Wielkimi krokami zbliża się start kolejnej edycji Ekomersów - konkursu i wyróżnień mających wskazywać najlepsze firmy, produkty i usługi umożliwiające bądź wspomagające sprzedaż w Internecie. Start zgłoszeń zaplanowany został na 5 września 2016 roku.
Jako organizatorzy chcemy by kolejna - już piąta - edycja tego konkursu była jeszcze bardziej dopasowana do trendów, zmian na rynku oraz oczekiwań branży. W 2015 roku, dzięki zaangażowaniu środowiska branżowego, udało nam się wprowadzić kilka modyfikacji - m.in. utworzyć nowe, bardziej wyspecjalizowane kategorie czy wprowadzić rozróżnienie proporcji siły głosów internautów wobec siły głosów Jury w zależności od kategorii.
W 2016 roku chcemy iść o krok dalej!
W skrócie: pragniemy otworzyć konkurs jeszcze bardziej na e-sklepy, wprowadzić mocne rozróżnienie pomiędzy usługami w formule SaaS a innym typem produktów i usług, zaangażować więcej społeczności do pełnienia trudnej roli Jury.
Konkrety.
Przyjrzeliśmy się ponad 150 zgłoszeniom z poprzedniego roku, mocno przeanalizowaliśmy nasze wrażenia oraz branżowe komentarze i doszliśmy do wniosku, że dobry konkurs branżowy musi kierować się następującymi zasadami:
W Ekomersach 2016 postaramy przybliżyć się maksymalnie do tych zasad. Podobnie jak w ubiegłym roku, nadal przewidujemy głosowanie społeczności oraz głosowanie Jury - chcemy jednak ograniczyć rolę Jurora do analizy zgłoszeń i oceniania w maksymalnie 2 kategoriach. Konkurs nadal będzie odpłatny dopiero po pozytywnym przejściu etapu głosowania internautów (nadal nie ma opłaty "wpisowej"!). Kategorie (o których więcej poniżej) mają być maksymalnie "wyspecjalizowane" z założeniem, że jeśli nie będzie odpowiedniej liczby zgłoszeń kategoria nie zostanie finalnie uruchomiona.
Bardzo długo myśleliśmy nad tym jak zrobić ciekawy konkurs dla sklepów. Istniejące na rynku "benchmarki" (podział na branże, podział na mały vs duży) nie do końca nas zadowalały. Nie byliśmy zadowoleni ze zeszłorocznej kategorii "Najlepsza akcja promocyjna e-sklepu". Nie chcieliśmy kategorii, które są niemierzalne lub ich ocena polegałaby wyłącznie na danych deklarowanych. Doszliśmy do wniosku, że chcemy postawić na kategorie, w których skutecznie rywalizować może zarówno mikro przedsiębiorstwo jak i duży podmiot, firma z doświadczeniem jak i ta, która zaczęła podbój rynku dosłownie miesiąc wcześniej. Niech kategorie odzwierciedlają to czego może doświadczyć konsument i promują inne niż wrzucanie kosmicznych budżetów w CPC formy konkurowania!
Przed nami branżowe konsultacje powyższych propozycji oraz praca nad kryteriami zgłoszeń.
Z chęcia wczytamy się Twój komentarz! Pisz na ekomersy@ekomersy.pl.
Wydawca
Adres prawny
NIP