Poznań polskim Oksfordem e-commerce

Już nie tylko dzięki takim internetowym gigantom jak Allegro, Amazon czy Merlin.pl Poznań można nazywać stolicą polskiego e-commerce. Potencjał tej dziedziny oraz potrzebę kształcenia w tym zakresie dostrzegła też jedna z najbardziej prestiżowych i najstarszych uczelni w kraju. Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza otwiera nową specjalizację właśnie w tym obszarze.

http://3.bp.blogspot.com/-ZQiZ765ey30/TaK7keW7eII/AAAAAAAAMxA/9lWQ2pYY-6w/s640/P1220412.JPG

Wszystkie najbardziej prestiżowe uniwersytety na świecie, od amerykańskiego Harvardu po europejski Oksford, poza tym, że kształcą specjalistów w swoich głównych sztandarowych kierunkach, jednocześnie obserwują rynek i analizują go pod kątem najbardziej pożądanej kadry i branż z przyszłością, dostosowując właśnie do nich swoje programy nauczania i specjalności.

Dlatego też nasz Wydział zdecydował się otworzyć na studiach I stopnia na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna specjalność pod nazwą Marketing online. Jej ogromnym atutem jest opracowanie wybranych zajęć w ścisłej kooperacji z praktykami i liderami marketingu oraz rynku e-commerce – mówi prof. dr hab. Tadeusz Wallas, Dziekan Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

Patronat nad całą specjalnością, a także wsparcie merytoryczne udzieliła Grupa Płodni.com, która została zaproszona do współpracy jako główny oficjalny partner Uniwersytetu oraz ekspert w realizacji wybranych przedmiotów. Dodatkowo swoje wsparcie w zakresie współtworzenia projektu zadeklarowali przedstawiciele takich firm jak Grupa Allegro, Crafton czy Sight.

To żadna nowość, że coraz więcej dziedzin naszego życia przenosi się do internetu. Dlatego zapotrzebowanie rynku pracy na osoby sprawnie poruszające się w wirtualnym świecie, rozumiejące jego mechanizmy i potrafiące posługiwać się dostępnymi w nim narzędziami z roku na rok dynamicznie wzrasta. Takie profilowanie kierunków w stronę świata online to zdecydowanie dobre posunięcie – mówi Piotr Baranowski, Business Development Director z Grupy Płodni.com.

http://www.konsulat-estonii.pl/images/wystawaWNPiD_UAM.JPG

Wykładowcy, praktycy oraz specjalnie zapraszani goście będą przez dwa kolejne lata uczyć studentów, jak sprawnie poruszać się i promować w wirtualnej przestrzeni, a także przeanalizują specyfikę i zachowania klientów online oraz pokażą, jak zarządzać miedzy innymi projektami e-commerce.

Nie zabraknie tu także zajęć z wiedzy dotyczącej podstaw grafiki, copywriting’u, social media, a nawet podstaw projektowania stron www – mówi prof. dr hab. Tadeusz Wallas. – Chcemy, aby studenci zapisujący się na tę specjalność posiadali już swój konkretny pomysł do zrealizowania w przestrzeni online i to właśnie nad nim pracowali przez dwa lata razem ze specjalistami. Pozwoli to przejść im krok po kroku przez proces wdrażania swojego pomysłu i sprawdzić, jak działa on w praktyce – dodaje.

Nowa specjalność na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa wystartuje w październiku 2014 r. Możliwość zapisania się nią w maju i czerwcu mają studenci stacjonarni I stopnia kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. Pierwsza grupa liczyć będzie około 20 osób.

Źródło: Informacja prasowa

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP