Logistyka dla e-commerce

Efektywna, dopasowana do wymagań, sprawna logistyka to jedna z podstaw biznesu. Zwłaszcza dla podmiotów sektora e-commerce coraz częściej okazuje się niezbędne pozyskanie partnera, który zarówno bezproblemowo obsłuży oraz doradzi jak dostosować się i nadążyć za zmieniającymi się potrzebami rynku.

Point of View jako operator usług logistycznych i magazynowych jest nie tylko liderem na tym rynku, tworzy indywidualne rozwiązania dopasowane do potrzeb jego klientów, ale idzie dalej proponując im innowacyjne możliwości rozwoju własnych, dużych i małych, biznesów poprzez dzielenie się wiedzą i rozszerzanie wachlarza usług. Partnerskie relacje, otwartość i elastyczność zespołu ludzi pracujących w Point of View sprawia, że motywacja do ciągłego doskonalenia się, dobra energia i organizacja pracy przyciąga zarówno międzynarodowe korporacje, jak i start up’y, firmy branży finansowej oraz e-commerce.

W ostatnim czasie bardzo wzrasta zainteresowanie kompleksowymi usługami logistycznymi, które są w coraz większym stopniu wspierane przez nowoczesne technologie oraz innowacyjne rozwiązania w obszarach nie tylko magazynowych, ale również procesowych i pracowniczych. Skuteczny model logistyki to proces stale ewoluujący. Wynika to z faktu, że rynek usług logistycznych w sposób bardziej dynamiczny niż inne obszary usługowe dopasowuje wykorzystywane modele do zmieniającej się rzeczywistości i zróżnicowania potrzeb swoich klientów. Brane są oczywiście pod uwagę czynniki zarówno finansowe jak i możliwości technologiczne, lokalowe, know-how (wiedza i doświadczenie), otwartość na innowacje oraz ochrona środowiska (eko-logistyka) i partnerstwo w relacjach biznesowych.

Z doświadczeń Point of View  wzrasta liczba klientów, którzy rezygnują z prowadzenia własnych magazynów ze względu na koszty, czas i potrzebne zaangażowanie w obsługę stricte logistyczną. Poszukują oni odpowiedzialnych i elastycznych partnerów biznesowych do outsourcowania tych usług, aby skupić się na działaniach marketingowych i sprzedażowych. Spora część klientów korzysta jednocześnie z wielu modeli, a dzięki temu mogą oni analizować na bieżąco przepływy i elastycznie wykorzystywać najbardziej skuteczny w danym czasie. Decydują o tym nie tylko poniesione koszty finansowe, ale również i przede wszystkim czas oraz szybkość i jakość uzyskiwanych od operatora logistycznego i firm kurierskich informacji zwrotnych. Warto również wspomnieć, że coraz większa grupa firm, które obsługujemy świadomie wybiera bardziej ekologiczne rozwiązania typu papierowe wypełniacze paczek, konsolidowanie wysyłek, czy ograniczenie do minimum obiegu dokumentów papierowych.

Dla operatora logistycznego współpraca z wzrastającym sektorem handlu e-commerce często jest pełna wyzwań i dostosowania się do wyjątkowych wymogów, przy jednoczesnej obsłudze branż tradycyjnych. Klienci Point of View charakteryzują się ogromną różnorodnością posiadanych procedur, procesów, wymagań, oczekiwań i możliwości, dlatego elastyczne i indywidualne podejście do każdego klienta jest absolutnie niezbędne. Od strony organizacyjnej Point of View jako operator logistyczny zapewnia przeszkolony i dedykowany do obsługi każdego klienta zespół ludzi wraz z odpowiedzialnym za całość opiekunem, z którym klient może pozostawać w bezpośrednim kontakcie w razie potrzeby. Szybka i dokładna informacja jest bardzo ważnym elementem dla obu partnerów biznesowych.

Point of View stale poszukuje lepszej jakości w krótszym czasie, bezpośredniej informacji oraz kontroli procesów, aby eliminować nieefektywności w szybko zmieniających się warunkach. To co wczoraj mogło być dobrym rozwiązaniem, dzisiaj można zastąpić lepszym - jest to więc ciągły proces poprawiania organizacji pracy. Poza tym klienci końcowi branży e-commerce, którzy kreują rzeczywiste potrzeby rynku i wskazują kierunki jego rozwoju coraz chętniej wykorzystują najnowszą technologię, tworząc coraz liczniejszy m-commerce, używając smartfonów, tabletów, notebooków, a nawet zegarków  - ponieważ dzisiaj liczy się każda chwila, a często impuls i inspiracja momentu przyczynia się do dokonania zakupu.

Na takie potrzeby również operator logistyczny musi być przygotowany i posiadać zintegrowane systemy do ich obsługi. Dlatego posiadanie elastycznego i kompleksowego rozwiązania informatycznego do zarządzania magazynem, wszelkimi jego operacjami, stockiem, optymalizacją operacji i składowania - jest jednym z ważniejszych elementów w obsłudze logistycznej branży e-commerce. Point of View wykorzystuje taki system, który w zależności od potrzeb naszych klientów, możemy rozszerzać o dodatkowe funkcjonalności i moduły, dzięki czemu jesteśmy w stanie rzetelnie zarządzać różnorodnymi projektami i optymalizować nasze działania.

