Monitorowanie konwersji i jej ciągła optymalizacja powinny być składnikiem budżetu każdej firmy ecommerce, która myśli o skutecznym konkurowaniu i racjonalizacji wydatków reklamowych.
Temat jest bardzo pojemny i wymaga takiej samej uwagi jak każdy kluczowy dla funkcjonowania firmy proces (poziom obsługi klienta, zarządzanie cashflow) a jest dość często lekceważony.
Nie ma złotych zasad i łatwego do przyswojenia przewodnika jak zwiększyć konwersję swojej strony transakcyjnej w 10 prostych krokach...to tłumaczy sens istnienia dziesiątek firm, które zajmuja się tym profesjonalnie na zasadach stałego monitoringu i implementacji setek testów i dziesiątek optymalizacji miesięcznie. Tym większy ruch na Twojej stronie (w wyniku wydatków choćby na SEM) tym inwestycja w optymalizację konwersji ma większy sens (dość istotnie może przełożyć się na przychód). Warto w tym względzie monitorować częstość zmian na bardzo popularnych serwisach jak amazon.com czy allegro.pl - zmiany położenia przycisków, prezentacji produktów to nie widzimisę projektantów a wynik wielu miesięcy testów (pewne rozwiązania warto zaadaptować).
Koledzy z ekomercyjnie.pl wyłapali jednak ciekawą infografikę, która według nas może przede wszystkim pokazać jak wiele elementów wpływa na "lejek" konwersji i być może wskazać co można poprawić samemu...a być może przekonać, że temat warto zlecić agencji, która ma wysokie kompetencje ds użyteczności, analityki.
Wydawca
Adres prawny
NIP