Magento 2- platforma e-commerce dostosowana do sektora B2B

Klienci biznesowi oczekują wygody i prostoty, którą znają z rynku B2C. Dlatego o przewadze konkurencyjnej firm z branży B2B będą decydować te rozwiązania technologiczne, które uwzględniają realne potrzeby ich klientów.

Klienci biznesowi oczekują wygody i prostoty, którą znają z rynku B2C. Dlatego o przewadze konkurencyjnej firm z branży B2B będą decydować te rozwiązania technologiczne, które uwzględniają realne potrzeby ich klientów. Jak z tym wyzwaniem radzi sobie Magento 2?

Na rynku mamy wiele platform e-commerce, ale tylko część z nich sprawdzi się w firmach działających w modelu B2B.

Konta firmowe dla wielu kupujących

Magento 2 daje możliwość tworzenia i zarządzania specjalnymi kontami firmowymi, które pozwalają na gromadzenie pod sobą wielu kupujących. Dzięki temu firmy mają pełną kontrolę nad rolami i uprawnieniami wszystkich osób zaangażowanych w procesy zakupowe.

Właściciel konta ma możliwość ustawienia limitów i reguł, ograniczając zakres działalności poszczególnych użytkowników. Pulpit nawigacyjny zapewnia administratorowi klienta natychmiastowy dostęp do danych dotyczących jego działalności biznesowej - od ofert, zamówień i historii płatności po listy zapotrzebowania.

Zapytania ofertowe i negocjacje

Negocjacje cenowe to stała część handlu między firmami. W Magento 2 klienci B2B mogą wysyłać zapytania ofertowe i prośby o wycenę bezpośrednio z poziomu koszyka. Mogą też dołączyć dodatkowe komentarze i dokumentację do swoich zapytań ofertowych, a także śledzić ich statusy.

Z kolei sprzedawca, w momencie gdy zapoznał się z zapytaniem, może albo zaakceptować warunki albo wysłać kontrpropozycję. Dodatkowo ma możliwość ustalenia terminu wygaśnięcia oferty czy rekomendacji alternatywnego produktu. Wszystkie czynności negocjacyjne są automatycznie rejestrowane, więc uczestnicy mają możliwość sprawdzenia historii swoich interakcji w dowolnym momencie.

Możliwość skorzystania z kredytu kupieckiego

Rozwiązanie od Magento daje sprzedawcom możliwość modyfikacji opcji kredytowych w sklepie internetowym. Ustalanie limitów zamówień czy ograniczeń kredytowych pozwala na elastyczne zarządzanie warunkami zakupów. Dzięki temu zaufana grupa odbiorców może np. mieć dostęp do większego kredytu niż pozostali klienci B2B. Daje to sprzedawcom pełną kontrolę nad procesem zakupowym.

Oferty spersonalizowane pod wybrane grupy klientów

Platforma umożliwia równoczesne wykorzystywania oddzielnych katalogów dla poszczególnych grup klientów. Jest to szczególnie istotne w modelu B2B2C, ponieważ pozwala na tworzenie indywidualnych ofert dla wybranych osób lub firm. Dostosowanie katalogu dotyczy zarówno listy proponowanych produktów, jak i ich cen włącznie z możliwością stosowania określonych rabatów lub reguł.

Szybsze składanie zamówień

Składanie powtarzających się zamówień jest powszechną praktyką w branży B2B. Dlatego Magento 2 posiada opcję szybkiego re-orderu, która pozwala m.in na tworzenie list zakupowych wielokrotnego użytku. Jedno konto może posiadać do 999 list. Klienci mają również możliwość szybkiego składania zamówień za pomocą plików Excela i CSV, które wystarczy wgrać do systemu.

Automatyczne aktualizowanie oferty

Tętniący życiem rynek B2B nie może obejść się bez ciągłych zmian. Dotyczy to też oferty produktowej: modyfikacje cen i ich reguł, dodawanie produktów, tworzenie nowych katalogów itp. Konsekwencją każdej z tych zmian powinno być natychmiastowe ponowne indeksowanie. Jednak ten proces znacznie obciąża zasoby sklepu i spowalnia ładowanie strony.

Aby rozwiązać ten problem, Magento 2 wykorzystuje metodę reindeksowania w tle. Dzięki temu sklep funkcjonuje bez opóźnień i jest dostępny dla klientów cały czas. Ponadto właściciele sklepów mają możliwość zaplanowania procesu reindeksowania w najmniej ruchliwych godzinach. W ten sposób obciążenie serwerów jest ograniczone do minimum.

Bezproblemowa integracja

Magento 2 można łatwo integrować z innymi rozwiązaniami takimi jak systemy ERP, PIM, WMS czy Marketing Automation. Platforma wspiera nowy standard API - GraphQL - dzięki czemu platforma e-commerce staje się podstawowym elementem skonsolidowanej infrastruktury.

Co istotne Magento 2 to platforma open source, więc wszystkie rozwiązanie można dostosować do konkretnej grupy użytkowników, a nawet dodać nowe funkcje lub zmodyfikować istniejące. Dzięki temu firma zachowuje pełną kontrolę nad platformą i unika ryzyka uzależnienia się od konkretnego dostawcy IT.

Dopasowanie do wymogów urządzeń mobilnych

Magento 2 zapewnia spójny interfejs użytkownika między wersją desktopową a mobilną sklepu. W wersji mobile platforma elastycznie dostosowuje się do rozdzielczości i rodzaju urządzenia klienta. Wszystko, co jest widoczne na pulpicie jest odpowiednio dostosowane i zoptymalizowane. Dzięki temu klienci mogą wygodnie robić zakupy na wszelkiego rodzaju urządzeniach: od smartfonów i tabletów, po laptopy i komputery stacjonarne.

Bezpieczna i szybka platforma

Na korzyść Magento 2 przemawia również implementacja najwyższych standardów bezpieczeństwa, w tym m.in.:

  • szyfrowanie haseł wzmocnionymi algorytmami mieszającymi SHA-256,
  • logowanie za pomocą uwierzytelniania dwuskładnikowego (opcjonalne).

Warto też mieć na względzie, że Magento 2 został napisany w języku PHP 7, który charakteryzuje się szybkością i bezpieczeństwem.

Ponadto platforma wykorzystuje technologię AJAX, więc dodanie produktu do koszyka nie powoduje odświeżania całej strony. Dzięki technologiom buforowania, jak Varnish i NGINX, często używane pliki są przechowywane w pamięci.

W efekcie Magento 2 to skalowalne rozwiązanie, które może obsłużyć do 10 milionów wyświetleń na godzinę. Jest to szczególnie istotne podczas zwielokrotnionego ruchu, np. w Black Friday.

Platforma e-commerce, która wesprze twoją firmę

Magento 2 oferuje solidny stos technologiczny, który zaspokoi potrzeby większości przedsiębiorstw B2B, niezależnie od wielkości, czy branży. Dzięki ogromnym możliwościom konfiguracji, Magento pozwala firmom dowolnie modyfikować poszczególne funkcjonalności sklepu i jego zaplecza oraz zapewnia wysoki poziom customer experience. Ponadto Magento doskonale nadaje się do integracji z zewnętrznymi systemami i pozwala na łatwą implementację dodatkowych rozszerzeń. Dzięki temu właściciele mogą dostosowywać sklep do potrzeb użytkowników bez konieczności opracowywania wszystkich wymaganych funkcji od zera.


Autorem artykułu jest Tomasz Stachera, Senior Solution Architect, E-commerce Expert w e-point SA.

Ekspert w zakresie projektowania rozwiązań e-commerce. Już jako student został współzałożycielem firmy IT i wspierał jej rozwój aktywnie uczestnicząc w realizacji projektów dla takich klientów jak Ministerstwo Rozwoju i Mazda.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP