Kongres eHandlu - dlaczego Magento, dlaczego omnichannel - dasz się przekonać?

"Realny kontakt z innymi ludźmi, to najlepszy sposób na rozwój!"

FP20: Jesteś prelegentem IV Kongresu eHandlu, o czym będziesz podczas swojej prezentacji mówił?

Kuba Zwoliński, snow.dog

<div class="clearfix"></div> <span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="7893"></data-image></span> Niedawno pojawiła się długo oczekiwana wersja [2.0 Magento Commerce](https://magento.com/products/enterprise-edition). Została opublikowana w okresie największego zainteresowania tą platformą na świecie. __Magento stało się najpopularniejszą platformą eHandlu wśród wielu biznesów (od małych sklepików po międzynarodowe korporacje i inne biznesy klasy enterprise)__ i przełożyło się to na ogromne zainteresowanie wersją 2.x platformy. Użytkownicy jednak nie do końca wiedzą co nowego ta wersja przyniosła i w jakich sytuacjach się na nią decydować, a kiedy pozostać jeszcze z wersją 1.x.<br> Postaram się nieco przybliżyć ten temat, powinno to pomóc podjąć decyzję wielu właścicielom sklepów, opartych na [Magento](https://magento.com/). <div class="clearfix"></div> <div class="clearfix"></div> ### Piotr Karwatka, [Divante](http://divante.pl/) <div class="clearfix"></div> <span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="7892"></data-image></span>

Chciałbym w czasie mojej prezentacji podzielić się naszymi praktycznymi doświadczeniami z wdrażania strategii omnichannel. Dużo się o tym mówi, ale z czym to się w praktyce je? CRM, PIM, ERP, e-Commerce - jak podzielić odpowiedzialności między systemami, jak powinna wyglądać architektura. Oczywiście 20 minut to mało, by powiedzieć o wszystkim, ale mam nadzieję, że uda mi się zwrócić uwagę na najważniejsze zagadnienia! Obiecuję dużo wiedzy praktycznej.

<div class="clearfix"></div>

FP20: Omnichannel a technologia. Przypuśćmy, że już jestem “dwukanałowa” - mam sklep stacjonarny i on-line - jak dalej skutecznie poszerzać liczbę kanałów?

Piotr Karwatka, Divante: Kluczem jest wdrożenie jednej, centralnej bazy informacji o klientach i ich doświadczeniach zakupowych ze wszystkich kanałów. Najczęściej jest to rodzaj CRM. W optymalnym przypadku mamy jeden system, za pomocą którego operatorzy w sklepie on-line, sklepie stacjonarnym czy na infolinii mogą pracować na zamówieniach klienta, reklamacjach itd. Można załatwić wszystko w każdym z kanałów. To sytuacja idealna, ale trudna do osiągnięcia, ponieważ w momencie wdrażania omnichannel istnieją już inne kanały i konieczna jest integracja z nimi.

FP20: Dlaczego i dla kogo Magento? Wysyłam średnio 1500 przesyłek w miesiącu, dotychczas korzystałam z SaaS, ale chcę to zmienić, by mieć więcej “wolności”, co powinnam sprawdzić, zanim zdecyduję się na Magento?

Kuba Zwoliński, snow.dog: Magento to potężna funkcjonalność, ale również wszystkie plusy i minusy związane z samodzielnym utrzymywanie infrastruktury IT. SaaS to świetne rozwiązanie dla wielu handlowców i na “samodzielność” powinni się decydować dopiero, kiedy spełniają trzy warunki:

  • wiedza o tym, czego dokładnie nam brakuje w dostępnych rozwiązaniach SaaS,
  • mamy jasną wizję tego, w jakim kierunku chcemy rozwijać e-sklep,
  • wiemy, jaki budżet możemy i chcemy na to przeznaczyć w kolejnych miesiącach/latach.

Ilość produktów, zamówień, klientów czy obroty mają tu drugorzędne znaczenie, w końcu na rynku są rozwiązania SaaS nawet dla wielkich graczy. Przejście na samodzielną platformę (niekoniecznie nawet Magento, dotyczy to każdej samodzielnie utrzymywanej platformy) bez tych warunków zostawiałbym tylko dla osób ze skłonnościami do hazardu...

FP20: Źródła wiedzy dla e-commerce… skąd właściciele e-Sklepów i ich pracownicy mogą i powinni Twoim zdaniem czerpać wiedzę o trendach i narzędziach wspomagających sprzedaż?

Piotr Karwatka, Divante: Takich miejsc jest oczywiście mnóstwo - na pewno mogę polecić udział w konferencjach branżowych takich jak … Kongres eHandlu ;) Ale też inne spotkania. Każde spotkanie z praktykami e-Commerce to nowa wiedza. Oczywiście Internet Retailer - wraz z wydawanymi raportami. Konkretne raporty branżowe - jak np. [Gartner Magic Quadrant](http://www.gartner.com/technology/research/methodologies/research_mq.jsp for e-Commerce). Na pewno warto śledzić zagraniczne blogi i nowości wydawnicze. Książki opisujące case studies firm, które odniosły sukces też potrafią otworzyć głowę, nie tylko w branży e-Commerce. Ja dużo wiedzy czerpię z subskrybcji Audible.com oraz codziennego słuchania podcastów (polecam aplikację PocketCasts na iPhone) - to pozwala mi codziennie pochłaniać przez 90 minut wiedzę zamiast tylko stać w korkach :)

Kuba Zwoliński, snow.dog: Wiedzę warto czerpać od innych. Od tych, którzy już się nauczyli na swoich lub cudzych błędach. Spotkania branżowe, konferencje, targi, to nieocenione źródło kontaktów i wymiany wiedzy. Można przeczytać milion książek, ale jedna nieoficjalna rozmowa z innym właścicielem/menedżerem sklepu (nawet konkurencyjnego), zapewni dwa razy tyle praktycznych informacji. To jest chyba najważniejsza lekcja, jakiej nauczyłem się w ciągu lat działania w społecznościach skupionych wokół Magento i innych technologii open source, ale także organizując od kilku międzynarodową konferencję Meet Magento Polska. Realny kontakt z innymi ludźmi, to najlepszy sposób na rozwój!

Sprawdź całą agendę Kongresu i kup bilet! Do 17 lutego niższe ceny!

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP