Jeśli porównamy małe firmy e-commerce z branżowymi gigantami, to oczywiste, że rozmiar ma znaczenie – szczególnie, gdy chodzi o stopień skomplikowania działań, stosowane strategie i cele, które można się osiągnąć. Istnieją jednak firmy, które pomagają małym konkurować z dużymi – w tym wywiadzie Mrdjan Uzelac opowiada, jak ePages wspiera małe firmy w podbijaniu wielkiego świata e-commerce.
<div class="clearfix"></div> ### __Paulina Królikowska, FP20__: Jako jeden z prelegentów [E-commerce Berlin Expo](http://ecommerceberlin.com/?utm_source=fp20org&utm_medium=post&utm_campaign=post_fp20org#register) dla wielu ludzi jesteś branżowym autorytetem – tym bardziej że na co dzień w ePages zarządzasz globalną ekspansją, siłą sprzedażową i strategią firmy. Jak to jest zajmować takie stanowisko? To duża i wymagająca rola w dużej firmie! <div class="clearfix"></div>Mrdjan Uzelac, ePages: Odpowiedź jest prosta. Nasza praca w ePages sprowadza się do dostarczania rozwiązań dla małych i średnich e-sklepów. Oznacza to, że z naszymi produktami docieramy do małych firm – a nie do dużych detalistów. „Small is powerful” to nasze credo w ePages. Dzięki temu codziennie pamiętamy, dla kogo pracujemy i po prostu wierzymy w potencjał małych firm. To trochę na zasadzie etosu walki Dawida z Goliatem, w której staramy się temu Dawidowi cały czas pomagać. Dlatego skupiamy nasze wysiłki na tym, żeby małe e-sklepy znajdowały dla siebie nisze w wielkim i konkurencyjnym świecie handlu elektronicznego.
<div class="clearfix"></div> ### __Paulina Królikowska, FP20__: Firma ePages powstała ponad dwadzieścia lat temu, ma swoje biura w Hamburgu, Jenie, Barcelonie, Londynie i Nowym Jorku – i bardzo dobrze radzi sobie na tych całkiem zróżnicowanych rynkach. Jaki jest sekret tego sukcesu? <div class="clearfix"></div>Mrdjan Uzelac, ePages: Rzeczywiście ePages działa od dawna. Naszym sekretem jest właśnie wiara w potencjał małych i średnich firm oraz fakt, że to na nich koncentrujemy nasze wysiłki. Na szczęście sektor małych i średnich e-sklepów rośnie i dzięki temu my też się rozwijamy, bo w gruncie rzeczy jesteśmy firmą programistyczną, która cały czas buduje dla nich produkty. Poza tym nie inwestujemy w marketing własnej marki – promocją i dystrybucją zajmują się nasi dostawcy, czyli na przykład Strato i 1&1. Dzięki temu zdobyliśmy 140 tysięcy klientów, co pozwoliło nam reinwestować w nasz produkt.
<div class="clearfix"></div> ### __Paulina Królikowska, FP20__: I to jest namacalny sukces. Ale nowy rok oznacza nowe wyzwania. Jakie wyzwania, twoim zdaniem, czekają w 2016 roku wszystkie firmy działające w branży e-commerce – bez względu na ich rozmiar? <div class="clearfix"></div>Mrdjan Uzelac, ePages: Konkurencja nie śpi, więc uważam, że coraz ważniejsza staje się lojalność klientów. Dlatego bez względu na rozmiar firmy trzeba ciągle budować u nich tożsamość marki i jej rozpoznawalność – a jest to coraz trudniejsze. Małe firmy mogą wyróżnić się stosując storytelling, czyli prezentując swoją markę w bardziej emocjonalny sposób. Własny sklep internetowy jest świetną platformą do takich działań, szczególnie w porównaniu do możliwości sklepu stacjonarnego. Z przeprowadzonej niedawno przez Starto ankiety wynika, że dla 40% respondentów ich własny e-sklep jest tym kanałem sprzedaży, w którym notują największą liczbę powracających klientów.
<div class="clearfix"></div> ### __Paulina Królikowska, FP20__: Prowadzenie udanego e-biznesu wymaga ciągłego uczenia się. Skąd czerpiesz swoją wiedzę? Czy masz jakieś ulubione strony, na które regularnie zaglądasz, żeby śledzić to, co dzieje się w branży? <div class="clearfix"></div>Mrdjan Uzelac, ePages: Jeśli o mnie chodzi, najwięcej czasu spędzam czytając publikacje dotyczące hostingu i dostarczania usług, bo maksymalnie aktualna wiedza jest mi potrzebna do współpracy z naszymi partnerami strategicznymi. Jeśli chodzi o tematykę e-commerce, to w ePages chętnie i często zaglądamy na TechCrunch, VentureBeat, t3n, Internet World Business oraz na różne lokalne portale o tematyce biznesowej. Poza tym czytamy też publikacje na portalach specjalizujących się w konkretnych aspektach e-commerce, na przykład płatnościach – w tym przypadku zaglądamy na PYMNTS.com. Jednak najwięcej konkretnej bieżącej wiedzy można zdobyć dopiero na konferencjach i targach branżowych, bo tam można porozmawiać z ludźmi działającymi w tej samej branży, ale robiącymi przeróżne rzeczy. Dlatego właśnie takie wydarzenia jak E-commerce Berlin Expo są dla nas ważne.
Mrdjan Uzelac wystąpi na E-commerce Berlin Expo, które odbędzie się 27 kwietnia 2016 roku na terenie Postbahnhof w Berlinie. Tytuł jego wystąpienia to “Small is powerful – What’s unique about ecommerce for small and medium businesses?”. Nie może Cię tam zabraknąć – bez względu na rozmiar Twojej firmy. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale wymaga wcześniejszej obowiązkowej rejestracji.
Wydawca
Adres prawny
NIP