Nadchodzą Ekomersy 2016. Propozycje zmian w obszarze kategorii konkursowych.

Wielkimi krokami zbliża się start kolejnej edycji Ekomersów - konkursu i wyróżnień mających wskazywać najlepsze firmy, produkty i usługi umożliwiające bądź wspomagające sprzedaż w Internecie. Start zgłoszeń zaplanowany został na 5 września 2016 roku.

Jako organizatorzy chcemy by kolejna - już piąta - edycja tego konkursu była jeszcze bardziej dopasowana do trendów, zmian na rynku oraz oczekiwań branży. W 2015 roku, dzięki zaangażowaniu środowiska branżowego, udało nam się wprowadzić kilka modyfikacji - m.in. utworzyć nowe, bardziej wyspecjalizowane kategorie czy wprowadzić rozróżnienie proporcji siły głosów internautów wobec siły głosów Jury w zależności od kategorii.

W 2016 roku chcemy iść o krok dalej!

W skrócie: pragniemy otworzyć konkurs jeszcze bardziej na e-sklepy, wprowadzić mocne rozróżnienie pomiędzy usługami w formule SaaS a innym typem produktów i usług, zaangażować więcej społeczności do pełnienia trudnej roli Jury.

Konkrety.

Przyjrzeliśmy się ponad 150 zgłoszeniom z poprzedniego roku, mocno przeanalizowaliśmy nasze wrażenia oraz branżowe komentarze i doszliśmy do wniosku, że dobry konkurs branżowy musi kierować się następującymi zasadami:

  • musi dawać poczucie "mam szansę wygrać", tj. nawet mała, młoda firma powinna mieć szansę na uczciwą rywalizację ze "starym wyjadaczem" jeśli spełnia intencję kategorii oraz kryteriów z nią powiązanych... i ma dobry produkt
  • musi być transparentny jeśli chodzi o zasady, sposób głosowania czy kwestie finansowe
  • musi dawać pewną wartość nawet tym, którzy nie dojdą do ścisłego finału (promować uczestników a nie tylko zwycięzców)
  • musi dbać o prestiż czyli kłaść nacisk na weryfikację formalną, merytoryczną

W Ekomersach 2016 postaramy przybliżyć się maksymalnie do tych zasad. Podobnie jak w ubiegłym roku, nadal przewidujemy głosowanie społeczności oraz głosowanie Jury - chcemy jednak ograniczyć rolę Jurora do analizy zgłoszeń i oceniania w maksymalnie 2 kategoriach. Konkurs nadal będzie odpłatny dopiero po pozytywnym przejściu etapu głosowania internautów (nadal nie ma opłaty "wpisowej"!). Kategorie (o których więcej poniżej) mają być maksymalnie "wyspecjalizowane" z założeniem, że jeśli nie będzie odpowiedniej liczby zgłoszeń kategoria nie zostanie finalnie uruchomiona.

Wstępne propozycje kategorii dotyczące dostawców rozwiązań:

  • Produkt/usługa wspierająca międzynarodową ekspansję e-sklepów (brak zmian)
  • Debiut roku - aplikacja SaaS (rozbicie kategorii Debiut Roku, która była w naszych odczuciach zbytnim "misz-maszem")
  • Debiut roku - produkt / usługa (j.w.)
  • Platforma / oprogramowanie sklepowe
  • Najlepszy operator płatności (rozbicie kategorii Najlepsze rozwiązanie płatnicze na dwie niezależne)
  • Rozwiązanie FinTech
  • Firma dostawcza
  • Aplikacja wspierająca logistykę e-sklepu
  • Produkt, usługa wspierająca logistykę e-sklepu (mamy tu na myśli produkty i usługi o charakterze fizycznym - jak np usługi fulfilmentowe czy np wypełniacze do kartonów :)
  • Rozwiązanie wspierające generowanie sprzedaży
  • Rozwiązanie wspierające zarządzanie biznesem internetowym (aplikacje analityczne, monitoringu cen itp)
  • Produkt/usługa wspierająca Customer Support

Bardzo długo myśleliśmy nad tym jak zrobić ciekawy konkurs dla sklepów. Istniejące na rynku "benchmarki" (podział na branże, podział na mały vs duży) nie do końca nas zadowalały. Nie byliśmy zadowoleni ze zeszłorocznej kategorii "Najlepsza akcja promocyjna e-sklepu". Nie chcieliśmy kategorii, które są niemierzalne lub ich ocena polegałaby wyłącznie na danych deklarowanych. Doszliśmy do wniosku, że chcemy postawić na kategorie, w których skutecznie rywalizować może zarówno mikro przedsiębiorstwo jak i duży podmiot, firma z doświadczeniem jak i ta, która zaczęła podbój rynku dosłownie miesiąc wcześniej. Niech kategorie odzwierciedlają to czego może doświadczyć konsument i promują inne niż wrzucanie kosmicznych budżetów w CPC formy konkurowania!

Oto wstępne propozycje kategorii dotyczące sklepów

  • Najlepszy re-branding e-sklepu
  • Najbardziej angażujące wykorzystanie video
  • Najbardziej ludzka strategia social media
  • Spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży
  • Nowatorskie wykorzystanie technologii mobilnych

Wstępne propozycje kategorii dotyczące Firm

  • Najlepsza Agencja Generująca Sprzedaż

Wstępne propozycje kategorii dotyczące Osób

  • Szczególny wkład na rzecz rozwoju rynku e-commerce (przyznawane przez organizatora)
  • E-przedsiębiorca roku

Przed nami branżowe konsultacje powyższych propozycji oraz praca nad kryteriami zgłoszeń.

Z chęcia wczytamy się Twój komentarz! Pisz na ekomersy@ekomersy.pl.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP