Jak zwiększyć sprzedaż dzięki notyfikacjom web push?

W erze internetu wiele mówi się o zmniejszonej koncentracji. Oznacza to, że masz zaledwie kilka sekund żeby przedstawić swój produkt lub zachęcić użytkownika do interakcji, o ile w ogóle uda Ci się przyciągnąć czyjąś uwagę.

W erze internetu wiele mówi się o zmniejszonej koncentracji. Oznacza to, że masz zaledwie kilka sekund żeby przedstawić swój produkt lub zachęcić użytkownika do interakcji, o ile w ogóle uda Ci się przyciągnąć czyjąś uwagę - a to, biorąc pod tempo świata online, wcale nie jest łatwe. Kanały mediów społecznościowych stale się aktualizują, aplikacje pingują a młyn treści nieubłaganie wyrzuca z siebie nowe clickbaity. Wystarczy jedna nowa iskierka, aby odciągnąć czyjąś uwagę, a ten ktoś może już nigdy nie wrócić.

Co można z tym zrobić? Cóż, istnieje proste powiedzenie, które pewnie słyszałeś nie raz: jeśli nie możesz ich pokonać, dołącz do nich. To właśnie z tą myślą powinieneś wdrożyć powiadomienia web push w swoim sklepie internetowym. W tym artykule znajdziesz kilka wskazówek, jak możesz w pełni wykorzystać to narzędzie aby zwiększyć swoją sprzedaż.

Zaczynajmy!

Jasno przedstaw jak działają Twoje powiadomienia

Notyfikacje web push mają dużą moc, dlatego tak wiele stron internetowych zbyt chętnie ich nadużywa. Mogą one być wykorzystywane do rozpowszechniania złośliwego oprogramowania lub ogólnego denerwowania ludzi w różnych celach. Przyjęło się, że najczęściej to strony o wątpliwej jakości od razu proszą o zgodę na wysyłanie powiadomień. Nauczyło to użytkowników sieci by odrzucali te prośby w trybie natychmiastowym. Można to odnieść do sposobu, w jaki aplikacje mobilne często proszą o dane, których nie powinny potrzebować, sprawiając, że ich użytkownicy zastanawiają się, co dokładnie próbują osiągnąć (i rozważają ich usunięcie). Ze względu na te częste nadużycia, musisz włożyć trochę wysiłku aby udowodnić, że Twoje zamiary są inne. Twoje notyfikacje to nie spam i nie zamierzasz zasypywać odbiorców wiadomościami, które ich nie interesują. Zamiast tego chcesz im pomóc wysyłając powiadomienia zgodne z ich zainteresowaniami jako element relacji korzystnej dla obu stron. Nie pytaj zatem o zgodę na subskrypcję bez słowa wstępu. Przygotuj podstawę w postaci formularza zapisu, w którym wyjaśnisz jak działają notyfikacje, jak często będą się pojawiać oraz jak można je wyłączyć.

Oczywiście, że nie chcesz aby użytkownicy wypisywali się z Twojej bazy, ale świadomość, że w razie potrzeby mogą to zrobić sprawi że chętniej się na nie zgodzą. Im większa baza subskrybentów, tym więcej osób możesz zachęcić do zakupów w Twoim sklepie. Jeśli natomiast subskrybenci zaczną uważać Twoje powiadomienia za irytujące, całe przedsięwzięcie trafi szlag.

Starannie wykorzystaj możliwości personalizacji

Personalizacja powiadomień web push może być niezwykle skuteczna. Im bardziej wiadomość jest dopasowana do docelowego użytkownika, tym większe prawdopodobieństwo, że podejmie z nią interakcję, wejdzie na stronę i złoży zamówienie. Niestety istnieje tu pewne ryzyko. Jeśli przesadzisz w swoich staraniach, zaczną one ludzi odpychać. Wszyscy wiemy (szczególnie po wprowadzeniu RODO), że nasze dane są zbierane i przetwarzane z różnych powodów, ale nie lubimy być z tym konfrontowani zbyt bezpośrednio, a szczególnie nie lubimy, gdy te informacje są jakkolwiek wykorzystywane.

W ostatecznym rozrachunku sprowadza się to do zapewnienia wartości. Wykorzystanie przez Ciebie danych subskrybentów do tworzenia powiadomień web push musi przynosić korzyści osobom, które je otrzymują - a im więcej danych wykorzystujesz, tym bardziej wartościowa musi być oferta. Chodzi o to, aby zachować równowagę, tak aby osoby, których dane wykorzystujesz postrzegały to jako uczciwą wymianę.

Gdy podczas korzystania z przeglądarki dostaniesz powiadomienie z ulubionego sklepu oferujące zniżkę 20% na produkty, które często zamawiasz, na pewno się ucieszysz. Jeśli natomiast powiadomienie zwróci się do Ciebie po imieniu i będzie zachęcać do zakupu czegoś co zupełnie Cię nie interesuje, pewnie się zirytujesz. Zaczniesz rozmyślać nad tym, że nadawca w ogóle Cię nie rozumie i udaje, że zna Twoje zainteresowania tylko po to, żeby móc czerpać z Ciebie zyski.

Pamiętaj, że odnosi się to do wszystkich Twoich działań personalizacyjnych, nie tylko tych bezpośrednio dotyczących powiadomień, ponieważ to wszystko się sumuje. Większość platform e-commercowych bogatych jest w interesujące rozszerzenia, ale łatwy dostęp do mnóstwa dodatków może niestety prowadzić do przesady w stosowaniu narzędzi marketingowych. Najlepiej postarać się to wszystko rozsądnie wyważyć - czasami mniej znaczy więcej. Warto przypomnieć, że PushPushGo nie gromadzi żadnych danych osobowych, ponieważ nie korzysta z ciasteczek. Platforma śledzi jedynie zachowania subskrybentów na stronie internetowej, gdzie znajduje się jej skrypt. Każdemu użytkownikowi wyrażającemu zgodę na powiadomienia przypisany zostaje unikatowy numer ID i dzięki temu ma zagwarantowaną pełną anonimowość. Narzędzie jest w 100% zgodne z RODO a jednocześnie umożliwia zaawansowaną personalizację notyfikacji na bazie zainteresowań użytkowników.

Wprowadzaj kuszące oferty limitowane

Powiadomienia Push są ulotne i jeśli nie są porywające, łatwo je przeoczyć. Jak więc sprawić, by przykuwały wzrok? Cóż, musisz zaprezentować rzeczy, które wymagają natychmiastowej uwagi, a oczywistą drogą jest wdrożenie ofert limitowanych. Kiedy pojawia się jedno z Twoich powiadomień, chcesz, aby ludzie porzucili to, co robią i skupili się na Twojej propozycji wartości.

Dobrym przykładem takich praktyk jest Amazon napędzający w klientach intensywną potrzebę zakupu poprzez organizację jednodniowych okazji typu Prime Day. Kupujący wtedy czym prędzej zamawiają upatrzone produkty, w obawie, że w przeciwnym razie nie zdążą ich kupić w promocyjnej cenie lub w ogóle, jeśli zostaną wyprzedane. Można także zastosować zabieg zmniejszającej się promocji. Użytkownik klikający w powiadomienie od razu może otrzymać np. 25%, a ktoś kto zwleka ze złożeniem zamówienia otrzyma już tylko 10% zniżki. Obietnica kuszących zniżek jedynie dla subskrybentów, również może przynieść wymierne rezultaty w postaci powiększenia bazy odbiorców i zwiększenia sprzedaży.

Kluczowe dla tej strategii (i dla całej strategii powiadomień web push) jest uczenie się na podstawie informacji zwrotnych i analiz. Dokładnie analizuj wyniki po każdym wdrożeniu kampanii. Które oferty cieszą się największym zainteresowaniem? Które strony docelowe najczęściej konwertują? Wprowadzaj odpowiednie poprawki, a kiedy konsultujesz się bezpośrednio ze swoimi klientami, zapytaj ich, jak postrzegają Twoje powiadomienia. Czy zawsze są one przydatne? Czy bywają irytujące? Niezależnie od tego, co sądzisz o swoich działaniach marketingowych, to właśnie opinie klientów są w końcu najważniejsze.

Dobrze wykorzystane, powiadomienia web push mogą być wyjątkowo skuteczne w napędzaniu sprzedaży. Postępuj zgodnie z powyższymi wskazówkami, aby mieć pewność, że odpowiednio je wdrożysz w swoim sklepie. Powodzenia!

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP