Platformy e-sklepowe CZĘŚĆ II: jakie opinie w związku z 2016 i zobowiązania/porady na 2017 ?? Zapytaliśmy u źródła!

Przeczytaj pierwszą część - wywiad z IAI-shop, Dreamcommerce S.A., Selly, Sky-Shop.pl


FP20: Kończy się rok i czas na podsumowania. Z czego w tym roku jesteście najbardziej dumni (projekty, rozwój, udogodnienia dla klientów, nowi klienci)?

Łukasz Plutecki, CEO NetArch: W tym roku udało nam się mocno rozwinąć wersję B2B systemu AtomStore. Przede wszystkim rozbudowaliśmy panel handlowca, wprowadzając m.in. wygodniejsze wyszukiwanie klientów, możliwość tworzenia zamówień, nową funkcję dodawania leadów oraz wiele innych usprawnień w ofertowaniu. Oprócz tego do ustawień sprzedaży dodaliśmy m.in. minimum logistyczne, rabaty według producentów oraz wykluczenia produktów i kategorii dla klientów. Wprowadzenie tych istotnych zmian sprawiło, że AtomStore jest w tej chwili najbardziej rozbudowaną platformą B2B w modelu SaaS na polskim rynku. Udoskonaliliśmy również moduł multistore. Pojawiły się w nim takie funkcje, jak: ustawienia synchronizacji koszyków, indywidualne cenniki dla porównywarek, indywidualne ustawienia newslettera. W obszarach logistyki i realizacji zamówień wprowadziliśmy wiele usprawnień w zakresie integracji z dostawcami, zamawiania produktów z braków (sprzedaż w modelu just-in-time oraz dropshippingowym) czy zarządzania dostawami. Oprócz tego przygotowaliśmy nową wersję szablonu domyślnego, która nie dość, że przypadła do gustu naszym klientom, to także wprowadza wiele udogodnień w rozdzielczościach mobilnych (lepsze skrypty galerii, wygodniejsze menu czy filtrowanie produktów). Dodaliśmy obsługę nowych kanałów płatności, takich jak: PayPal Express Checkout, BrainTree, DotPay 2.0. To tylko część najważniejszych zmian, jakie pojawiły się w tym roku. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy wprowadziliśmy łącznie kilkaset różnego typu usprawnień. W tym czasie zrealizowaliśmy także kilka ciekawych projektów - np. zaprojektowaliśmy nową wersję sklepu dla Cocolita czy zmigrowaliśmy sklep Ogrodosfera.pl. Obecnie pracujemy nad innymi interesującymi case’ami, którymi na pewno pochwalimy się w przyszłym roku :)

Mirosław Sobieraj, CEO 2ClickShop: Rok 2016 to czas wytężonej pracy całego zespołu 2ClickShop i kolejnych wzrostów. Pracy zaangażowanej w analizę, makietowanie, kreacje, wdrożenia dedykowanych e-sklepów oraz systemów B2B. Ponadto rozwój platformy, nowe integracje, marketing oraz obsługę i pozyskiwanie nowych marek. Kolejne miesiące to nowe projekty, klienci a wraz z nimi nowe doświadczenia, pokonane wyzwania i satysfakcja zespołów po obu stronach. Jestem bardzo dumny z zespołu, z którym przeprowadziliśmy w mijającym roku złożone wdrożenia dedykowanych platform B2C/B2B. Wdrożenia zakończone sukcesem dla kilku kolejnych branż. Do kompetencji agencji dołączyły najbardziej wymagające branże m.in. FMCG, części motoryzacyjnych, meblowej oraz elektrycznej, charakteryzujące się koniecznością bardzo indywidualnego podejścia do UX/UI oraz nietypowych funkcjonalności. Przykładami niech będą realizacje dla sieci supermarketów e-sano.pl czy sklep z branży fashion - gabriella.pl. Poza dedykowanymi wdrożeniami ten rok to też bardzo dynamiczny rozwój platformy 2ClickShop. Rozwój obfitujący w nowości takie jak: wewnętrzny system płatności Pay2Click, blog wewnętrzny w strukturze platformy sklepowej oraz rozbudowany system e-mail marketingu, automatyzujący kampanie w oparciu o bazę produktową sklepu. Kolejne nowości to system ofertownika dla klientów B2B, możliwość sprzedaży zestawów produktów czy moduł obsługi procesu reklamacji i zwrotów zintegrowany z kurierami, który umożliwia automatyczny wydruk listu powrotnego, wezwania kuriera oraz wgląd w przebieg procesu z pozycji konta klienta sklepu. Przeprowadziliśmy też szereg nowych integracji z systemami zewnętrznymi. Najważniejsze z nich to integracją z bazą opisów, dokumentacji i zdjęć produktów BrandBank, hurtownią DIFOX, kolejna integracja Real-Time z systemami ERP – Comarch Altum, Asseco Softlab, integracja z systemem Marketingu automatycznego SalesManago czy strefą marek Allegro. Jestem także bardzo dumny z autorskiego projektu wspierającego branże e-commerce, dostarczającego subskrybentom regularnych porad oraz przypomnień o nadchodzących okazjach sprzedażowych - kalendarzecommerce.pl

Patryk Pawlikowski, CEO & Founder, Shoplo: Przede wszystkim z naszych klientów. Już teraz jest ich bardzo dużo, a każdego miesiąca przybywają setki kolejnych. Jesteśmy dumni z produktów, które tworzą (są naprawdę genialne!), ale też z tego, jak rosną. To miłe uczucie, kiedy widzimy, że stają się coraz bardziej popularni i kilka razy w tygodniu widzimy nasze marki w mediach. Cieszy nas też to, że przyciągamy nie tylko coraz więcej klientów, ale też liderów w swojej branży. Do rodziny sklepów Shoplo dołączyli w tym roku m.in. Michał Szafrański z jakoszczedacpieniadze.pl, nowa marka

- Naeba, sklep Marketera+, czy sklep Poczty Polskiej. Druga rzecz to nasz zespół, który, wraz z produktem dynamicznie rośnie. Wszyscy wykonują świetną robotę i dzięki temu nasz produkt jest tak dobrze oceniany i lubiany. Nasza technologia, która ułatwia życie tysiącom przedsiębiorców jest nieustannie rozwijana przez najlepszych programistów. Z drugiej strony, sprzedawców wspiera też nasz dział obsługi klienta, który nie tylko pomaga im z korzystaniem z Shoplo, ale także doradza w zakresie prowadzenia całego biznesu. Last, but not least - nasz produkt czyli to, co widać. W ubiegłym roku wdrożyliśmy trzy duże nowości. Najważniejsza z nich to pierwszy w branży ecommerce kreator szablonu, który pozwala samodzielnie i od podstaw zaprojektować wygląd sklepu. To rozwiązanie już teraz wybiera większość naszych klientów. Drugi element to Shoplo Płatności, które po spokojnym starcie i pilotażowym roku, działają już “pełną parą”. Już teraz ponad połowa sklepów Shoplo obsługuje tym kanałem swoje transakcje. Trzeci aspekt to rozwój social commerce. Postanowiliśmy odróżnić się od reszty i zamiast o tym mówić, zacząć działać :) Wprowadziliśmy szereg ułatwień dla sprzedawców, które pozwalają im realnie generować sprzedaż przez kanały społecznościowe (m.in. nowa aplikacja Sklep na Facebooku, Integracja z Instagramem czy komunikacja przez Messengera). Przyszykowaliśmy też nowy kanał na Snapchacie, który będą z nami współtworzyć największe polskie marki ecommerce’owe. Kanał rusza już w styczniu 2017 roku, więc szykujcie się - będzie o nim głośno.

FP20: A co niezwykłego szykujecie na kolejny rok? Po pierwsze co dla tych, którzy już wybrali Waszą platformę do prowadzenia swoich biznesów i po drugie czym chcecie walczyć o klienta w kolejnym roku?

Patryk Pawlikowski, CEO & Founder, Shoplo: Przyszły rok otworzymy wielką premierą już w styczniu. W końcu, po około roku testów, publicznie udostępnimy platformę do sprzedaży wielokanałowej czyli Shoplo 2.0. To naprawdę początek czegoś wielkiego. Sprzedawcy w końcu będą mieli jedno miejsce, z którego poprowadzą całą swoją sprzedaż. To będzie jeden CRM z danymi o wszystkich zamówieniach, wszystkich klientach ze wszystkich kanałów i możliwość komunikacji z nimi oraz automatyzacji działań omnichannel. To nie wszystko! Nasze algortymy zasugerują Ci nawet nowe rynki z popytem na Twoje produkty. To tak jakbyś miała dodatkowego pracownika, który robi research i całą manualną pracę za Ciebie :) Pierwsi klienci już pod koniec tego roku korzystali z rozwiązania, a lista oczekujących na produkt liczy tysiące klientów - zarówno z Polski, jak i całego świata.

Łukasz Plutecki, CEO NetArch: Oczywiście, nie mogę zdradzić zbyt wielu szczegółów, ponieważ nowe funkcje i udogodnienia stanowią naszą przewagę na rynku i zbyt wczesne wyjawienie naszych planów może ułatwić pracę naszej konkurencji :) To, co mogę już teraz zapowiedzieć, to udostępnienie modułu Marketing Automation (MA). Nie zamierzamy w tym zakresie konkurować z systemami wyspecjalizowanymi tylko w MA, jednak mamy nadzieję, że wielu klientów doceni nowe funkcje. Moduł będzie pozwalał na przejrzenie i konfigurację wszystkich mechanizmów marketingowych w jednym miejscu - a w przypadku AtomStore jest ich bardzo wiele. Bazując na moim ponad 10-letnim doświadczeniu w branży, jestem w stanie stwierdzić, że aż 90% właścicieli sklepów wykorzystuje tylko podstawowe mechanizmy MA i właśnie takie chcemy udostępnić. Pozostałe 10% będzie mogło nadal korzystać z dedykowanych systemów. Oprócz tego na pewno nadal mocno będziemy rozwijać moduł B2B - pojawi się między innymi system zarządzania zadaniami dla handlowców. Na samym początku roku pojawi się także opcja aktualizacji cen dla ofert do wyczerpania zapasów. To obok aukcji wielowariantowych, których obsługę wprowadziliśmy kilka miesięcy temu, spore ułatwienie dla sprzedawców handlujących na Allegro. I to wszystko, co mogę napisać, żeby nie psuć zaskoczenia :) W przypadku samej oferty tj. kosztów wdrożenia i korzystania z AtomStore, nie przewidujemy istotnych zmian.

Mirosław Sobieraj, CEO 2ClickShop: Już z początkiem roku pochwalimy się uruchomieniem kilku dużych wdrożeń B2C/B2B, które znajdują się w ostatniej fazie testów. To wdrożenia platform dla dystrybutora artykułów reklamowych z usługą nadruku, branży fashion oraz motoryzacyjnej. Pojawią się także pierwsze realizacje z RWD uwzgledniających użytkowników ekranów dużej rozdzielczości i gęstości pikseli. W ramach platformy zaplanowane są prace rozwojowe obejmujące nowe integracje oraz moduły i funkcjonalności. Bardzo istotnym integralnym systemem platformy będzie system PIM. System, który będzie odpowiedzialny za przechowywanie, katalogowanie oraz dystrybucję danych produktowych do wielu kanałów sprzedaży jednocześnie. Będzie to rozwiązanie, które ułatwi zarządzanie i aktualizację oferty w tzw. samodzielnych multisklepach oraz wersjach językowych sklepu, skierowanych na dany rynek. System PIM zasilany będzie produktami pochodzącymi z systemu magazynowego klienta oraz dowolnych zewnętrznych strumieni danych pochodzących od dystrybutorów współpracujących. Kolejny rok to również zaplanowane innowacyjne projekty realizowane przy współpracy z jedną z poznańskich uczelni. Już w styczniu rozpoczynamy realizację projektu, który będzie odpowiedzialny za zintegrowaną i inteligentną akcelerację sprzedaży w kilku obszarach, na platformach sklepowych B2C/B2B. Na ten moment nie mogę powiedzieć więcej, choć efekty tej współpracy będą pożądane przez większość e-sprzedawców, którzy do swoich e-biznesów podchodzą na poważnie.

<data-widget type="TagBasedPromotion" name="magazyn"></data-widget>

FP20: Sklep na FB - jak Wasza platforma pomaga sprzedawcom w postawieniu takiego sklepu. Czy wśród Waszych Klientów obserwujecie ostatnio zwiększone zainteresowanie tym kanałem sprzedaży?

Łukasz Plutecki, CEO NetArch: Jeśli chodzi o Sklep na Facebooku, mieliśmy już falę takich rozwiązań kilka lat temu. Okazało się, że użytkownicy Facebooka nie są zainteresowani takimi rozwiązaniami. Obecnie podchodzimy po raz drugi do tego tematu. Uważnie śledzimy to, co dzieje się na rynku, jednak nie ma jeszcze case`ów wskazujących na to, że ten kanał będzie istotny. Na pewno świetnie sprawdza się remarketing na Facebooku i z tego rozwiązania nasi klienci korzystają już od dawna. Osobiście uważnie przyglądam się różnego rodzaju botom. Wydaje mi się, że to może być ciekawy kierunek rozwoju e-commerce.

Mirosław Sobieraj, CEO 2ClickShop: Jako agencja wspieramy komunikacje dla wielu marek sprzedających m.in w kanale e-commerce. Doceniamy tez i realizujemy kampanie reklamowe, w tym remarketingowe e-sklepów na FB z odzyskiwaniem porzuconych koszyków włącznie. Są one skuteczne a koszty konkurencyjne. W każdym razie należy się bacznie przyglądać rozwojowi sprzedaży społecznościowej, natomiast obecna jej skala nie determinuje do rozwoju dedykowanych aplikacji sprzedażowych w tym kanale.

Patryk Pawlikowski, CEO & Founder Shoplo: Cały czas widzimy zainteresowanie tym kanałem - jako jedni z pierwszych, i nadal nielicznych, sprowadziliśmy zbudowanie takiego sklepu do kilku kliknięć. Facebook jest ogromnym generatorem ruchu w sklepach, dlatego sprzedający ciągle szukają rozwiązań, które skrócą drogę użytkowników portalu do zakupu. Należy jednak pamiętać, że działania na FB warto poprzedzić wcześniejszą optymalizacją sklepu pod kątem urządzeń mobilnych. Nadal wielu sprzedawców przeznacza duże budżety na reklamę na FB, mimo że ich sklep nie korzysta z RWD. Warto przy tym zaznaczyć, że Facebook już teraz generuje ponad połowę ruchu na zewnątrz przez urządzenia mobilne. W pierwszej kolejności warto się więc zastanowić, jak nasz sklep wygląda (i działa) na telefonie.

FP20: 2017 rok to dla e-sprzedawców sporo zmian, Google i konieczność uzupełniania EANów, no i oczywiście nowe standardy m.in. w zdjęciach na Allegro. Przygotowaliście jakieś ułatwienia dla swoich Klientów z tego tytułu? (myślę o edycji grupowej zdjęć, tytułów, EANów itp.)

Mirosław Sobieraj, CEO 2ClickShop: Dla naszych klientów wymagany kod EAN nie jest nowością. To posiadane systemy ERP oraz wymiana danych pomiędzy platformą sklepu a zewnętrznymi systemami wymusza zastosowanie kodów EAN. 2ClickShop z założenia zawsze wspierał kody EAN, to gwarantuje produktom niepowtarzalność w zakresie komunikacji pomiędzy systemami. Zwracamy naszym klientom uwagę na istotę kodów EAN, które dają też przewagę w wyszukiwarkach, co można zaobserwować przy konwersjach zakupowych z frazy zawierającej EAN. 2ClickShop umożliwia też masowy import lub aktualizację kodów EAN z poziomu panelu sklepu, na podstawie plików csv. Zmiany na Allegro, też nie powinny być dotkliwe dla większości naszych klientów. Utrudnieniem jest sama konieczność wykonania zdjęć oraz zamknięcia i ponownego wznowienia aukcji.
W zakresie aktualizacji 2ClickShop zapewnia możliwość automatycznej wymiany zdjęć odpowiedzialnych za prezentacje w zewnętrznych kanałach sprzedaży.

Patryk Pawlikowski, CEO & Founder, Shoplo: Oczywiście. Allegro i EAN'y w Googlu czy eBayu to tylko niektóre specyfiki marketplace`ów. Już podczas programu akceleracyjnego, w którym braliśmy udział w 2015 roku w Londynie, specjaliści z Google Shopping powtarzali: feed quality is the key. Wzięliśmy sobie to do serca i stworzone przez nas Shoplo 2.0. pomaga nie tylko dostosować strukturę feedu do kanału sprzedaży, ale także dba o jakość tego feedu - czyli np. jego unikalność w przypadku, gdy dany kanał sprzedaży opiera swoje działania o SEO. Naszym celem stała się więc pomoc w optymalizacji feedu produktowego sprzedawcy w taki sposób, aby osiągnął najlepsze efekty w danym marketplace'ie.

Łukasz Plutecki, CEO NetArch: W AtomStore dostępny jest moduł importu, który w łatwy sposób umożliwia aktualizację danych z pliku XLS czy CSV. Z tego względu masowa dodanie kodów nie będzie dla sprzedawców żadnym problemem. Rozważamy także wprowadzenie mechanizmu automatycznego nadawania kodów kreskowych dla produktów, które nie mają nadanych EAN’ów. Jeśli chodzi o zdjęcia, to mamy już gotowe skrypty umożliwiające aktualizację miniatur na Allegro. Nasi klienci będą mogli zgłosić potrzebę hurtowej aktualizacji miniatur. Jest to stosunkowo prosta operacja. Mam nadzieje, że w przyszłym roku nie pojawią się jakieś większe utrudnienia np. zakaz handlu w niedzielę, wymagający “zamykania” stron sklepów w niedzielę czy podatek od obrotu.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP