neoKartka.pl – case study wdrożenia e-commerce dla Poczty Polskiej Usługi Cyfrowe

Z początkiem 2013 roku Poczta Polska zaprezentowała swoją nową usługę - neoKartka.pl. Platforma została wdrożona na zlecenie spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe przez firmę best.net w oparciu o autorski system Extreme Commerce. Poniżej prezentujemy case study tego projektu.

Serwis umożliwia wysłanie za pośrednictwem Internetu, tradycyjnej kartki pocztowej, która w formie wydruku trafia do adresata. Realizacja tego przedsięwzięcia wiązała się z wieloma wyzwaniami stawianymi przed zespołem wdrożeniowym best.net.

http://www.slideshare.net/BEST_NET/ecommerce-casestudyneokartka

Przede wszystkim dominującą rolę odgrywał czas, a konkretniej tylko 50-dniowy harmonogram na realizację całego projektu. W tym krótkim okresie z powodzeniem zaimplementowano wiele dedykowanych rozwiązań m.in. wydajny mechanizm generujący neoKartki w formacie plików PDF gotowych do wydruku będących efektem połączenia wielu danych wejściowych. Warto również zaznaczyć, że liczba znaków w treści tworzonych neoKartek jest oparta na specjalnie opracowanym na potrzeby tego projektu algorytmie, który dostosowuje zawartość życzeń do wymogów wydruku.

Już na etapie rozpoczęcia, projekt był odmienny od standardowego schematu tego typu wdrożeń. Rozmowy z dostawcami różnych usług trwały symultanicznie, przez co utrudnione było zaplanowanie którzy kontrahenci będą odpowiedzialni za konkretne aspekty projektu. Klient miał jasną wizję docelowej formuły serwisu. Klarowne cele i bardzo dobra, merytoryczna komunikacja pozwoliła odpowiednio przygotować się do planowania konkretnych działań. Mając kilkunastoletnie doświadczenie we wdrożeniach e-commerce, pracownicy firmy best.net nie spotkali się jeszcze z tak dobrze przemyślaną specyfikacją.

W rezultacie po niespełna 2 miesiącach działań stworzono w pełni skastomizowaną platformę zgodną z oczekiwaniami klienta oraz wypracowano złożony system przy zachowaniu przyjaznego dla użytkownika front-endu. Osiągnięta wydajność prac pozwoliła również na uwzględnienie dodatkowych wymagań klienta nie planowanych w fazie wstępnej.

“Współpraca z firmą best.net przebiegała zgodnie z założonym harmonogramem. Poszczególne etapy prac wdrażane były systematycznie zgodnie z naszymi wytycznymi. Dzięki sprawnej realizacji, projekt mogliśmy uruchomić w tak krótkim czasie” - mówi Jacek Drwięga, Menadżer Projektu, Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP