Skompletowanie oferty i uruchomienie sklepu internetowego to dopiero początek walki o klienta. Przed nami długa droga, by najpierw zdobyć, a potem utrzymać dobrą pozycję na rynku. Niezwykle pomocna w tym wszystkim okaże się wyszukiwarka Google, a mówiąc dokładniej, działania marketingowej skupiające się na niej.
Niestety, wiele właścicieli sklepów online całkowicie pomija reklamę w wyszukiwarkach. Powodów takiego zachowania może być wiele - brak wiedzy i doświadczenia, bagatelizowanie ich wpływu na decyzje zakupowe klientów czy też obawa przed konkurencją, która w sieci jest szczególnie mocna.
Żaden z tych argumentów nie jest jednak przekonujący i nie sprawia, że działalność w wyszukiwarkach warto porzucić. Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę masę korzyści, jakie jest w stanie zapewnić nam tak rozumiany marketing. Zanim jednak przejdziemy do tego, co możemy zyskać, warto zastanowić się, co zrobić, by wyszukiwarka Google stała się dla nas przydatnym narzędziem promocyjnym.
Jak można się domyślić, w tym celu potrzebna jest właściwa strategia, która powinna być oparta na dwóch fundamentach - pozycjonowaniu i kampaniach Google Ads? O co w tym wszystkim chodzi? Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje na temat obu zagadnień.
W pierwszej kolejności warto omówić kwestię tak zwanych wyników organicznych, czyli stron, które internauta widzi po wpisać w polu „szukaj” interesującej o frazy. Najczęściej służy ona temu, by znaleźć konkretny produkt, usługę, firmę czy też rozwiązanie problemu lub odpowiedź na ważne pytanie.
Jaki ma to jednak wpływ na popularność sklepu internetowego? Bardzo duży. Skoro bowiem internauci chcą znaleźć interesujące ich produkty, dobrze byłoby, aby to właśnie nasz sklep ukazał się im jako pierwszy. Niezwykle ważna jest tu pozycja na liście wyszukiwania. Badania pokazują bowiem, że użytkownicy internetu zwracają uwagę przede wszystkim na pierwsze kilka wyników, często całkowicie pomijają kolejne pozycje.
Jak więc znaleźć się na szczytach list wyszukiwania? Z pomocą przychodzi właśnie pozycjonowanie, czyli zbiór działań skupiających się na poprawie widoczności strony internetowej, a także spełnianiu wymagań stawianych przez algorytmy indeksujące. To one decydują o tym, który sklep pojawi się na górze listy. Spośród tych zadań należy wymienić:
Skoro omówiliśmy już pozycjonowanie, możemy przejść do drugiej „odnogi” marketingu internetowego, która skupia się na płatnych reklamach w wyszukiwarce Google. Publikowane są one pod postacią linków sponsorowanych, które pojawiają się nad i pod wynikami organicznymi. Dzięki temu są bardziej eksponowane, co zwiększa szansę na to, że zainteresują odbiorców.
Możliwość publikowania tych linków zapewnia system Google Ads. Za jego pomocą stworzyć możemy całą kampanię, w ramach której określimy, kiedy linki będą wyświetlane w wyszukiwarce i kto je zobaczy. Pozwala nam to precyzyjnie dostosować strategię działania, w oparciu o dane demograficzne, położenie internautów, a nawet ich zainteresowania. Wszystko to sprawia, że za sprawą linków sponsorowanych jesteśmy w stanie dotrzeć do konkretnych osób, potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.
Linki sponsorowane nie są jedynym narzędziem, z jakiego możemy skorzystać w ramach Google Ads. Wspomnieć trzeba również o reklamach na stronach znajdujących się w grupie partnerskiej czy też specjalnym narzędziu Google Shopping, służącym do promowania konkretnych produktów.
Analizując powyższe informacje, śmiało możemy odpowiedzieć już na pytanie główne. Marketing w
wyszukiwarce Google okaże się nie tylko przydatny, ale wręcz konieczny. Bez tego trudno myśleć bowiem o dotarciu do szerszej grupy odbiorców i uporaniu się z konkurencją. Klienci muszą dowiedzieć się o naszym sklepie. A to będzie bardzo trudne, jeśli nie będzie go w wyszukiwarce, czyli narzędziu, które generuje większość ruchu internetowego.
Właściwie opracowana strategia marketingowa zwiększy świadomość klientów, a także poprawi widoczność sklepu w sieci. To zaś przełoży się na lepszy ruch na stronie i zainteresowanie klientów oferowanymi produktami. Trudno bagatelizować takie korzyści.
Wydawca
Adres prawny
NIP