Co lepsze? Mobilna strona czy aplikacja? To dyskusja, w której nie ma zdecydowanego zwycięzcy i każda strona, jak w walce bokserskiej (nie tej z poprzedniego weekendu), jest mocno obita argumentami przeciwnika. Firma CEM4Mobile Solutions w ostatnim badaniu rzuciła na ring nową porcję argumentów.
Przeglądanie internetu za pomocą mobilnej przeglądarki konsumują największą część ruchu mobilnego zarówno pod względem wizyt (Mobilne przeglądarki 81,66% vs. 18,34% Aplikacje) jak i unikalnych użytkowników (Mobilne strony 90,15% vs. 9,85% Aplikacje), co jednak nie powinno dziwić, gdyż mobilne strony zawsze będą w tym parametrze przeważać - aplikacje jedynie mogą powoli zmniejszać tę różnice.
Według badania użytkownicy mobilnych stron powracają do nich co najmniej 5 razy w miesiącu. Natomiast użytkownicy aplikacji powracają więcej niż 11 razy/m-c. W tym miejscu badania ujawnia się lojalność użytkowników wobec firmowych aplikacji, która jest ich główną przewagą.
Przewaga aplikacji nad mobilnymi stronami pojawia się również w czasie jaki użytkownicy spędzają przeglądając zawarty w nich kontent: Platform Applications Browsing
Android 5min 28s 3min 23s
Apple iOS 4min 52s 3min 3s
Symbian 3min 40s 3min 27s
Mimo iż użytkownicy Androida spędzają minimalnie więcej czasu w aplikacjach to generują znacznie mniej ruchu od posiadaczy iPhone'ów. Patrząc się na wszystkie dostępne w tym badaniu dane, można wywnioskować, że Android'owcy są zwolennikami mobilnych stron podczas gdy iPhone'owcy wolą utrzymywać kontakt z marką poprzez aplikacje
Generowanie ruchu w aplikacjach Android vs. iOS
Generowanie ruchu przez mobilne przeglądarki Android vs. iOS
Patrząc na te dane zgadzam się w pełni z podsumowaniem opisanym na blogu cem4mobile.com: mobilne strony świetnie nadają się do nawiązywania kontaktu z klientem. Potrafią szybko dostarczyć potrzebne informacje w momencie, gdy klient odwiedza nasz sklep. Jednak do nawiązania głębszej relacji i budowania lojalności lepiej posłuży aplikacja, która wykorzysta funkcjonalność smartfonów.
Wydawca
Adres prawny
NIP