Przy logistycznej obsłudze sektora e-commerce pożądane są takie systemy obsługi w zakresie IT, które będzie można – podobnie jak zmieniające się potrzeby konsumentów rynku e-commerce – ciągle dopasowywać, rozbudowywać i ulepszać o nowe funkcjonalności czy moduły. Nasza firma oferuje pełną integrację z systemami informatycznymi klientów. Jest to rozwiązanie cieszące się zainteresowaniem średnich i dużych firm ze względu na oszczędność czasu, automatyczną wymianę danych oraz zmniejszenie ilości błędów, które mogą być powodowane pracą ręczną.

Małe i mikro – przedsiębiorstwa częściej decydują się na samodzielną komunikację przez naszą stronę internetową, gdzie klienci poprzez własne konta mogą zarządzać towarami, awizować przyjęcia, zlecać wysyłki i pobierać aktualne raporty o stanach magazynowych. Jest to rozwiązanie czasochłonne, ale nie wymagające nakładów finansowych, co w początkowej fazie rozwijania biznesu jest często bardzo ważne.

Od strony organizacyjnej nasz system zarządzania magazynem posiada zaimplementowane, automatyczne algorytmy, które nie tylko pomagają w optymalnym rozmieszczeniu materiałów w magazynie, ale automatyzują procesy i dzięki temu przyspieszają prace magazynowe, ograniczają straty czasu i przyczyniają się do zwiększenia wydajności magazynu, co pociąga z kolei zmniejszanie kosztów finansowania naszych usług dla klientów. Skupiamy się na kontrolowaniu i analizie tych procesów, aby ciągle je udoskonalać i bardziej dopasowywać do zwiększających się wymagań e-commerce.

Trudnością i wyzwaniem w przypadku obsługi obszaru e-commerce jest nie tylko duże rozdrobnienie zleceń (najczęściej jest to od jednej do kilku sztuk różnych SKU), ale również  zróżnicowane i specyficzne wymagania dodatkowe związane z samą wysyłką. Posiadając różnorodnych klientów musimy dostosować nasze procedury działań do ich potrzeb i tak na przykład jeden klient wymaga używania wypełniacza tylko papierowego, wpisującego się w biznes proekologiczny; inny - aby dobrze zabezpieczyć delikatny produkt potrzebuje folii bąbelkowej. Dla nas jako Point of View ważna jest ochrona środowiska, więc wykorzystujemy uszkodzone w transporcie kartony (pocięte specjalną maszyną) jako wypełniacza do wysyłek, odzyskujemy też folię. Trafiają do nas zarówno początkujące biznesy, którym pomagamy wzrastać podpowiadając jak można racjonalizować koszty lub zwiększać oszczędności oraz więksi, doświadczeni Klienci, którzy również chętnie korzystają z naszej skali, wiedzy i doświadczenia jako Operatora Logistycznego, aby dalej wzrastać, na czym nam też bardzo zależy.

Point of View ma szerokie doświadczenia z różnorodnymi projektami naszych klientów branży e-commerce, od dosyć dużych ilościowo, dla których magazynujemy ok 80 tys pozycji SKU miesięcznie, wydajemy ok 600 pozycji SKU dziennie. Paczki wysyłane są różnymi firmami kurierskimi w zależności od potrzeb cenowych i czasowych, jeśli chodzi o dostarczenie do odbiorcy końcowego B2B, czy B2C. Poprzez klientów, którzy dystrybuują produkty ekologiczne do różnych centrów dystrybucyjnych, wymagają precyzyjnego etykietowania, wydawania towarów wg FEFO, insertowania. Do całkiem zindywidualizowanych, innowacyjnych, ale ilościowo niewielkich projektów, jak chociażby zapewnienie obsługi logistycznej imprez, eventów organizowanych przez naszego klienta, któremu przechowujemy produkty o bardzo niestandardowych wymiarach, świadczymy usługi czyszczenia i konserwacji sprzętu klienta.

Jednak najważniejszą wartością firmy są ludzie, którym faktycznie zależy na najwyższej jakości pracy, którzy chcą się rozwijać i uczyć, którzy rozumieją jak ważne jest indywidualne podejście do potrzeb klienta, a ich osobiste przekonania są zgodne z misją i wizją naszej firmy. Do naszego zespołu dobieramy często młode osoby polecane przez współpracujące z nami uczelnie, u nas zdobywają doświadczenie zawodowe, ucząc się dobrych praktyk logistycznych, podejścia z szacunkiem i dużą kulturą osobistą do każdego klienta i udzielania rzetelnych informacji, a jednocześnie poszukują innowacyjnych lepszych rozwiązań dla pojawiających się potrzeb.

Jolanta Łopato, Dyrektor Operacyjny, Point of View Sp. z o.o. Sp.k.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP