Newsletter najlepiej wysyłać wieczorem

Firma  Gemius we współpracy z Interaktywnym Instytutem Badań Rynkowych sprawdziła posiadaczy prywatnych kont e-mailowych i ich opinie na temat e-mailingów reklamowych. Celem badania było poznanie preferencji na temat używania skycznek mailowych przeciętnego konsumenta. Badanie miało pokazać jaki jest stosunek użytkownika m. in. do treści reklamowych przekazywanych na jego konto.

Badanie pokazuje zdecydowany wzrost znaczenia urządzeń mobilnych w procesie wysyłania i odbierania e-maili. Już 15% badanych sprawdza swoją pocztę za pośrednictwem telefonu komórkowego (są to głównie młodzi mężczyźni w wieku do 24 lat). Zdecydowana większość użytkowników (86%) loguje się na pocztę przez strony WWW co oznacza, że preferują korzystanie z usług konkretnych portali internetowych. Wniosek z tego taki, że wysyłając e-mailling należy wziąć pod uwagę sposoby wyświetlania wiadomości na różnych urządzeniach. Co ciekawe, internauci korzystają z poczty najczęściej późnym popołudniem lub wieczorem. A więc kampanie wysyłane przed południem nie dają wcale najlepszych wyników.

Odnośnie newsletterów warto powiedzieć, że 76% badanych korzystających z przysyłanych im informacji, deklaruje rezygnację po jakimś czasie z prenumeraty tego typu komunikatów. Jako główny i najważniejszy powód podaje się znudzenie tematem newslettera przesyłanego na konto e-mail. Inne powody to zbyt częste wysyłanie (13%), chaotyczność i nieczytelność.

Jeżeli chodzi o różne rodzaje reklam w skrzynce odbiorczej, jako najbardziej irytujące konsumenci uznali reklamy typu pop-up (wyskakujące okienka). Najmniej irytująca dla konsumentów jest reklama kontekstowa jaką otrzymują użytkownicy poczty Google (37% badanych uznało taką reklama za raczej lub zupełnie nieirytującą).

Konsumenci lubią otrzymywać  informacje o promocjach, które są dla prawie połowy respondetów raczej lub bardzo przydatne. Najniżej ocenia się e-maile z prośbą o udostępnienie swoich danych osobowych. 24% badanych za pośrednictwem Internetu dzieli się ze znajomymi otrzymanymi przez e-mail informacjami o promocjach. Podkreśla to znaczenie poczty elektronicznej i jej potencjału w marketingu wirusowym.

Raport: Używanie i opinie na temat prywatnych kont e-mail oraz mailingu reklamowego

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP