Perspektywy m-commerce w Polsce - badanie KodyRabatowe.pl

Obroty na polskim rynku e-commerce w 2012 roku, według danych eHandel Polska 2012, wyniosły około 23 mld złotych. Coraz więcej osób kupuje online, co stawia przed internetowymi sklepami coraz to ambitniejsze wyzwania. Jednym z nich jest kiełkujący rynek m-commerce, którego obroty rosną w Polsce o niemal 100% rocznie. Mimo że liczba użytkowników posiadających tablet nieustannie się zwiększa, to nadal smartfony wygrywają wyścig w liczbie przeprowadzonych dzięki nim transakcjom w m-commerce.

Liczba użytkowników tabletów w Polsce wynosi ok. 1,1 miliona. Odsetek osób, które dokonują zakupów z wykorzystaniem tego urządzenia stanowi 10% całości (TNS Polska, „Mobile Life 2013”). Według raportu IAB Polska Mobile, 31% osób używających smartfony robi zakupy wykorzystując m-commerce.

Jak wynika z raportu „E-commerce” portalu Interaktywnie.com, sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych w ujęciu globalnym wzrasta dynamicznie. Badania dowodzą, że grupę bardzo aktywnych konsumentów stanowią głównie użytkownicy tabletów, którzy na poszukiwanie produktów w e-sklepach poświęcają więcej czasu niż użytkownicy komputerów osobistych.

M-commerce w Polsce

W Polsce e-zakupy za pomocą urządzeń mobilnych nie są jeszcze tak popularnym zjawiskiem, jak na Zachodzie, jednak z roku na rok obserwuje się coraz większe zainteresowanie konsumentów takim sposobem korzystania ze sklepów online. Wielka Brytania jest liderem pod względem zakupów wykorzystujących m-commerce. Dane dostarczone przez Affilliate Window dowodzą, że ok 22% odwiedzin sklepów internetowych to ruch kierowany ze smartfonów i tabletów, co stanowi 18% całkowitej sprzedaży. Działający na brytyjskim rynku e-commerce portal z kodami rabatowymi voucherful.co.uk, należący do grupy International Coupons, notuje z kolei 26% ruchu z urządzeń mobilnych, z czego 15% to odwiedziny z tabletów, a 11% to ruch kierowany ze smartfonów. Najnowszy raport angielskiego stowarzyszenia Interactive Media in Retail Group w Wielkiej Brytanii dowodzi ogólny wzrost mobilnej sprzedaży w 2012 roku o 204%. Liczba polskich m-konsumentów jest diametralnie mniejsza niż na rynkach bardziej rozwiniętych i stanowi – w zależności od badania - 16% (raport Gemius i eCommerce Polska) lub jedynie 8% (raport Marketing Mobilny 2012).

Portal kodyrabatowe.pl, będący częścią międzynarodowej grupy International Coupons, przyjrzał się temu, jak polscy konsumenci korzystają z e-commerce za pomocą urządzeń mobilnych. Według przeanalizowanych danych wynika, że ruch w branży e-commerce generowany przez urządzenia mobilne stanowił w ostatnim półroczu ok. 9%. Mobilni internauci najczęściej zainteresowani są produktami z kategorii modowej (19,98%). Na drugim miejscu plasują się urządzenia RTV i AGD (5,98%), a na trzecim usługi telekomunikacyjne (2,7%). W dalszej kolejności znajdują się książki i gry (2.36%), artykuły spożywcze (2.28%), zdrowie i uroda (1.96).

Jak mówi Kamil Brożek, Polish Market Manager w KodyRabatowe.pl, blisko 73% ruchu w m-commerce generują użytkownicy smartfonów. – Pozostałe 27% ruchu w e-commerce dokonywanego za pomocą urządzeń mobilnych wygenerowali użytkownicy tabletów. Najpopularniejszymi systemami operacyjnymi urządzeń mobilnych okazują się Android, iOS, Windows Phone – dodaje Brożek.

źródło: informacja prasowa

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP