Marka sklepu internetowego.... Prelegenci II Kongresu eHandlu radzą kiedy warto zacząć w nią inwestować

Za niewiele ponad miesiąc drugi Kongres eHandlu - nasz projekt konferencyjny, który powstał jako uzupełnienie wartości merytorycznej Targów eHandlu. Kongres skierowany jest do Profesjonalistów, którzy chcą posłuchać wypowiedzi Praktyków (zarówno od strony usług jak i samych biznesów e-commerce). II Kongres eHandlu odbędzie się 10 marca na Stadionie Narodowym w Warszawie - w sprzedaży pozostało ok 109 biletów

Czy marka jest istotna? Zapytaliśmy Ekspertów Kongresu eHandlu kiedy inwestować w markę sklepu internetowego.

<span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="6982"></data-image> </span> ### [Erwin Wilczyński Head of Marketing Motointegrator Europe at Inter Cars S.A.](http://kongres-ehandlu.pl/#schedule)

Oczywiście markę budujemy od samego początku. I nie musi to być nie wiadomo jaka kampania i drogie, designerskie logo. Na początek wystarczy bardzo dobry client service.

Budujmy markę z jaką chcielibyśmy obcować. Cofnijmy się w czasie o ponad sto lat, tuż przed erę marek. Kupując na targu wybieraliśmy handlarza który był gwarantem jakości i świeżości sprzedawanego towaru. On znał doskonale swój towar i potrafił klientowi doradzić. I co najważniejsze był nastawiony na klienta powracającego, klienta którego znał i który był w stanie go polecać. Takim sprzedawcą bądźmy. Resztę budujmy kiedy będziemy potrafili to.

Erwin jest jednym z 20 Prelegentów podczas II Kongresu eHandlu w Warszawie (10 marca, Stadion Narodowy) Zostało 109 miejsc. Sprawdź całą agendę

<div class="clearfix"></div> <span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="6984"></data-image> </span> ### [Stanisław Bręczewski, Strategy Duckie, White Ducky](http://kongres-ehandlu.pl/#schedule)

eCommerce powinien być raczej postrzegany jako element strategii marketingowej niż na odwrót. Sklep internetowy jest tylko narzędziem, klienci powinni rozumieć swoją wizytę w nim jako interakcję z marką. Nie ma więc jednego momentu, myślenie brandingowe powinno nas kierować na całym etapie ustalania i wykonywania strategii eCommerce.

Żeby o tym nie zapominać, trzeba myśleć o sklepie internetowym trochę bardziej jak o sklepie stacjonarnym. Klient, który zobaczy przed drzwiami hałdę gruzu i ubrudzony szyld, zapewne będzie mniej skłonny, żeby w ogóle do sklepu wejść.

<div class="clearfix"></div><div class="well" style="text-align:center;"> <p> <a target="_blank" href="http://kongres-ehandlu.pl/#price" class="btn btn-large btn-primary"> Kup bilet na Kongres eHandlu za 299 złotych</a> </p> </div><div class="clearfix"></div> <span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="6987"></data-image> </span> ### [Barbara Stawarz, Content King, Prelegentka II Kongresu eHandlu](http://kongres-ehandlu.pl/#schedule)

Dziś budowa marki, zwłaszcza jeśli nie sprzedajemy unikatowych produktów jako jedyni na świecie, to kluczowa kwestia.

Należy więc od pierwszego dnia pracy nad sklepem pamiętać o konsekwentnej budowie swojej marki. Na to składa się również obsługa klienta, dialog ze społecznością, a krótko mówiąc - synergia działań marketingowych.

<div class="clearfix"></div> <span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="6983"></data-image> </span>

Krzysztof Marzec, Dyrektor Zarządzający, DEVA Group, Prelegent II Kongresu eHandlu

Trzeba zaplanować i utrzymywać spójność - i estetyczną dotyczącą marki jak i wartości jakie ze sobą niesie.

Jeśli dziś kreujemy się na najtańszy sklep to jutro będzie ciężko na ekskluzywny.

Warto pilnować tej spójności w przekazach reklamowych, na stronie, trzymać się tego co sobie ustaliliśmy i nie zmieniać pomysłów o 180 stopni.

Dla mnie specjalne przypomnienie wyskakujące pod koniec tygodnia pozwala mi pamiętać o tym, że warto wyciągać wnioski ze swoich sukcesów, może nawet dzielić się nimi z klientami jak i tworzyć procedury zabezpieczające przed porażkami. Inny eksperyment, który stosuje to analiza podobnych branż, stron i notowanie czym dana marka mi podpadła, a czym się wyróżnia, co bym chciał mieć u siebie równie dobrze lub zrobione lepiej - warto uczyć się na doświadczeniu innych.

<div class="clearfix"></div><div class="well" style="text-align:center;"> <p> <a target="_blank" href="http://kongres-ehandlu.pl/#price" class="btn btn-large btn-primary"> Kup bilet na Kongres eHandlu dla 2 osób za 499 złotych</a> </p> </div> <div class="clearfix"></div> <span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="6986"></data-image> </span> ### [Paweł Fornalski, CEO, IAI S.A., Prelegent II Kongresu eHandlu](http://kongres-ehandlu.pl/#price)

Marka jest jak pogoda, jest zawsze, czasami zła, czasami dobra.

Więc inwestycję w markę sklepu należy rozpocząć od pierwszego dnia jego działalności. Ten moment będzie najbardziej odpowiedni i najmniej kosztowny. Marka sklepu to pamięć klientów i skojarzenia, czyli dobre i złe momenty.

Budowanie marki to przede wszystkim minimalizowanie złych odczuć i maksymalizowanie dobrych. Czy jest lepszy moment na to, niż na starcie?

<div class="clearfix"></div> <span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="6981"></data-image> </span> ### [Borys Skraba, Bold Brand Commerce, Prelegent II Kongresu eHandlu](http://kongres-ehandlu.pl/#speakers)

Marka sklepu jest kluczowym elementem procesu jego kreacji.

W optymalnym wariancie powinna ona być jasno zdefiniowana przed rozpoczęciem pracy koncepcyjnej nad sposobem prezentacji produktu, architekturą informacji i atmosferą doświadczenia zakupowego, jakie będzie oferował sklep.

Pomyślmy bowiem, czym tak naprawdę jest marka sklepu - jest to konstelacja czynników, które tworzą obraz zmiany w życiu klienta, jaka dokona się dzięki temu, że klient kupi nasz produkt.

Zwłaszcza w handlu detalicznym sprzedajemy na ogół nie tyle produkt, co obietnicę zmiany w naszym życiu. Zdefiniowanie idei marki jest wobec tego kluczowe na jak najwcześniejszym etapie pracy nad kanałem e-commerce.

<div class="clearfix"></div>

Kilka dni temu opublikowaliśmy porady jak najlepiej zainwestować 20 tysięcy w e-commerce...w ciemno. Rozbudowaliśmy je o dodatkowe wypowiedzi. Przeczytaj i skomentuj czy mogą być pomocne

II Kongres eHandlu to kolejna edycja konferencji organizowanej obok Targów eHandlu jako uzupełnienie ich wartości merytorycznej. Tym razem skupimy się mocniej na zagadnieniach wielokanałowej sprzedaży. Pojawią się także zawsze ważne tematy związane z budową marki, efektywną reklamą online czy planowaniem strategicznym. Strona II Kongresu eHandlu: Agenda, Ceny biletów

*) wykres marki pożyczony od przyjaciół z Symetria.pl

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP