Już za tydzień - 15 kwietnia 2015 na terenie Stadionu Narodowego w Warszawie zbierze się kilkuset pasjonatów technologii mobilnych aby wymieniać się doświadczeniami i prognozami rozwoju rynku podczas I Kongresu Mobilnego.
Wśród 26 ogłoszonych Prelegentów (trwa głosowanie na ostatnie 4 prezentacje) znajdują się zarówno blogerzy zajmujący się obserwacją rynku, stratedzy agencji interaktywnych, marketerzy spółek jak i prawdziwi “disruptorzy” tej branży - pomysłodawcy nowych rozwiązań technologicznych jak i biznesowych. Aby znaleźć potwierdzenie tych słów wystarczy zerknąć na agendę
Video, ale nie youtube, tylko Vine a ostatnio Periscope. Vine to 6 sekundowe filmiki. Mam swoich ulubionych vinerów - bo chyba tak trzeba ich nazwać. To niesamowite jak wiele można przekazać w tak krótkim czasie. Ostatnim hitem jest Persiscope. Póki co mało jeszcze eksploatowany, przynajmniej przez Polaków, ale Krzysiek Gonciarz i jego live z Japonii daje rade ;) Sama także mam już pierwsze pomysły na połączenie video i mobile, ale o tym na razie cicho sza :)
Primer, prosta apka, którą wypuściło Google, ale na iPhone'a w pierwszej kolejności. Uczy marketingu online - i to nie adsensowego, tylko takiego prawdziwego, z kontaktami z prasą włącznie. Polecam wszysktim, którzy zaczynają (i nie tylko).
Druga rzecz - może nie odkrycie, a nowość - Apple ResearchKit. Czekam na więcej informacji w ich sprawie.
Dariusz wskazuje na potencał beaconów i mobile marketing automation w mCommerce. Widzi w nich "olbrzymie potencjały produktowe".
Ostatnie dni to nowa aplikacja od Twitera - Periscope społecznościowa aplikacja, która służy do transmisji wideo na żywo tego, co w danym momencie się robi.
(...) warto zwrócić uwagę na trend kiedyś były czaty następnie era zdjęć i obrazów teraz stream - dzieje się tak bo coraz częściej pozwala nam na to technologia - LTE w telefonie nie jest niczym nowym, pakiet danych lub w miarę powszechny dostęp do WIFI powoduje, że być może jest to czas na tego typu serwis - czas pokaże.
Łukasz wskazuje na zaniedbany przez marketerów obszar, do których należą iOS Passbook / Google Wallet oraz ich integracja z beaconami.
zaniedbany, ale niezwykle ciekawy pod kątem możliwości zastosowania
Patryk jest pod wrażeniem popularyzacji mobilnego allegro, którą udało im się osiągnąć w Grupie Allegro.
<div class="well jumbotron" style="text-align:center;"> <a href="http://kongres-mobilny.pl/#price" target="_blank" class="btn btn-large btn-primary">Kup bilet (od 300 złotych + VAT)</a> </div>Użytkownicy pójdą tam, gdzie widzą namacalne korzyści. Aby nasi kupujący masowo sprawdzili mobilne Allegro, zachęcaliśmy ich kuponami. Po wprowadzeniu tego mechanizmu nasze statystyki wystrzeliły w kosmos, a użytkownicy pokochali zakupy mobile.
Generalnie najgorętszy temat to teraz beacony i ich zastosowania.
Odkrycie może jest starsze niż 6 miesięcy, ale teraz zaczyna się przekładanie idei na konkrety.
Dla mnie cały czas ogromnym zaskoczeniem jest rozwój urządzeń typu SmartWear, różnego rodzaju inteligentnych zegarków, czy opasek. Strasznie podoba mi się to, że mogę dosłownie zapytać mój zegarek jak będzie jutro pogoda w moim mieście a on w ciągu kilku sekund udzieli mi odpowiedzi.
Używanie programu Sketch do projektowania aplikacji. Photoshop od zawsze był mniejszym złem aż nagle pojawiła się świetna alternatywa. Program dostosowany do potrzeb tworzenia mobilnych projektów. Jedyna wada: brak wersji na Windowsa.
To poniekąd temat mojej prezentacji czyli odkrywanie nowych zmian nawykowych.
Z biznesowego punktu widzenia jest to intensywnie rosnąca świadomość konieczności wykorzystywania nowych technologii, zwłaszcza tych mobilnych w przedsiębiorstwach. Sporo z tych firm już widzi to w swoich statystykach a część już uczyniła ze smartfonów kanały kontaktu ze swoimi klientami.
Przerost mocy obliczeniowej urządzeń daleko ponad chęci jej wykorzystania. Zagapiłem się i smartwatche już nieźle wymiatają. Nadal nikt nie wprowadza nowych rodzajów baterii.
Ostatnio bardzo dużo czasu spędzam na badaniach i testach z użytkownikami, czyli “prawdziwymi" użytkownikami, tzw. “przeciętnymi Kowalskimi”, do których kierujemy nasze aplikacje. Wnioski są naprawdę zaskakujące i inspirujące. Może zamiast o nich opowiadać, zachęcę, aby realizować podobne inicjatywy we własnym zakresie. Naprawdę, nic innego nie daje lepszego insight'u dla projektowanych rozwiązań mobilnych!
Niedawne odkrycie to aplikacja Mikz - wywodząca się ze Szwecji platforma umożliwiająca komunikowanie się z fanami i markami. Jedno z nielicznych rozwiązań, które pozwala celebrytom zarabiać na swoich fanach w social media :).
[Red: wśród użytkowników, m.in Zlatan]
Z uwagą śledzę to co dzieje się w obszarze internet of things - takie projekty jak Nest, Pronto, Saffron, a ostatnio Amazon Dash button.
Andrzeja zachwyca wszechstronność i mnogość aplikacji.
dwa miesiące temu wyjechaliśmy całą rodziną na krótki urlop w góry i zapomnieliśmy naszej elektronicznej niani. Okazało się oczywiście, że miałem do wyboru blisko 10 aplikacji z grupy "Baby monitor".
Najbardziej ciekawi mnie, w jaki sposób aplikacje mobilne w połączeniu z beaconami mogą zaoferować zupełnie nowe doświadczenie w sklepach stacjonarnych. Synergia online i offline jest dziś koniecznością, a mobile daje nam niezwykłe możliwości dotarcia do klientów w sklepach fizycznych. Monitoring i personalizacja offline różnią się od tego, co robimy online – klienci mają tu inne przyzwyczajenia, inną tolerancję na działania.
<div class="well jumbotron" style="text-align:center;"> <a href="http://kongres-mobilny.pl/#price" target="_blank" class="btn btn-large btn-primary">Kup bilet podwójny za 599 złotych (z VAT)</a> </div>Marketerzy wciąż mapują ten teren, szukając ciekawych rozwiązań.
Wydawca
Adres prawny
NIP