Alma24.pl kończy działalność - komentuje Jacek Palec bdsklep.pl

Pod koniec października 2016 roku Alma24.pl oficjalnie zakończyła działalność. Firma podziękowała klientom za lata współpracy. W połowie października tego roku Alma Market złożył do Sądu Rejonowego w Krakowie wniosek o ogłoszenie upadłości obejmującej likwidację majątku. Konkurencja i klienci zareagowali różnie... jak o końcu działalności wypowiadają się eksperci?

Jacek Palec, CEO bdsklep.pl: O kłopotach Almy słyszeliśmy już od jakiegoś czasu. Mieliśmy jednak nadzieję, że zacznie powoli wychodzić na prostą, ponieważ każde takie zdarzenie wpływa negatywnie na cały rynek. Wiadomość o zamknięciu e-platformy alma24.pl nie była może dużym zaskoczeniem, ale jest to spora strata dla branży. Z naszego punktu widzenia każdy podmiot, który poprzez swoją działalność promuje zakupy online produktów z sektora FMCG, przyczynia się do napędzania i rozwoju całej kategorii, co jest korzystne dla wszystkich graczy. Zakończenie działalności przez jeden z podmiotów będących w forpoczcie rynku e-groceries w Polsce nie oznacza automatycznie ograniczenia konsumentom dostępu do zakupów żywnościowych online. Rynek jest konkurencyjny i daje wiele możliwości wyboru. Takie podmioty jak bdsklep.pl jest w stanie zaoferować dotychczasowym klientom alma24.pl bardzo zbliżoną usługę.

Patrząc na dzisiejszą sytuację rynkową, zauważamy 3 istotne wyzwania i czynniki wpływające na kondycję branży:

Presja cenowa - e-klienci oczekują od sklepów online'owych atrakcyjnych, niższych niż w tradycyjnym markecie cen. Ceny produktów są niezmiennie jednym z podstawowych czynników, które wpływają na decyzję zakupową klientów. Jednak coraz większa ich grupa dostrzega jakościową zmianę, jaką niesie ewolucja zwyczajów zakupowych i odzyskiwanie czasu na inne aktywności. Dlatego też w tym miejscu patrzymy z dużym optymizmem w przyszłość

Efektywny model biznesowy – konieczne jest znalezienie i wdrożenie takich rozwiązań, które zapewnią stabilność przy szybkim skalowaniu biznesu na tym dynamicznie rozwijającym się rynku. Z tej perspektywy włączenie do asortymentu bdsklep.pl produktów świeżych jest pomysłem ryzykownym i nieopłacalnym

Logistyka – to olbrzymie koszty oraz nieustanna inwestycja. Odpowiednie zarządzanie nią to kluczowy czynnik do obniżenia kosztów prowadzenia działalności przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości usług, których oczekują klienci

Jako gracz obserwujemy bacznie to, co się dzieje i sami się mierzymy z powyższymi wyzwaniami. Dlatego staramy się nie tylko zaskakiwać bardzo szerokim portfolio produktowym (140 000 artykułów), ale także zwracamy uwagę na ich jakość – oferujemy tylko znane, sprawdzone marki. Warto także zaznaczyć, że dzięki korzystaniu z zewnętrznych dostawców usług logistycznych, możemy nie tylko kontrolować wydatki, ale dotrzeć w dowolne miejsce na terenie Polski i Europy.

Przy całej tej sytuacji warto podkreślić jedną istotną rzecz – rynek zakupów online będzie nadal rósł i bardzo możliwe, że w coraz szybszym tempie. To zjawisko należące do kategorii tych, które wprowadziły prawdziwą rewolucję w codziennym życiu ludzi. A tak głębokich zmian już nie da się zatrzymać.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP