Prelegenci II Kongresu eHandlu radzą jak dobrze wydać 20 tys. złotych w biznesie e-commerce.... w ciemno.

Za niewiele ponad miesiąc drugi Kongres eHandlu - nasz projekt konferencyjny, który powstał jako uzupełnienie wartości merytorycznej Targów eHandlu. Kongres skierowany jest do Profesjonalistów, którzy chcą posłuchać wypowiedzi Praktyków (zarówno od strony usług jak i samych biznesów e-commerce). II Kongres eHandlu odbędzie się 10 marca na Stadionie Narodowym w Warszawie - pozostało ok 120 biletów.

<div class="clearfix"></div> <span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="6964"></data-image> </span> ### [Barbara Stawarz, CEO Content King, Prelegentka II Kongresu eHandlu](http://kongres-ehandlu.pl)

20 tys. podzieliłabym na kilka części, aby wypróbować różne narzędzia i sprawdzić co najlepiej działa na mojej grupie docelowej. Część budżetu przeznaczyłabym na "adwordsy", bo wiele mogą powiedzieć o naszym kliencie i konwersji na poszczególne frazy. Kolejną część zainwestowałabym w content marketing nastawiony na zbieranie leadów (np. ebook), aby budować własną bazę mailingową i tutaj kolejną część przeznaczamy na działania email marketingowe. A ponieważ bazę mamy własną i koszt jest niewielki, to przeznaczamy pieniądze na unikatowy, wartościowy content. I oczywiście last, but not least, social media. Zarówno treści i dialog ze społecznością jak i promocja.

<div class="clearfix"></div> <span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="6956"></data-image> </span> ### [Borys Skraba, CEO, Bold Brand Commerce, Prelegent II Kongresu eHandlu](http://kongres-ehandlu.pl)

W ciemno doradziłbym przeprowadzić gruntowną analizę potrzeb firmy. Jeśli w ofercie mamy świetne produkty i dobrą obsługę (co pokazuje lojalność klientów i ich późniejsze opinie pozakupowe), ale małą rozpoznawalność sklepu na rynku to wtedy warto ten budżet przeznaczyć na budowę świadomości marki. Jeśli zaś rozpoznawalność marki jest wysoka, ale mamy produkty takie jak inni w ofercie i zwykle walczymy ceną, to na pewno doradziłbym wydać te pieniądze na znalezienie wartości dodanej w naszym biznesie (nowa oferta produktowa, lepsza obsługa klienta, lepsza efektywność w logistyce i całej organizacji, itd.).

<div class="clearfix"></div> <span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="6960"></data-image> </span> ### [Tomasz Karwatka, CEO OEX Divante, Prelegent II Kongresu eHandlu](http://kongres-ehandlu.pl)

Podzieliłbym te 20 tysięcy na kilka miesięcy bo w marketingu najważniejsza jest konsekwencja.

Wydając przez 6 miesięcy po 3-4 tys. można się wiele nauczyć i odkryć to co działa najlepiej. W branży B2B postawiłbym na tworzenie ciekawej treści oraz generowanie leadów – choćby poprzez LinkedIn, Xing, Lead Genius czy polskie RightHello.

<div class="clearfix"></div><div class="well" style="text-align:center;"> <p> <a target="_blank" href="http://kongres-ehandlu.pl/#price" class="btn btn-large btn-primary"> Kup bilet na Kongres eHandlu za 299 złotych</a> </p> </div> <span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="6957"></data-image> </span> ### [Marta Małecka, Dyrektor Zarządzająca PostNord Fulfilment, Prelegentka II Kongresu eHandlu](http://kongres-ehandlu.pl)

Nie wydawaj 20 tysięcy na inwestycje w logistykę, czyli wynajem magazynu, kupno regałów, wdrożenie systemu magazynowego lub rozbudowanie ERP o taki moduł. Możesz zagwarantować obsługę logistyczną swoich Klientów na światowym poziomie, możesz dać im gwarancję, że wysyłka zawsze do nich wyjdzie z magazynu tego samego dnia, którego dokonali zamówienia, dostawa będzie następnego dnia (tak w Polsce, jak w innych krajach europejskich), a paczka którą otrzymają, nie będzie nudnym, brudnym szarym pudełkiem bez wyrazu, zupełnie jak z 99% procent sklepów internetowych.

Chcesz żeby Klienci o Tobie wiedzieli - wydaj zaoszczędzone pieniądze na działania marketingowe i przeszkol pracowników w zakresie obsługi Klienta. Chcesz mieć lojalnych Klientów - przestań zajmować się logistyką, to nie jest Twój core-business. Przetestuj outsourcing logistyki - wyspecjalizowana firma zrobi logistykę za Ciebie - szybciej, z gwarancją, taniej.

<div class="clearfix"></div> <span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="6963"></data-image> </span> ### [Piotr Chmielewski, Założyciel i Trener w Social Media Now, Prelegent II Kongresu eHandlu](http://kongres-ehandlu.pl)

Wydać bardzo powoli. Zacząć od małych kwot. Poznać wszystkie najdrobniejsze szczegóły wybranego systemu (systemów) reklamowego. Testować, które grupy docelowe najlepiej konwertują. Stopniowo zwiększać wydatki w grupach, w których są najlepsze efekty. A potem - przy zachowaniu odpowiedniego współczynnika konwersji - życzę wydawania 20 tys. dziennie.

<div class="clearfix"></div><span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="6959"></data-image> </span> ### [Grzegorz Albrecht G.A. Independent Business Catalyst, Prelegent II Kongresu eHandlu](http://kongres-ehandlu.pl)

Management sklepu internetowego powinien to wiedzieć najlepiej, aczkolwiek czasem ciężko spojrzeć z boku na coś, w czymś jest się zanurzonym po uszy. Długofalowo pomoże zatrudnienie inspirującego doradcy. Po pierwsze to sposób na podniesienie kompetencji w zdobywaniu wiedzy na temat rynku. Po drugie to metoda na wartościowe spojrzenie na biznes z zewnątrz. Firmy, które potrafią potraktować taką inwestycję jako "ubezpieczenie od porażki rynkowej" zazwyczaj zdobywają przewagę, gdyż mają szerszą perspektywę i z większą pewnością siebie realizują obraną strategię.

Krótkofalowo warto przyjrzeć się ochronie wartości intelektualnej (patenty, znaki towarowe), przetestować produkty pod własną marką (wyższa marża i kontrola nad rynkiem) oraz zainwestować w integrację z dużym partnerem rynkowym, który może stanowić kanał dotarcia do konsumentów (np. dostarczyć produkt dla korporacji).

<div class="clearfix"></div><div class="well" style="text-align:center;"> <p> <a target="_blank" href="http://kongres-ehandlu.pl/#price" class="btn btn-large btn-primary"> Kup bilet na Kongres eHandlu za 299 złotych</a> </p> </div><span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="6962"></data-image> </span> ### [Paweł Fornalski, CEO IAI S.A., Prelegent II Kongresu eHandlu](http://kongres-ehandlu.pl)

Wartość firmy sprzedającej on-line to głównie wartość marki, a co za tym idzie realna ocena jakości obsługi klienta. 20 tysięcy najlepiej zainwestować w poprawę jakości procesu obsługi klienta, ale nie tyle na konsultanta który będzie przepraszał klienta, co na proaktywne wyeliminowanie problemów tj. pomylone zamówienia, nieprzetestowane towary czy zbyt wolna lub uciążliwa obsługa zamówień, zwrotów i reklamacji.

<div class="clearfix"></div><span style="float: left; margin: 0 10px 50px; "> <data-image id="6958"></data-image> </span> ### [Krzysztof Marzec, Dyrektor zarządzający, DEVA Group, Prelegent II Kongresu eHandlu](http://kongres-ehandlu.pl)

Chyba nikogo nie zdziwi, że jako ekspert od reklamy wydałbym te pieniądze głównie na... reklamę. Ale nie taką typową.

Słowo klucz to dywersyfikacja, minimalizowanie ryzyka. Dlatego mając 20 tysięcy na swoją firmę zainwestowałbym w kilka kanałów:

  1. Solidne stałe linki do swojego sklepu, zbudowane na zasadzie eksperckiej obecności na forach, blogach, stronach tematycznych. Zyskam: lepsze pozycje na niszowe słowa, większą wartość domeny dla Google i na ewentualną sprzedaż/przyszłość.

  2. Remarketing i reklamy PLA w Google - najtańszy sposób na zwiększenie sprzedaży przy najniższych kosztach pozyskania dodatkowych konwersji.

  3. Audyt SEO - poprawienie wszystkich błędów/niedociągnięć SEO na swojej stronie. Warto pomyśleć o audycie UX lub przynajmniej analityce koszyka zakupowego.

Resztę pieniędzy wydał bym na wizerunek produktów - idealne zdjęcia, filmiki do osadzenia na YouTube, współraca z blogerami i delikatne wsparcie FacebookAds.

Warto generować modę na swoje produkty ( blogerzy, techno-nowinki, fora ) i pokazać się jako ekspert (blog, content marketing). Podkreślam, że reklamowe sklepu bez ciekawego USP ( Unique selling proposition ) może być nieefektywnym koszmarem.

<div class="clearfix"></div><div class="well" style="text-align:center;"> <p> <a target="_blank" href="http://kongres-ehandlu.pl/#price" class="btn btn-large btn-primary"> Kup bilet na Kongres eHandlu za 299 złotych</a> </p> </div>

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP