Jak zmieniały się płatności w polskich sklepach internetowych? Raport Shopera podsumowuje pięć ostatnich lat

5 lat minęło jak… jeden przelew. Między 2015 a 2020 rokiem polski e-handel przeszedł sporo zmian, pośród których na szczególną uwagę zasługują te związane z płatnościami. Dzisiaj szybkie i bezgotówkowe płatności to podstawa każdego profesjonalnego e-biznesu – o czym więcej można przeczytać w najnowszym raporcie platformy sklepów internetowych Shoper.

'‘Jeszcze w 2015 roku wśród najczęściej wybieranych metod zapłaty za zakupy robione w internecie wymienialiśmy przelewy tradycyjne i przy odbiorze, a dzisiaj – sklepy internetowe nie tylko oferują szeroki wachlarz bezgotówkowych sposobów płatności, ale i tłumnie korzystają z nich kupujący’’ – podsumowuje pięć ostatnich lat w e-handlu Jacek Zientkiewicz, Dyrektor Rozwoju Biznesu w Shoper.

W 2015 r. Shoper uruchomił dla sklepów internetowych pracujących na tym oprogramowaniu system wewnętrznych płatności, pozwalający w ramach jednej usługi korzystać z najważniejszych, bezgotówkowych metod płatności.

‘‘Sklepy, które działają na naszej platformie, prowadzą zarówno sprzedawcy z dużym stażem, jak i ludzie młodzi, dopiero rozpoczynający przygodę z e-commerce. Niezależnie jednak od doświadczenia, każdy szuka rozwiązań, które nie tylko będą proste i wygodne, ale również bezpieczne i konkurencyjne. Uruchamiając nasz nowy system płatności kierowaliśmy się właśnie tymi pobudkami – by pracując na oprogramowaniu Shoper każdy właściciel e-sklepu miał poczucie, że korzysta z najlepszego rozwiązania, które wciąż się rozbudowuje i rozwija razem z nim’’ – dodaje Jacek Zientkiewicz. - ‘‘Po szybkich przelewach i obsłudze kart płatniczych, ofertę Shoper Płatności z czasem powiększył także BLIK, który stał integralną częścią systemu i został wyciągnięty do koszyka, by maksymalnie uprościć zakupy. Udostępniliśmy też sprzedającym Google Pay oraz wygodne zakupy na raty, a następnym krokiem będą płatności odroczone’’ - zapowiada ekspert.

‘‘Bezpieczne metody płatności są już standardem w polskich sklepach prowadzonych online. Nie boją się ich zarówno sprzedający, jak i kupujący, ale sami oczekują coraz to wygodniejszych rozwiązań, które mogą zastąpić płatność kartą płatniczą czy przelewem. Za pięć kolejnych lat działania Shoper Płatności zapewne będziemy korzystać z zupełnie nowych metod, które przyspieszą proces zakupów’’ – podsumowuje Krzysztof Krawczyk, CEO Shoper.

\

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP