Optymalizacja konwersji w konwencji, która nie przytłacza

Monitorowanie konwersji i jej ciągła optymalizacja powinny być składnikiem budżetu każdej firmy ecommerce, która myśli o skutecznym konkurowaniu i racjonalizacji wydatków reklamowych.

Temat jest bardzo pojemny i wymaga takiej samej uwagi jak każdy kluczowy dla funkcjonowania firmy proces (poziom obsługi klienta, zarządzanie cashflow) a jest dość często lekceważony.

Nie ma złotych zasad i łatwego do przyswojenia przewodnika jak zwiększyć konwersję swojej strony transakcyjnej w 10 prostych krokach...to tłumaczy sens istnienia dziesiątek firm, które zajmuja się tym profesjonalnie na zasadach stałego monitoringu i implementacji setek testów i dziesiątek optymalizacji miesięcznie. Tym większy ruch na Twojej stronie (w wyniku wydatków choćby na SEM) tym inwestycja w optymalizację konwersji ma większy sens (dość istotnie może przełożyć się na przychód). Warto w tym względzie monitorować częstość zmian na bardzo popularnych serwisach jak amazon.com czy allegro.pl - zmiany położenia przycisków, prezentacji produktów to nie widzimisę projektantów a wynik wielu miesięcy testów (pewne rozwiązania warto zaadaptować).

Koledzy z ekomercyjnie.pl wyłapali jednak ciekawą infografikę, która według nas może przede wszystkim pokazać jak wiele elementów wpływa na "lejek" konwersji i być może wskazać co można poprawić samemu...a być może przekonać, że temat warto zlecić agencji, która ma wysokie kompetencje ds użyteczności, analityki.

pełna wersja

szczegółowe omówienie

za ekomercyjnie.pl

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP