O truflach, uczłowieczaniu marki i słodkim smaku sukcesu – rozmowa z Michałem Sadowskim z Brand24

Przedsiębiorcy często mylnie postrzegają analitykę biznesu jako coś, co przydaje się dopiero po rozkręceniu firmy. Dlaczego to błąd, co jeszcze warto robić, aby odnieść sukces, i jaką przewagę mają polscy przedsiębiorcy nad kolegami z innych europejskich krajów – o tym rozmawiamy z Michałem Sadowskim, założycielem i prezesem Brand24.

<div class="clearfix"></div> ### __Paulina Królikowska, FP20__: [Brand24](https://brand24.pl/) wchodzi w rynki zagraniczne jak dzik w trufle – to nie jest jedynie cytat z Twojego profilu na Facebooku, ale fakt poparty wynikami sprzedaży abonamentów na monitoring Internetu w waszym narzędziu. Posłużę się tytułem filmu z Maklakiewiczem i Himilsbachem z 1973 roku: Jak to się robi?! <div class="clearfix"></div>

Michał Sadowski, Brand24

<div class="clearfix"></div> <span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="7968"></data-image></span>

Trudno pewnie wskazać złotą myśl, która mogłaby uniwersalnie sprawdzić się w każdym biznesie. W naszym przypadku udało się wypracować skalowalną metodę pozyskiwania klientów, w której wkład X generuje 4‐5X zwrotu. Stąd stopniowo zwiększamy wydatki na marketing i tym samym rośnie liczba pozyskiwanych klientów. Tym, co pozwoliło nam na wypracowanie wspomnianej skalowalnej formuły, jest analityka biznesu, do której zachęcam każdego przedsiębiorcę. W oparciu o nowe narzędzia, jesteśmy w stanie „być przy kliencie” i analizować wszelkie jego ruchy na każdym etapie kontaktu z naszą firmą. W ten sposób możemy dokładnie poznać źródło przyjścia klienta, jego skuteczność, jakość, itp. Wiemy zatem lepiej niż kiedykolwiek, co działa, a co nie. Wielu przedsiębiorców podchodzi do analityki, jako czegoś, na co będzie czas, jak firma się rozwinie. Rozumieją to często jako drobne poprawki tego, co przecież działa. Często nie mają świadomości, że w oparciu o analitykę możemy zrealizować proste poprawki, dzięki którym nagle zaczniemy zdobywać 3x więcej klientów przy tych samych wydatkach na ich pozyskanie. Dlatego analityka powinna być wdrażana jak najwcześniej – optymalnie jeszcze przed startem komercyjnym produktu.

<div class="clearfix"></div> ### FP20: Od początku Brand24 jesteś ambasadorem własnej marki, a dla wielu ludzi już wręcz marką osobistą – gdy patrzysz na to teraz, widzisz to jako swój świadomy wybór, czy też tak się stało „przy okazji” rozwoju firmy? <div class="clearfix"></div>

Michał Sadowski, Brand24: Zdecydowanie stało się tak przy okazji. Nigdy nie kalkulowałem, nie starałem się kombinować na zasadzie „ok, to uczłowieczymy markę mocno promując przy niej mnie i inne osoby z firmy”. To wyszło naturalnie i dopiero po latach zdałem sobie sprawę jak to działa, czy nawet jak to się nazywa. Szczęśliwie jednak – wyszło chyba dobrze i w tej chwili rekomenduję takie „uczłowieczanie” marki innym przedsiębiorcom. Tego typu podejście buduje dużo lepsze relacje z klientami i pozwala szybko zbudować rzeszę prawdziwych, niezwiązanych z firmą ambasadorów marki.

<div class="clearfix"></div> ### FP20: Też dlatego jesteś bez cienia wątpliwości jednym z najchętniej i najczęściej zapraszanych na branżowe wydarzenia prelegentów. 27 kwietnia wystąpisz w Berlinie na pierwszej edycji E‐commerce Berlin Expo – czy możesz zdradzić nam, o czym tam opowiesz? <div class="clearfix"></div>

Michał Sadowski Brand24: Będę opowiadał o technikach analizy biznesu, narzędziach w tym pomocnych oraz praktykach budowy relacji z klientami, które bardzo sprawdziły się w moim biznesie oraz biznesach, z którymi jestem blisko. Temat analityki to od dłuższego czasu moja fascynacja i dość gorący temat w samej firmie. Z kolei, budowanie relacji przez Internet to chyba jedna rzecz, o której mogę nieskromnie powiedzieć, że się na niej znam – stąd wybór.

<div class="clearfix"></div> ### FP20: E‐commerce Berlin Expo to też miejsce wymiany doświadczeń między ludźmi z różnych europejskich rynków. Czy jest coś, czego, Twoim zdaniem, reszta Europy powinna uczyć się od Polaków prowadzących biznes online? <div class="clearfix"></div>

Michał Sadowski Brand42: Myślę, że Polacy mają większy głód przedsiębiorczości niż jakakolwiek z nacji – szczególnie zachodniej Europy. W Polsce trudniej założyć biznes. Ciężej przebić się z produktem na innych rynkach. Te wszystkie trudności nas hartują. Sprawiają, że każdy – nawet mały sukces – jest jeszcze słodszy niż w miejscach, gdzie jest bardzo łatwy dostęp do know‐how, kapitału, czy założenia działalności. Dlatego nie lubię narzekać, a na wszelkie przeciwności patrzę jak na coś, co sprawi, że tym słodszy będzie sukces polskich przedsiębiorców przebijających się na zagraniczne salony.

<div class="clearfix"></div> __Michał Sadowski wystąpi 27 kwietnia 2016 roku przed międzynarodową publicznością [E‐commerce Berlin Expo](http://ecommerceberlin.com/?utm_source=fp20org&utm_medium=post&utm_campaign=post_fp20org#register), które odbędą się na terenie Postbahnhof w Berlinie, z prelekcją „11 Growth Tips for taking your online business to the next level”.__

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP