Pozycjonowanie sklepów internetowych- na co warto zwrócić uwagę?

Od kilku lat można zaobserwować bardzo intensywny rozwój branży e- commerce! Coraz więcej osób, które cenią wygodę i komfort wolą dokonywać zakupów z sklepach online niż w punktach stacjonarnych. Dzisiaj jednym z najbardziej skutecznych sposobów aby być widocznym w sieci, a tym samym przyciągnąć większą liczbę klientów jest pozycjonowanie strony www sklepu internetowego! Zastanawiasz się jak to zrobić i na co warto zwrócić uwagę? Zapoznaj się z poniższym artykułem, a wszystko stanie się jasne!

1. Główne zalety pozycjonowania strony www sklepu internetowego

Bardzo wiele osób, które nie są na co dzień z e- marketingiem zadaje sobie pytanie czy warto pozycjonować stronę sklepu online? Powinieneś wiedzieć, iż umiejętne pozycjonowanie witryny sklepu niesie ze sobą pełen wachlarz korzyści między innymi:

  • Znaczne zwiększenie liczby odsłon, które generują ruch na stronie
  • Łatwiejsze dotarcie do nowych klientów
  • Skuteczne pozycjonowanie sprawia, iż zarówno Twoja marka jak i sklep stają się o wiele bardziej rozpoznawalne
  • Wzrost wyników sprzedażowych

Oraz wiele innych korzyści

2. Jak skutecznie pozycjonować stronę sklepu internetowego?

Pozycjonowanie strony sklepu internetowego to proces składający się z wielu etapów:

  • Pierwszym krokiem podczas pozycjonowania witryny sklepu online wcześniejsze przygotowanie odpowiedniej struktury dokumentu. Możesz to zrobić zarówno na kartce papieru jak i kodzie strony HTML.
  • Należy dokładnie przemyśleć układ linkowań między poszczególnymi sekcjami
  • Kolejny etap to zastanowienie się nad konkretną treścią- pamiętaj, iż strona główna sklepu internetowego powinna zawierać najbardziej istotne informacje, zaczynając od danych kontaktowych a kończąc na marce oraz doświadczeniu w branży.
  • Bardzo dużą uwagę powinno się poświęcić na układ menu strony www, gdyż jest to pierwsze co zobaczą użytkownicy odwiedzając witrynę Twojego sklepu internetowego. Zadbaj o to, aby treść i grafika nie zlewała się oraz nie rozpraszała.

3. Precyzyjna analiza działań konkurencji

Jednym z najważniejszych elementów działań całej skutecznej strategii jest przede wszystkim bardzo dokładne przeanalizowanie poczynań konkurencji pod kątem SEO oraz pozycjonowania. Najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie, czy konkurencja posiada np. artykuły sponsorowane na stronie oraz na jakie zastosowane frazy kluczowe się wyświetlają.

4. Profesjonalny audyt SEO

Warto zaznaczyć, iż audyt SEO to usługa jaką dzisiaj oferuje każda dobra agencja marketingowa. Zastanawiasz się na czym ona polega? Jest to bowiem bardzo precyzyjna analiza dostosowania strony www do preferencji wyszukiwarki Google. Jest to ocena, której poddane zostają między innymi: indeks strony oraz słowa kluczowe na jakie jest wyświetlana. Co więcej? Analizie podlegają również adresy URL a także tytuły poszczególnych podstron. Najczęściej audyt przeprowadza się na samym początku współpracy z agencją marketingową.

5. Oryginalne i unikalne opisy produktowe

Pamiętaj, iż wszystkie karty produktowe powinny mieć jedyne w swoim rodzaju, unikatowe i zachęcające opisy, które dostarczają niezbędnej wiedzy na temat danego produktu. Opis musi przede wszystkim zawierać słowa i frazy kluczowe, które są naturalnie wplecione w całą treść. Co istotne? Warto również stosować specjalne pogrubienia dla najważniejszych informacji między innymi: zalet produktu, jakości jaką przedstawia. Jeśli nie posiadasz talentu pisarskiego- nie musisz się martwić! Dzisiaj możesz zlecić wykonanie tego zadania profesjonalnemu SEO copywriterowi lub agencji marketingu internetowego.

6. Właściwa grafika produktów

Prowadząc sklep internetowy należy pamiętać, iż trzeba pozycjonować nie tylko samą treść, ale również i grafikę! Jeśli zdjęcia produktowe są atrakcyjne, sprawiają że klienci będą zainteresowani kupnem Twoich towarów, i dłużej pozostaną na witrynie Twojego sklepu online. Co warto mieć na uwadze? To, aby fotografie posiadały odpowiednią rozdzielczość. Każdy zastosowany obraz bądź zdjęcie powinno mieć nazwę, która zawiera w sobie nazwę towaru.

7. Optymalizacja treści

Bardzo dobrym rozwiązaniem w przypadku prowadzenia sklepu internetowego jest blog, bowiem uzupełnia on świetnie pozostałe działania SEO! Co więcej? Jest to doskonały sposób, aby zaprezentować się potencjalnym klientom z jak najlepszej strony. Należy jednak pamiętać, iż wszelkie prezentowane treści muszą zawierać odpowiednie nagłówki oraz frazy i słowa kluczowe. Bardzo istotne jest także regularne publikowanie artykułów, aktualizacja powinna odbywać się przy najmniej raz na 2 tygodnie!

8. Istotne aspekty na które także warto zwrócić uwagę podczas pozycjonowania sklepów online

Linki przychodzące

Oprócz linków wewnętrznych, które prowadzą z bloga na stronę sprzedaży, warto również zadbać o linki pochodzące z serwisów zewnętrznych! Pamiętaj, im bogatszy i bardziej naturalny profil linków zewnętrznych, tym lepiej będzie pozycjonowana strona Twojego sklepu internetowego! Należy zadbać, aby linki zewnętrzne były bardzo różnorodne, nie powinny prowadzić tylko i wyłącznie do samej strony głównej, ale także do konkretnych produktów oraz kategorii. Takie rozwiązanie jest niezwykle korzystne, bowiem powoduje że strona zyskuje nie tylko linki, ale również różne strony są klikane.

Linkowanie wewnętrzne w pozycjonowaniu sklepów online

Główne źródła linków wewnętrznych to między innymi:

  • Menu główne
  • Menu boczne i dolne
  • Breadcrumbs
  • Linki śródtekstowe
  • Linki graficzne
  • Cross- selling oraz up- selling
  • A także mapy stron

Naprawdę warto testować linkowanie wewnętrzne, gdyż przynosi ekstra rezultaty!

Mapa witryny

Osoby, które tworzą swoje pierwsze strony oraz sklepy internetowe bardzo często zapominają o mapie witryny. Dowiadują się o tym tak naprawdę dopiero po wejściu do Google Serach Console, gdzie w zakładce mapy jest pusto. Zadbaj o to, aby znajdowała się tam mapa z datą ostatniego odczytu, gdyż oznacza to znak, że wszystko gra!

Szybkość wczytywania się strony www sklepu internetowego

Wzrost szybkości ładowania jest obecnie coraz bardziej popularny w świecie projektowania stron internetowych. Jest do bardzo dobry kierunek, który został wywołany przede wszystkim przez dostęp do coraz większej ilości urządzeń mobilnych. Większe zainteresowanie responsywną wersją strony jest spowodowane nie tylko ilością urządzeń ale również ich wielkością. Szybkość wczytywania się strony zależy od szybkości działania oraz całej infrastruktury serwera na jakim działa sklep internetowy. Warto dodać, iż serwer VPS dzięki odpowiednim ustawieniom jest w stanie zapewnić nie tylko bezpieczne, ale również bardzo wydajne rozwiązanie, dopasowane do potrzeb wszystkich zasobów aplikacji! To z kolei przekłada się na pozytywne odczucia użytkownika, który korzysta. Co więcej? Takie rozwiązanie może mieć także wpływ na wzrost sprzedaży!

Wersja mobilna

Wyszukiwarka Google już od jakiegoś czasu kładzie bardzo duży nacisk na mobilną wersje strony, zwłaszcza pod kątem czasu ładowania się do pełnej treści! Mobilność ma bardzo duże znaczenie, przede wszystkim przy pozycjonowaniu się serwisu lub strony internetowej. Jeśli witryna Twojego sklepu jest dostępna na urządzeniach mobilnych, jednocześnie powoduje wzrost zainteresowania Twoimi produktami bądź usługami. Dzięki mobilności strony www użytkownik może przeglądać oferty w dowolnym miejscu i czasie!

Podsumowując pozycjonowanie sklepów internetowych to obecnie najbardziej nowoczesny i efektywny sposób na promocję Twojego e- biznesu oraz ogromna szansa na znaczne zwiększenie sprzedaży! Pamiętaj, iż jest to długotrwały i wieloetapowy proces, w którym nie ma miejsca na pomyłki. Dlatego warto zaufać specjalistom i powierzyć tego typu zadanie doświadczonej i sprawdzonej agencji marketingu internetowego! Dobra, wysoka pozycja pozwala generować kolejnych klientów oraz znacznie ułatwia zachęcenie ich do dokonywania zakupów. To z kolei przekłada się na konkretne zyski Twojego e- sklepu!

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP