Od czego zacząć SEO sklepu internetowego?

Prowadząc sklep internetowy niezwykle istotne jest to, aby zadbać o jego pozycjonowanie. Działania SEO pozwalają dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów, co przekłada się na zyski ze sprzedawanych produktów.

Prowadząc sklep internetowy niezwykle istotne jest to, aby zadbać o jego pozycjonowanie. Działania SEO pozwalają dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów, co przekłada się na zyski ze sprzedawanych produktów. Duża część odbiorców oferty trafia na stronę z organicznych wyników wyszukiwania w Google, ale konkurencja w wyszukiwarce, praktycznie w każdej branży, jest bardzo duża. Sprawdź, od czego zacząć pozycjonowanie swojego sklepu internetowego!

Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest procesem wymagającym dużo czasu. Jego celem jest podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz kluczowych związanych z ofertą sklepu. Zwiększenie widoczności e-sklepu może przełożyć się więc na większy ruch organiczny w nim i większe zyski ze sprzedaży oferowanych produktów. Skuteczne pozycjonowanie opiera się w głównej mierze na działaniach on-site i off-site. Szczególnie istotne są te pierwsze, które polegają na optymalizacji sklepu internetowego. Duże znaczenie mają także procesy wspomagające User Experience, ponieważ dzięki nim e-sklep notuje wyższy współczynnik konwersji.

Jak więc wypozycjonować sklep internetowy? Przede wszystkim powinieneś zdać sobie sprawę z tego, że głównym celem SEO jest budowanie widoczności witryny sklepowej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu internauci korzystający z Google mogą nie tylko znaleźć Twoją stronę, ale także kupić określony produkt. Ponadto pozycjonowanie sklepu internetowego może iść równolegle w parze z UX. Wtedy mamy do czynienia z SXO, co jest w przypadku e-commerce niezwykle efektywną strategią.

Dobór fraz kluczowych po audycie SEO

Pierwszym krokiem, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego, jest przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO. Wygenerowany raport wykazuje ewentualne błędy lub niedociągnięcia, które wymagają poprawy. Przeprowadzając audyt SEO istotne jest to, aby dokładnie przeanalizować każdą podstronę w obrębie sklepu internetowego. Na podstawie zebranych danych można rozplanować dalsze działania i opracować optymalną strategię SEO.

Ważne jest także określenie fraz kluczowych, które będą opisywały poszczególne podstrony. Dzięki temu optymalizacja i tworzenie contentu będzie zdecydowanie prostsze. Istotne jest to, aby wybrać słowa kluczowe, które będą pasowały do zawartości adresu URL. Tworząc treści na bloga przydatne okazują się wtyczki dostępne na praktycznie każdy CMS. Należy jednak pamiętać o tym, że silniki, na których znajdują się sklepy internetowe wykorzystują inne moduły do optymalizacji.

Prestashop, jak każdy CMS wykorzystuje domyślne funkcjonalności do podstawowej optymalizacji. Pomaga w tworzeniu przyjaznych adresów URL, czy też generowanie pliku robots.txt. Aby jak najlepiej zadbać o te działania, warto wykorzystać do tego usługę SEO Prestashop, którą oferuje Smartbuzz.

Optymalizacja sklepu internetowego

Optymalizacja sklepów internetowych jest kolejnym ważnym etapem pozycjonowania e-commerce. Na czym polegają techniczne działania na stronie? Są to czynności, których celem jest jak najlepsze usprawnienie witryny, aby była ona zgodna ze wskazówkami dla webmasterów od Google. Efektywne pozycjonowanie sklepu internetowego zwraca szczególną uwagę na niski czas ładowania się strony i optymalizację, ponieważ dzięki poprawieniu tych parametrów można zdobyć wysokie pozycje w SERPach. Oczywiście, nie wolno stosować nieetycznych metod, jak np. Black Hat SEO, które mogą wywołać odwrotny efekt. Podczas optymalizacji sklepu internetowego zwróć uwagę na:

  • długość meta opisów podstron,
  • szybkość ładowania strony,
  • responsywność strony sklepu,
  • rozmiar grafik,
  • mapę strony,
  • odpowiednie przekierowania,
  • uporządkowanie kodu źródłowego,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • UX,
  • błędy pojawiające się w Google Search Console,
  • tagi kanoniczne.

Content marketing a pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego to także dodawanie odpowiedniego contentu. Google ustala ranking przy pomocy skomplikowanego algorytmu, którego działanie opiera się na pracy robotów indeksujących. Właśnie w trakcie indeksowania roboty weryfikują witryny oraz ich zawartość. Zebrane dane dają możliwość określenia wyszukiwarce, na jakie frazy kluczowe powinny wyświetlać się adresy URL oraz na której pozycji. Content marketing ma bardzo duże znaczenie w procesie pozycjonowania. Treści zamieszczane na stronie sklepu powinny być:

  • aktualne,
  • unikalne,
  • wartościowe,
  • nasycone naturalnie frazami kluczowymi,
  • profesjonalne, aby poruszały kompleksowo konkretny temat,
  • dopasowane do zawartości witryny.

Poza frazami kluczowymi istotne jest także zastosowanie właściwych nagłówków. Struktura treści musi być jasna i czytelna dla jej odbiorców. Tworzenie contentu i rozbudowa serwisu umożliwia wprowadzenie linkowania wewnętrznego. Dzięki linkom zamieszczonym w artykułach blogowych można ułatwić robotom poruszanie się po serwisie i poprawić widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania.

Linkbuilding dla sklepu internetowego

Linkowanie zewnętrzne jest ostatnim ogniwem łączącym sklep internetowy z pozycjonowaniem. Jest to złożony proces polegający na pozyskiwaniu odnośników zewnętrznych, które traktowane są przez algorytmy jako rekomendacje. Jeśli do pozycjonowanego e-sklepu linkuje inna strona z wysokim autorytetem, dla wyszukiwarki jest to znak, że strona sklepu jest warta uwagi. Istotne jest to, aby linkowanie zewnętrzne było procesem naturalnym, gdyż zbyt duża liczba linków może negatywnie wpłynąć na domenę.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP