OLX jako kanał sprzedaży

OLX jest marką znaną prawie wszystkim aktywnie korzystającym z Internetu Polakom. Popularny serwis ogłoszeniowy, dzięki funkcji OLX Przesyłki, przypomina coraz bardziej marketplace, który można wykorzystać w realizacji strategii sprzedaży wielokanałowej (omnichannel). Sprawdź, dlaczego warto sprzedawać na OLX oraz w jaki sposób handlują na portalu osoby działające w e-commerce.

Potęga OLX 

Choć OLX (dawniej:Tablica.pl) nie był pierwszym serwisem ogłoszeniowym w Polsce, to zdeklasował witryny takie jak Sprzedajemy czy Gumtree, zyskując miano dominującego portalu z ogłoszeniami w kraju. Jego pozycję na rodzimym rynku e-commerce potwierdzają dane z niezależnych badań i raportów:

  • OLX odwiedza 12 milionów użytkowników miesięcznie (dane z badania przeprowadzonego przez Gemius/PBI)
  • z aplikacji mobilnej portalu korzysta ponad 5,5 miliona użytkowników (dane zebrane przez Mediapanel)
  • serwis zajął 3. miejsce w rankingu stron e-commerce z najlepszą widocznością w Google (dane z raportu “E-commerce w Polsce 2021” od Senuto)

Nie ulega wątpliwości, że OLX jest takim miejscem na mapie polskiego e-commerce, w którym warto zaznaczyć swoją obecność. Popularny wśród internautów portal to kanał sprzedaży o dużym potencjale, który został już zauważony przez wielu właścicieli sklepów internetowych.

Dlaczego warto sprzedawać na OLX? 4 powody

Osoby, które zajmują się sprzedażą internetową, powinny rozważyć rozpoczęcie działań na OLX z co najmniej czterech powodów:

  1. Na OLX można dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców z całej Polski - również takich, których próżno szukać np. na Allegro czy eBay. 
  2. Wystawianie ogłoszeń na OLX jest w większości bezpłatne, co oznacza, że sprzedaż można prowadzić zerowym lub bardzo niskim kosztem. 
  3. W usłudze OLX Przesyłki serwis udostępnia szybkie płatności online i gotowe etykiety przewozowe Poczty Polskiej i InPost. 
  4. Portal daje wiele możliwości promocji, np. poprzez wyróżnianie ogłoszeń, zakładkę Firma czy reklamy OLX. 

Co warto sprzedawać na OLX?

Na OLX można handlować wszystkim, czego nie zabroniono w regulaminie serwisu. Pewne przedmioty sprzedają się jednak na portalu lepiej od innych. Za pośrednictwem OLX warto sprzedawać między innymi: 

  • meble i elementy wyposażenia wnętrz; 
  • rękodzieło i produkty handmade; 
  • akcesoria dla niemowląt i zabawki dla dzieci; 
  • AGD, RTV i elektronikę;
  • książki, gry i filmy; 
  • odzież, obuwie i dodatki. 

W ww. kategoriach można znaleźć największą liczbę ogłoszeń - pozwala to sądzić, że przedmioty do nich przypisane cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników portalu. Osoby, które posiadają sklepy internetowe z produktami z ww. branż, powinny więc znaleźć w serwisie sporo potencjalnych klientów.

Użytkownicy OLX szukają też na portalu produktów od lokalnych dostawców. Za pośrednictwem serwisu można więc sprzedawać warzywa, owoce, mięsa, przetwory czy wyroby regionalne - np. z dostawą lokalną w obrębie wybranych kodów pocztowych, którą można skonfigurować w każdym e-sklepie zbudowanym na Sky-Shop.

Jak prowadzi się sprzedaż na OLX? 

Niektórzy właściciele sklepów internetowych wykorzystują OLX do prezentacji i sprzedaży bestsellerów z oferty. Wystawiają w serwisie tylko kilka ogłoszeń, dzięki czemu nie ponoszą żadnych kosztów działań na portalu. Po pozostałe produkty (te, których nie oferują na OLX), zapraszają zaś do swoich e-sklepów.

Inni z kolei, handlują na OLX w taki sam sposób, jak np. na Allegro czy w innym marketplace -  wszystkimi produktami z oferty lub większością z nich. W takim przypadku, korzystają często z płatnych pakietów ogłoszeń i poświęcają sporo czasu na ich wystawianie w serwisie.

Automatyzacja sprzedaży na OLX ze Sky-Shop

W odpowiedzi na zwiększające się potrzeby e-sprzedawców, którzy coraz chętniej handlują w różnych kanałach (w tym OLX), zespół developerów platformy Sky-Shop przygotował moduł integracji z OLX, który automatyzuje sprzedaż w serwisie. 

W zakres funkcji wspomnianego modułu wchodzą:

  • masowe i pojedyncze wystawianie ogłoszeń;
  • pojedyncze i masowe zamykanie i wznawianie ogłoszeń;
  • podgląd listy ogłoszeń i kategorii OLX; 
  • aktualizacje w zakresie ww. funkcji. 

Podsumowanie

OLX prowadzi intensywną i dobrze odbieraną kampanię reklamową, która przyciąga do serwisu coraz większą liczbę klientów. Wykorzystaj potencjał portalu do zwiększenia zysków z działalności handlowej i zacznij sprzedawać na OLX! Nowe funkcje serwisu pozwolą Ci dotrzeć do klientów z całej Polski i skutecznie promować swoją markę. 

Wygodny handel na OLX zapewni Ci platforma e-commerce Sky-Shop - w trakcie darmowego okresu testowego możesz sprawdzić wszystkie funkcje oprogramowania i modułu integracji z OLX.  

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP