Nowy i wiecznie młody Skąpiec.pl

Na swoje 10. Urodziny Skąpiec.pl przygotował niespodziankę dla użytkowników: wprowadził nową szatę graficzną serwisu i wiele zmian ułatwiających znalezienie najlepszej oferty.

W październiku 2014 roku minęło 10 lat od pierwszego uruchomienia serwisu Skąpiec. W tym czasie przeszedł kilka redesignów, ale ponownie wymagał odświeżenia, zarówno pod względem szaty graficznej, jak i funkcjonalności. Projekt redesignu był realizowany etapami, a każdy z nich poprzedzały badania ilościowe i jakościowe witryny.

Zadanie stworzenia nowej szaty graficznej było o tyle trudne, że względy wizualne należało pogodzić z użytecznością.

Skąpiec.pl jest serwisem e-commerce, co bardzo wysoko stawia poprzeczkę dla designu. – wyjaśnia Tomasz Justyna, główny grafik Skąpiec.pl i autor nowej szaty graficznej – Tu każdy piksel ma swoje znaczenie użytkowe, a każdy z 2,3 milionów użytkowników swoje wyczucie estetyki. Ani estetyki, ani użyteczności nie da się uśrednić – dodaje

Istotne jest także 10 lat doświadczenia serwisu – wyjaśnia Monika Orzeł, Manager projektu Redesign – Jak wynika z naszych badań, Skąpiec.pl cieszy się wysoką znajomością marki wśród użytkowników w swoim segmencie produktowym i jest przez nich bardzo dobrze oceniany. W ramach redesignu chcieliśmy to podkreślić. Stąd wierność wobec naszego logo, kolorystyki i układu treści, np. przedstawienie wszystkich filtrów ponad listą produktów na stronie kategorii i inne odwołania do poprzedniej szaty graficznej.

Podobieństw jest kilka, a zmian?

Znacznie więcej, zwłaszcza pod względem narzędzi. Przede wszystkim wprowadziliśmy nową i bardzo dokładną porównywarkę produktów, dodaliśmy przyjazne 
i szybkie filtrowanie, zdecydowanie zwiększyliśmy zakres i sposób serwowania informacji o produkcie, porządkując je i ułatwiając do nich dostęp – kontynuuje Monika Orzeł.

Zmiany najłatwiej zauważyć na stronie produktu, gdzie wszystkie informacje zostały pogrupowane w tematyczne zakładki, a w górnej części strony jak na tacy użytkownik informowany jest, gdzie kupi najtaniej. Co ciekawe, jak wynika z badań serwisu, po zaspokojeniu informacji, gdzie i za ile można kupić dany produkt najtaniej, użytkownicy porównywarki bardzo chętnie zapoznają się z pozostałymi ofertami zakupu, a szczególnie tymi promowanymi. Wyjaśnienie tego zjawiska jest proste – promowane oferty przeważnie wiążą się z wyjątkowo atrakcyjnymi warunkami zakupu lub rozpoznawalną marką sklepu. Lubimy kupować nie tylko najtaniej, ale też w znanych i polecanych sklepach.

Najważniejsze cechy nowego Skąpca:###

1 - Przejrzystość informacji

Skąpiec.pl służy do wyszukania produktu idealnie dopasowanego do potrzeb, a następnie do odnalezienia najkorzystniejszej oferty zakupu. By spełniać te funkcje, musi oferować wszelkie niezbędne informacje, bogaty i dobrze uzupełniony katalog. To już jest. Nowy layout ułatwia poruszanie się po tym katalogu, zapewnia szybki dostęp do pożądanych informacji i intuicyjne rozmieszczenie treści.

2 - Porównywarka produktów

Skąpiec.pl umożliwia porównywanie wszystkich zdefiniowanych parametrów produktu. Bez zakładania konta, bez tworzenia „wish list” i innych zapożyczeń. Tak po prostu, w dwóch krokach: „dodaj do porównania” i „porównaj”. Cechy odróżniające modele wyróżniliśmy żółtym tłem.

3 - Kup lokalnie

Dla tych, którzy nie chcą czekać na dostawę, a wolą odebrać zamówienie w drodze z pracy do domu 
i mieć je dla siebie już teraz, przygotowaliśmy wygodne mapy i filtry. Służą one do wyszukiwania najbliższego punktu odbioru osobistego i ułatwiają zakupy lokalne.

4 - Nowe narzędzia

Skąpiec.pl lubi dostarczać ciekawe rozwiązania usprawniające szybkie przeglądanie treści i generalnie ułatwiające zakupy. Jednym z nich jest ekspresowe filtrowanie kategorii w ramach departamentu 
i lepsze filtrowanie produktów w obrębie kategorii.

5 - Opiniuj, komentuj, dyskutuj!

Skąpiec.pl to także tysiące nowych opinii dziennie. Tu zapoznasz się z recenzjami produktów napisanymi przez faktycznych klientów. Wejdź, poczytaj, dodaj własną, komentuj i oceniaj opinie innych!

6 - Cena (nie)najważniejsza

Najczęściej wyszukiwaną informacją z porównywarki cen jest oczywiście najtańsza oferta, dlatego ją wyróżniliśmy. Od kilku dobrych lat wiadomo jednak, że najtaniej nie zawsze znaczy najlepiej. Dlatego tuż pod informacją o najniższej cenie podpowiadamy, w którym sklepie można jeszcze kupić ten produkt, gdzie warto i na jakich warunkach.

Źródło: Skąpiec.pl

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP