W Qanuk.ai zajmujemy się tworzeniem systemów rekomendacji opartych na Uczeniu Maszynowym. Używają ich sklepy online do polepszania doświadczenia swoich klientów. Nasz model płynnie komponuje się z układem sklepu, sugerując klientom produkty, którymi mogą być zainteresowani. Dzięki zastosowaniu UM, taki model rekomendacji jest bardzo precyzyjny, co pozwala na polecanie przedmiotów zarówno podobnych wizualnie, jak i opierających się na wzorach zachowań osób na Twoich stronach.
Dobre rekomendacje przekładają się na lepszą retencję oraz konwersję. Zwiększają one też CLV - Długookresową Wartość Klienta. W jaki sposób? Klienci czują, że znasz ich gusta, oraz że mogą Ci zaufać - jest to ważny krok w budowaniu lojalności wobec Twojej marki.
Czy brzmi to jak coś czego potrzebuje Twój sklep?
Zanim wyślesz nam maila, chcielibyśmy wykorzystać ten tekst jako okazję do opowiedzenia o tym, jak wygląda współpraca z nami. Chcemy dać Ci okazję zaznajomienia się z naszymi procesami wewnętrznymi i lepszego określenia Twoich oczekiwań. Jeśli, po przeczytaniu tego tekstu będziesz mieć dalsze pytania, skontaktuj się z nami, a z chęcią rozwiejemy wszelkie wątpliwości. Mimo że to my wykonujemy tę ‘trudną’ część, czyli budowanie, instalację i utrzymywanie systemu rekomendacji, chcemy dać Ci możliwość zaznajomienia się z tym, jak wygląda to co robimy, oraz jak to wszystko działa. Może i nasza praca opiera się na maszynach, ale zawsze podkreślamy jej ludzką część!
Podczas budowania jakiejkolwiek technologii w oparciu o Uczenie Maszynowe, duża ilość dobrej jakości danych jest absolutnie niezbędna. Pozwala to na zbudowanie rozwiązań, które odzwierciedlą unikalne potrzeby Twojego sklepu internetowego.
Zbieramy dane o użytkownikach Twojej strony integrując ją z Google Analytics oraz Google Tag Manager. Używamy GTM do założenia zbieracza danych opartego na GA. Rejestruje on wszelkie zdarzenia użytkownika takie jak: odwiedzenie strony głównej, dodanie produktu do koszyka czy przeglądanie asortymentu. Dane składujemy w formie plików Avro, które pozwalają na wymianę informacji między programami oraz ich interpretację i schematyzowanie.
Ściągamy również dane produktowe, których potrzebujemy. Dadzą nam one wgląd w Twój asortyment, co pozwoli nam wygenerować rekomendacje. Pobieramy też zdjęcia produktów do rekomendacji wizualnych.
Z chęcią zaangażujemy Cię w nasz proces budowy w takim stopniu, w jakim chcesz - możesz się wiele nauczyć przy procesie wdrażania rekomendacji, lecz tak naprawdę wystarczy jeśli udostępnisz nam swoje dane - zajmiemy się resztą!
Następnym krokiem jest dokładne przeanalizowanie danych i wyciągnięcie z nich wszystkich możliwych informacji o produktach i użytkownikach. Nasi Data Scientists tworzą skrypty i histogramy w Pythonie, których potem użyjemy do ewaluacji danych i przygotowania ich do dalszej obróbki.
Celem jest stworzenie pomostu między danymi o użytkownikach i o produktach, w taki sposób, żeby się wzajemnie uzupełniały. Dzięki temu jesteśmy w stanie wygenerować złożony zbiór współgrających ze sobą informacji, a idąc dalej - algorytm precyzyjnie określający produkty, którymi mogą być zainteresowane osoby odwiedzające Twój sklep.
Po zebraniu i analizie danych, nadszedł czas na zbudowanie modelu Uczenia Maszynowego, który będzie w stanie przewidywać to, co Twoi klienci będą chcieli widzieć.
W Qanuk.ai tworzymy dwa typy systemów rekomendacji:
Gdy model jest gotowy, instalujemy go w Twoim sklepie. Od tego momentu, każdy użytkownik strony otrzyma spersonalizowaną karuzelę polecanych produktów w Twojej witrynie. Wpłynie to pozytywnie na ich ogólne doświadczenie na stronie i zredukuje liczbę rezygnacji. Taki model jest w stanie zarówno sprostać potrzebom klientów, lub pomóc im odkryć potrzeby, o których nie wiedzieli, że je mają. Istotną informacją dla Ciebie i Twoich klientów może być również to, że model zbiera informacje w czasie rzeczywistym i wykorzystuje je tylko do tworzenia rekomendacji wyłącznie w danym sklepie, a nie w innych witrynach.
Nasza współpraca nie kończy się na instalacji modelu Uczenia Maszynowego. Będziemy go stale aktualizować w oparciu o zmiany danych produktowych.
To też dobry moment, żeby porozmawiać o tym, ile to wszystko kosztuje. Lub, żeby było dokładniej - jakich zysków możesz oczekiwać, bo to właśnie będzie brane pod uwagę przy określaniu wyceny. W przypadku współpracy z Qanuk.ai, będziesz płacić wyłącznie za liczbę wyświetleń rekomendacji przez osoby odwiedzające Twoją stronę.. Stawkę zatem określamy indywidualnie dla każdego z naszych klientów i zależy od takich czynników jak ruch na stronie, czy typ rekomendacji. W ten sposób nie płacisz za proces budowania modelu, a jedynie za korzyści, jakie Ci on przynosi. Więcej szczegółów znajdziesz na stronie z wyceną.
Używanie naszych systemów rekomendacji to stały i długotrwały proces, i taki jest też charakter wsparcia, które Ci oferujemy. Wszystkie dane, jakich potrzebujemy są stale i automatycznie zbierane. Używamy ich nie tylko do utrzymywania naszych modeli rekomendacji, lecz również do interpretacji i aktualizacji w czasie rzeczywistym. Co więcej, ciągły przypływ nowych danych daje nam możliwość zauważania zmian w Twoim sklepie i przeprowadzania analiz biznesowych.
Możemy również użyć zebranych danych, by pomóc Ci podejmować lepsze decyzje, poprzez przeprowadzanie testów A/B. W takich testach, sprawdzamy jak różne czynniki radzą sobie w rzeczywistości. Jesteśmy w stanie, na przykład, przeanalizować jak użytkownicy reagują na różne wersje Twojej strony głównej i która jest dla nich najbardziej intuicyjna. Zapewni to rozwój Twojego sklepu w takim samym kierunku, w którym zmierzają potrzeby Twoich klientów. Czy jest to coś czego potrzebuje Twoja firma? Skontaktuj się z nami!
Wydawca
Adres prawny
NIP