Jak wygląda współpraca z Qanuk.ai w 5 krokach

W Qanuk.ai zajmujemy się tworzeniem systemów rekomendacji opartych na Uczeniu Maszynowym. Używają ich sklepy online do polepszania doświadczenia swoich klientów. Nasz model płynnie komponuje się z układem sklepu, sugerując klientom produkty, którymi mogą być zainteresowani. Dzięki zastosowaniu UM, taki model rekomendacji jest bardzo precyzyjny, co pozwala na polecanie przedmiotów zarówno podobnych wizualnie, jak i opierających się na wzorach zachowań osób na Twoich stronach.

Dobre rekomendacje przekładają się na lepszą retencję oraz konwersję. Zwiększają one też CLV - Długookresową Wartość Klienta. W jaki sposób? Klienci czują, że znasz ich gusta, oraz że mogą Ci zaufać - jest to ważny krok w budowaniu lojalności wobec Twojej marki.

Czy brzmi to jak coś czego potrzebuje Twój sklep?

Zanim wyślesz nam maila, chcielibyśmy wykorzystać ten tekst jako okazję do opowiedzenia o tym, jak wygląda współpraca z nami. Chcemy dać Ci okazję zaznajomienia się z naszymi procesami wewnętrznymi i lepszego określenia Twoich oczekiwań. Jeśli, po przeczytaniu tego tekstu będziesz mieć dalsze pytania, skontaktuj się z nami, a z chęcią rozwiejemy wszelkie wątpliwości. Mimo że to my wykonujemy tę ‘trudną’ część, czyli budowanie, instalację i utrzymywanie systemu rekomendacji, chcemy dać Ci możliwość zaznajomienia się z tym, jak wygląda to co robimy, oraz jak to wszystko działa. Może i nasza praca opiera się na maszynach, ale zawsze podkreślamy jej ludzką część!

Zbieranie danych

Podczas budowania jakiejkolwiek technologii w oparciu o Uczenie Maszynowe, duża ilość dobrej jakości danych jest absolutnie niezbędna. Pozwala to na zbudowanie rozwiązań, które odzwierciedlą unikalne potrzeby Twojego sklepu internetowego.

Zbieramy dane o użytkownikach Twojej strony integrując ją z Google Analytics oraz Google Tag Manager. Używamy GTM do założenia zbieracza danych opartego na GA. Rejestruje on wszelkie zdarzenia użytkownika takie jak: odwiedzenie strony głównej, dodanie produktu do koszyka czy przeglądanie asortymentu. Dane składujemy w formie plików Avro, które pozwalają na wymianę informacji między programami oraz ich interpretację i schematyzowanie.

Ściągamy również dane produktowe, których potrzebujemy. Dadzą nam one wgląd w Twój asortyment, co pozwoli nam wygenerować rekomendacje. Pobieramy też zdjęcia produktów do rekomendacji wizualnych.

Z chęcią zaangażujemy Cię w nasz proces budowy w takim stopniu, w jakim chcesz - możesz się wiele nauczyć przy procesie wdrażania rekomendacji, lecz tak naprawdę wystarczy jeśli udostępnisz nam swoje dane - zajmiemy się resztą!

Analiza danych

Następnym krokiem jest dokładne przeanalizowanie danych i wyciągnięcie z nich wszystkich możliwych informacji o produktach i użytkownikach. Nasi Data Scientists tworzą skrypty i histogramy w Pythonie, których potem użyjemy do ewaluacji danych i przygotowania ich do dalszej obróbki.

Celem jest stworzenie pomostu między danymi o użytkownikach i o produktach, w taki sposób, żeby się wzajemnie uzupełniały. Dzięki temu jesteśmy w stanie wygenerować złożony zbiór współgrających ze sobą informacji, a idąc dalej - algorytm precyzyjnie określający produkty, którymi mogą być zainteresowane osoby odwiedzające Twój sklep.

Przewidywanie przyszłości

Po zebraniu i analizie danych, nadszedł czas na zbudowanie modelu Uczenia Maszynowego, który będzie w stanie przewidywać to, co Twoi klienci będą chcieli widzieć.

W Qanuk.ai tworzymy dwa typy systemów rekomendacji:

  • Rekomendacje wizualne - jest to prostszy z dwóch rodzajów systemów, i opiera się na podobieństwach między produktami na podstawie ich zdjęć.
  • Rekomendacje behawioralne - jako bardziej zaawansowany system, rekomendacje behawioralne zajmują się zachowaniami osób odwiedzających Twój sklep internetowy. Silnik ten działa poprzez zbieranie i analizę zachowania indywidualnych użytkowników, a następnie używa tych danych do wygenerowania spersonalizowanych rekomendacji. Taki algorytm bierze pod uwagę, na przykład, produkty, jakie klient przeglądał. Informacje używane przez ten model mogą oczywiście zawierać takie parametry jakie chcesz.

Optymalizacja modeli Uczenia Maszynowego

Gdy model jest gotowy, instalujemy go w Twoim sklepie. Od tego momentu, każdy użytkownik strony otrzyma spersonalizowaną karuzelę polecanych produktów w Twojej witrynie. Wpłynie to pozytywnie na ich ogólne doświadczenie na stronie i zredukuje liczbę rezygnacji. Taki model jest w stanie zarówno sprostać potrzebom klientów, lub pomóc im odkryć potrzeby, o których nie wiedzieli, że je mają. Istotną informacją dla Ciebie i Twoich klientów może być również to, że model zbiera informacje w czasie rzeczywistym i wykorzystuje je tylko do tworzenia rekomendacji wyłącznie w danym sklepie, a nie w innych witrynach.

Nasza współpraca nie kończy się na instalacji modelu Uczenia Maszynowego. Będziemy go stale aktualizować w oparciu o zmiany danych produktowych.

To też dobry moment, żeby porozmawiać o tym, ile to wszystko kosztuje. Lub, żeby było dokładniej - jakich zysków możesz oczekiwać, bo to właśnie będzie brane pod uwagę przy określaniu wyceny. W przypadku współpracy z Qanuk.ai, będziesz płacić wyłącznie za liczbę wyświetleń rekomendacji przez osoby odwiedzające Twoją stronę.. Stawkę zatem określamy indywidualnie dla każdego z naszych klientów i zależy od takich czynników jak ruch na stronie, czy typ rekomendacji. W ten sposób nie płacisz za proces budowania modelu, a jedynie za korzyści, jakie Ci on przynosi. Więcej szczegółów znajdziesz na stronie z wyceną.

Pomoc w dalszych decyzjach

Używanie naszych systemów rekomendacji to stały i długotrwały proces, i taki jest też charakter wsparcia, które Ci oferujemy. Wszystkie dane, jakich potrzebujemy są stale i automatycznie zbierane. Używamy ich nie tylko do utrzymywania naszych modeli rekomendacji, lecz również do interpretacji i aktualizacji w czasie rzeczywistym. Co więcej, ciągły przypływ nowych danych daje nam możliwość zauważania zmian w Twoim sklepie i przeprowadzania analiz biznesowych.

Możemy również użyć zebranych danych, by pomóc Ci podejmować lepsze decyzje, poprzez przeprowadzanie testów A/B. W takich testach, sprawdzamy jak różne czynniki radzą sobie w rzeczywistości. Jesteśmy w stanie, na przykład, przeanalizować jak użytkownicy reagują na różne wersje Twojej strony głównej i która jest dla nich najbardziej intuicyjna. Zapewni to rozwój Twojego sklepu w takim samym kierunku, w którym zmierzają potrzeby Twoich klientów. Czy jest to coś czego potrzebuje Twoja firma? Skontaktuj się z nami!

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP