Pierwszy w Polsce internetowy pasaż handlowy bdsklep.pl wprowadza sprzedaż narracyjną, która według ekspertów jest przyszłością e-commerce

bdsklep.pl - lider rynku e-grocery uruchomił dedykowaną platformę, która umożliwia dokonywanie zakupów w różnych sklepach posługując się jednym loginem i jednym koszykiem.

Jest to odpowiedź na coraz większe oczekiwania klientów co do sposobu robienia zakupów. Według OC&C Strategy Consultants konsumenci coraz częściej migrują w stronę portali specjalistycznych poświęconych wybranej branży.

Według naszych obserwacji rynku oraz opinii ekspertów, klienci sklepów internetowych coraz częściej zwracają uwagę na narrację, która towarzyszy zakupom. Powoduje to, że jeżeli chcą stykać się np. z kulturą, to niekoniecznie bannery reklamujące chemię gospodarczą są przez nich pożądane – powiedział Jacek Palec, Prezes Zarządu bdsklep.pl.

Platforma w formie pasażu została po raz pierwszy zaprezentowana klientom 16 października br. Prace nad jej wdrożeniem rozpoczęły się jednak prawie rok wcześniej i polegały głównie na przygotowaniu mechanizmu wspólnego koszyka i konta użytkownika.

Od jakiegoś czasu uruchamialiśmy kolejne sklepy, które stanowią obecnie skład całego pasażu. W pierwszej fazie wdrożenia uruchomiliśmy dedykowane platformy bdwino.pl, bdkultura.pl i bddziecko.pl, które uzupełniły działające już od dłuższego czasu sklepy bdsklep.pl oraz bdkarma.pl – kontynuuje Palec.

Główną cechą internetowego pasażu handlowego jest połączenie za pomocą jednego konta klienta oraz jednego koszyka kilku platform sprzedażowych o różnej narracji i asortymencie. Wszystko to podane w modelu horyzontalnym, z łatwą i szybką nawigacją pomiędzy sklepami. Jest to unikalny model rozwiązania. Do tej pory w Polsce nie było podobnej platformy, która w spójny sposób łączy asortyment z jednej strony pozornie różny ale z drugiej strony logiczny w kontekście wspólnego koszyka. Poprzez układ horyzontalny istnieje możliwość dalszego rozwoju platformy o kolejne sklepy. To co wyróżnia pasaż od konkurencyjnych rozwiązań, to fakt, że pomimo kupowania w wielu sklepach, klient loguje się do systemu poprzez jeden login, ma jedną płatność i jedna dostawę.

W pierwszej kolejności stawiamy na dwa najważniejsze parametry: szeroki wybór asortymentu oraz wygodę nawigacji i robienia zakupów – dodaje Paweł Paszkowski, Dyrektor Generalny bdsklep.pl. Bardzo ważne przy tworzeniu pasażu było dla nas to aby każdy użytkownik miał dopasowany do swoich potrzeb sposób narracji sprzedażowej oraz dobór filtrów i kategorii, do których jest przyzwyczajony kupując produkty z danej grupy asortymentowej. Inaczej bowiem kupuje się produkty dla dzieci, a inaczej książki czy też karmę dla zwierząt. Naszym celem było więc dopasowanie każdego sklepu pod specyficzny rodzaj asortymentu.

Przez 8 lat funkcjonowania na rynku, eksperci z bdsklep.pl zauważyli, że potrzeby klientów bardzo dynamicznie się zmieniają. Rosną ich oczekiwania odnośnie asortymentu (szukają nowości, ciekawostek czy też promocji), sposobu prezentacji produktów czy też wygody zakupów. Rolą lidera rynku e-grocery jest analizowanie i podążanie za oczekiwaniami klientów. Drugą ważną kwestią jest edukacja klienta i pokazanie mu, że poza produktami stricte kojarzącymi się z zakupami internetowymi (np. książki) można też kupić w tej przestrzeni produkty pozornie „nie e-commersowe”, jak np. mleko czy wodę.

To co wyróżnia nasze rozwiązanie oprócz zaawansowanej technologii i konceptu funkcjonowania, to wszechstronna oferta – w naszym modelu mamy obecnie ponad 250 tys. produktów w kilku serwisach i cały czas dynamicznie powiększamy asortyment – kontynuuje Paszkowski. Dzięki pasażowi połączyliśmy robienie nawet specjalistycznych zakupów z odpowiednią dla nich narracją. bdsklep.pl jest typowym supermarketem, bdkarma.pl to sklep z artykułami dla zwierząt, bdkultura.pl to nowa księgarnia dla ludzi ciekawych wiedzy, bdwino.pl to znowu sklep stricte winiarski, ale nie tylko dla koneserów. I wszystko uzupełnia bddziecko.pl, czyli sklep z asortymentem dla dzieci.

Głównym elementem całego pasażu jest jego TOP, w którym znajdują się zakładki poszczególnych sklepów oraz duże pole koszyka. Przechodząc pomiędzy serwisami ta część pozostaje niezmienna dając użytkowi poczucie tego, że jest dalej w tym samym serwisie a jego zakupy, które dodał do koszyka są cały czas dostępne. Zmienia się jedynie narracja, w której dokonywane są zakupy w poszczególnych sklepach.

Bardzo istotne dla rozwiązania jest wdrożenie nowego silnika wyszukiwarki oraz systemu rekomendacji konsumenckich, połączonego z marketingiem automatycznym i rozbudowanym CRM-em. Pozwala to w sposób intuicyjny dokonywać zakupów. Po przejściu przez wszystkie sklepy, które odwiedza użytkownik wystarczy kliknąć pole koszyka i otrzymujemy podsumowanie zakupów z wszystkich serwisów. Kontynuacja zakupów następuje już w tradycyjny sposób. Użytkownik przechodzi normalną ścieżkę zakupową, podaje dane do wysyłki, wybiera rodzaj płatności i dostawy. Plan rozwoju obejmuje w najbliższych miesiącach dalsze horyzontalne uruchamianie kolejnych sklepów. W pierwszej kolejności będą to kosmetyki, potem też „Do It Yourself”.

bdsklep.pl jest jednym z największych i najdłużej działających na rynku e-sklepów z produktami codziennego użytku. Misja sklepu „odzyskaj czas na rzeczy ważne” pokazuje konsumentom korzyści z codziennych zakupów internetowych i z tego, że dzięki ich regularności oszczędzają nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim czas, który mogą poświęcić na rzeczy dla nich istotne. Sklep cieszy się zaufaniem ponad 250 000 klientów i obecnie jest najlepiej ocenianym sklepem w Polsce w segmencie e-groceries (wg. opineo.pl). bdsklep.pl to także znaczący gracz na rynku e-commerce, co zostało potwierdzone w ostatnim raporcie „Najlepszy sklep internetowy 2014” przygotowany przez Money.pl. W kategorii sklepy wielobranżowe bdsklep.pl zajął trzecie miejsce, wyprzedzając swoich bezpośrednich konkurentów z branży e-grocery. Platforma znalazła się również w gronie 11-stu najbardziej przyjaznych sklepów internetowych.

Źródło: Informacja prasowa

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP