"Realny kontakt z innymi ludźmi, to najlepszy sposób na rozwój!"
Chciałbym w czasie mojej prezentacji podzielić się naszymi praktycznymi doświadczeniami z wdrażania strategii omnichannel. Dużo się o tym mówi, ale z czym to się w praktyce je? CRM, PIM, ERP, e-Commerce - jak podzielić odpowiedzialności między systemami, jak powinna wyglądać architektura. Oczywiście 20 minut to mało, by powiedzieć o wszystkim, ale mam nadzieję, że uda mi się zwrócić uwagę na najważniejsze zagadnienia! Obiecuję dużo wiedzy praktycznej.
<div class="clearfix"></div>Piotr Karwatka, Divante: Kluczem jest wdrożenie jednej, centralnej bazy informacji o klientach i ich doświadczeniach zakupowych ze wszystkich kanałów. Najczęściej jest to rodzaj CRM. W optymalnym przypadku mamy jeden system, za pomocą którego operatorzy w sklepie on-line, sklepie stacjonarnym czy na infolinii mogą pracować na zamówieniach klienta, reklamacjach itd. Można załatwić wszystko w każdym z kanałów. To sytuacja idealna, ale trudna do osiągnięcia, ponieważ w momencie wdrażania omnichannel istnieją już inne kanały i konieczna jest integracja z nimi.
Kuba Zwoliński, snow.dog: Magento to potężna funkcjonalność, ale również wszystkie plusy i minusy związane z samodzielnym utrzymywanie infrastruktury IT. SaaS to świetne rozwiązanie dla wielu handlowców i na “samodzielność” powinni się decydować dopiero, kiedy spełniają trzy warunki:
Ilość produktów, zamówień, klientów czy obroty mają tu drugorzędne znaczenie, w końcu na rynku są rozwiązania SaaS nawet dla wielkich graczy. Przejście na samodzielną platformę (niekoniecznie nawet Magento, dotyczy to każdej samodzielnie utrzymywanej platformy) bez tych warunków zostawiałbym tylko dla osób ze skłonnościami do hazardu...
Piotr Karwatka, Divante: Takich miejsc jest oczywiście mnóstwo - na pewno mogę polecić udział w konferencjach branżowych takich jak … Kongres eHandlu ;) Ale też inne spotkania. Każde spotkanie z praktykami e-Commerce to nowa wiedza. Oczywiście Internet Retailer - wraz z wydawanymi raportami. Konkretne raporty branżowe - jak np. [Gartner Magic Quadrant](http://www.gartner.com/technology/research/methodologies/research_mq.jsp for e-Commerce). Na pewno warto śledzić zagraniczne blogi i nowości wydawnicze. Książki opisujące case studies firm, które odniosły sukces też potrafią otworzyć głowę, nie tylko w branży e-Commerce. Ja dużo wiedzy czerpię z subskrybcji Audible.com oraz codziennego słuchania podcastów (polecam aplikację PocketCasts na iPhone) - to pozwala mi codziennie pochłaniać przez 90 minut wiedzę zamiast tylko stać w korkach :)
Kuba Zwoliński, snow.dog: Wiedzę warto czerpać od innych. Od tych, którzy już się nauczyli na swoich lub cudzych błędach. Spotkania branżowe, konferencje, targi, to nieocenione źródło kontaktów i wymiany wiedzy. Można przeczytać milion książek, ale jedna nieoficjalna rozmowa z innym właścicielem/menedżerem sklepu (nawet konkurencyjnego), zapewni dwa razy tyle praktycznych informacji. To jest chyba najważniejsza lekcja, jakiej nauczyłem się w ciągu lat działania w społecznościach skupionych wokół Magento i innych technologii open source, ale także organizując od kilku międzynarodową konferencję Meet Magento Polska. Realny kontakt z innymi ludźmi, to najlepszy sposób na rozwój!
Wydawca
Adres prawny
NIP