie nowych. Znalezienie nowego klienta może kosztować pięć razy więcej niż zachowanie dobrych relacji z obecnymi gośćmi. Podniesienie retencji na stronę o 5% może przynieść znaczący wzrost zysków. W dodatku prawdopodobieństwo sprzedania kolejnego produktu powracającemu klientowi waha się na poziomie 60-70% podczas kiedy przekonanie nowego przybysza do zakupu udaje się w 5-20% przypadków.

Warto zabiegać o kontakt z osobami odwiedzającymi twoją stronę. Zapis na notyfikacje jest bardzo prosty - w przeciwieństwie do newsletterów i powiadomień SMS potencjalny subskrybent nie musi podawać żadnych danych, wystarczy jedno-dwa kliknięcia.  Dysponując bazą, możesz przeprowadzać kampanie upsellingowe i cross-sellingowe, doradzając kolejne produkty na bazie dokonanych zakupów lub oglądanych produktów. Notyfikacje push pozwalają także na ratowanie porzuconych koszyków, reklamowanie nowych produktów i informowanie o tych, które powróciły na twoje wirtualne półki.

Mniejsza baza klientów oznacza, że możesz lepiej poznać i dopasować się do potrzeb odwiedzających. Narzędzie PushPushGo Lite pozwala na tworzenie dokładnych tagów, opartych m.in. na geolokalizacji, odwiedzanych podstronach czy używanych przeglądarkach.

Scenariusze automatyzacji

Wbrew pozorom stosowanie zaawansowanych scenariuszy automation wcale nie komplikuje korzystania z notyfikacji push - wprost przeciwnie, znacząco ułatwia pracę. Nie potrzebujesz sztabu marketingowców do przygotowania planów promocji dla swojej oferty. Raz skonfigurowane scenariusze automation działają w tle, nie dodając nowych obowiązków twoim pracownikom.

Wszystkie działania zmierzające do wysyłek notyfikacji na podstawie prekonfigurowanych scenariuszy dzieją się w tle. Wystarczy je tylko odpowiednio zredagować. Następnie dostarczanie ich do klientów na postawie omawianych wcześniej tagów będzie się odbywało automatycznie.

Z jakich scenariuszy automation warto korzystać? Na pewno dobrym pomysłem będzie przywitanie się z nowym subskrybentem, który właśnie trafił do bazy. Można przy okazji zachęcić go do zakupów - na przykład dołączając kod rabatowy do wiadomości powitalnej. Warto też przypominać o sobie, jeśli klient nie odwiedził twojego sklepu od pewnego czasu. A kiedy w twojej ofercie pojawi się nowy produkt, który mógłby zainteresować kupujących - na podstawie ich wcześniejszych transakcji - powiadom ich o tym kolejnym pushem.

Możliwości jest oczywiście o wiele więcej. Można zatem eksperymentować z wysyłką scenariuszy i odpowiednim doborem informacji na podstawie dotychczasowych doświadczeń.

.

Dostosuj się do zmian

Na tle ogromnych przedsiębiorstw małe i średnie firmy mogą pochwalić się jeszcze jedną ważną cechą - elastycznością. To oznacza, że zmiana strategii, dopasowanie się do nowych warunków i testowanie najlepszego podejścia nie wymagają dodatkowych nakładów pracy. Od decyzji do wdrożenia dzieli cię zaledwie kilka kroków.

To ważna cecha w świecie, który zmienia się tak szybko. Firmy coraz lepiej rozumieją, jak ważne jest odpowiednie reagowanie na nowe okoliczności. Dotyczy to również pushy. Strategię komunikacji przez ten kanał można łatwo dopasować do potrzeb. Platforma oferowana przez PushPushGo pozwala na swobodną personalizację

Małe jest piękne

Jak już wspominaliśmy, pracownicy małych i średnich firm mają zawsze sporo na głowie. Działania marketingowe mogą zajmować sporo czasu. Rozwijanie odpowiednich treści na stronie sklepu, obecność w mediach społecznościowych, organizacja innych kanałów komunikacji, jak newslettery - zaprojektowanie i redagowanie komunikatów może zajmować sporo czasu.

To kolejna zaleta notyfikacji push - są one krótkie i łatwe w przygotowaniu. Wystarczy odpowiednio dobrać słowa kluczowe i dodać grafikę, jeśli zostanie uznana za potrzebną. Następnie wszystko przebiega szybko, zarówno w przypadku kampanii masowych, jak i zautomatyzowanych scenariuszy do wybranych grup klientów.

Daj się poznać

Wielu właścicieli małych i średnich firm ogranicza swoją działalność do najprostszych narzędzi marketingowych. Przyjmowanie strategii omnichannel wydaje się im domeną wielkich graczy, która nie pasuje do mniejszej skali działalności. Nic bardziej mylnego. Inwestując w odpowiednie platformy do wysyłki newsletterów, SMS czy omawianych tutaj notyfikacji web push, możesz pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji.

Web push to pewne i sprawdzone narzędzie do komunikacji z klientami w czasie rzeczywistym. Wypróbuj platformę PushPushGo Lite dla małych i średnich przedsiębiorstw na swojej stronie - korzystaj bezpłatnie przez 14 dni.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP