Optymalizacja wielokanałowej logistyki w średniej wielkości firmie e-commerce na przykładzie Multimax

Wielokanałowa sprzedaż internetowa niesie za sobą konieczność wykorzystywania narzędzi pozwalających na łatwe połączenie ze sobą różnych platform sprzedażowych. Dla firmy emultimax wykonaliśmy pełną integrację poszczególnych kanałów wraz z automatyzacją procesów sprzedaży.

Automatyzacja procesów sprzedaży

Celem wprowadzanych zmian było stworzenie spójnego, łatwego w zarządzaniu systemu łączącego w sobie sprzedaż poprzez Allegro, sklep internetowy oraz sprzedaż stacjonarną. Kluczowym elementem stało się dla nas stworzenie mechanizmu pozwalającego na automatyzację możliwie największej ilości procesów w celu optymalizacji czasu pracy pracowników działu e-commerce (odpowiadającego za przygotowanie opisów produktów) i logistyki (odpowiadającego za realizację zamówień).

W ramach integracji kanałów sprzedaży wprowadziliśmy zautomatyzowaną aktualizację stanów magazynowych opartą na konkretnych zdarzeniach. Dzięki takiemu rozwiązaniu zbudowaliśmy możliwość błyskawicznej aktualizacji stanów magazynowych dla wszystkich platform sprzedażowych. Od teraz jedna zmiana ilości produktów w ERP Optima (np. realizacja zamówienia, lub wprowadzenie produktów na stan) oznacza niemalże natychmiastową zmianę ilości dostępnych sztuk w każdym miejscu, w którym prowadzona jest sprzedaż. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań, czas takiej aktualizacji wynosi w większości przypadków ledwie kilkanaście sekund, nawet dla bazy danych zawierającej kilkadziesiąt tysięcy produktów.

<data-widget type="TagBasedPromotion" name="magazyn"></data-widget>

Automatyczna synchronizacja stanów magazynowych oparta na zdarzeniach pozwala na sprawne zarządzanie szeroką ofertą produktową bez potrzeby samodzielnej, ręcznej zmiany ilości dostępnych towarów w każdym kolejnym kanale sprzedaży, lub czekania na tzw. „okienko synchronizacyjne”. W ten sposób wyeliminowany został problem braków magazynowych, który pojawiał się w czasie ręcznej zmiany ilości produktów w poszczególnych miejscach.

Identyczny mechanizm automatyzacji wykorzystywany jest przez zespół e-commerce do dbania o jakość informacji dostępnych dla każdego z produktów. Umożliwia to szybkie dodawanie nowych towarów do wszystkich kanałów sprzedaży bez potrzeby tworzenia osobnych opisów. Jeden zestaw danych przypisany do produktu w ERP Optima pojawia się w zarówno na Allegro jak i w sklepie internetowym.

Efekty wprowadzenia automatyzacji procesów

Wprowadzenie dedykowanych rozwiązań dla firmy emultimax zapewniło nie tylko wzrost wydajności sprzedaży, ale również pozwoliło na uporządkowanie procesu obsługi zamówień i zminimalizowanie ilości błędów, na które wpływ miał tzw. „czynnik ludzki”.

Widać to choćby po ilości możliwych do zrealizowania każdego dnia zamówień - mówi Damian Chwiejczak, właściciel firmy emultimax - Przed implementacją nowych rozwiązań nasz sklep był w stanie obsłużyć maksymalnie do 100 zamówień dziennie. Obecnie nawet 2,5-krotny wzrost ich ilości przy zachowaniu identycznej obsady działu handlowego nie stanowi problemu. Również integracja wszystkich kanałów sprzedaży oraz możliwość obsługi ich z jednego miejsca sprawiły, że błędy związane z różnicami w cenach i stanach magazynowych praktycznie przestały istnień.

Wprowadzona automatyzacja procesów pozytywnie wpłynęła na cały proces logistyczny. Od teraz zamówienie wpływające do systemu wymaga jedynie potwierdzenia przez handlowca (nie musi być wprowadzane ręcznie, jak miało to miejsce wcześniej), przez co magazyn jest w stanie przygotować je znacznie szybciej do wysyłki.

Stworzone przez nas integratory pozwoliły firmie emultimax na poprawienie wyników sprzedaży internetowej oraz zapewnienie szybszej realizacji przesyłek. Sukces wdrożenia zaplanowanych zmian sprawił, że nasze portfolio wzbogaciło się nie tylko o kolejną ambitną realizację, ale również zadowolonego klienta.

Efekty wprowadzenia automatyzacji procesów w liczbach:

  • minimum o 300 procent zwiększyła się wydajność obsługi zamówień

  • o 90 procent zmniejszyła się ilość pomyłek

  • 500 - ilość automatycznie wystawianych i zarządzanych aukcji Allegro

  • w czasie poniżej 15 sekund aktualizowana jest oferta w różnych kanałach sprzedaży


O Autorze:

<data-widget type="TagBasedPromotion" name="magazyn"></data-widget>

ALPOL – złoty partner Comarch. Specjalizuje się w integracji sprzedaży wielokanałowej o dużym wolumenie transakcji i międzynarodowym charakterze. Wspiera największe instalacje Comarch ERP w Polsce m.in. Morele.net, Yessport.pl, ASAJ w optymalizacji sprzedaży i logistyki.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP