Program Partnerski - jak zarobić na polecaniu usług

Czym jest Program Partnerski? Na co zwrócić uwagę rozpoczynając współpracę? Jak rekomendować skutecznie usługi Partnera? Ile można zarobić na współpracy? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w tym artykule, opierając się na przykładzie współpracy partnerskiej z firmą hostingową.

Program Partnerski - zasada działania

Program Partnerski z założenia to model współpracy polegający na rekomendowaniu produktów lub usług danej firmy w zamian za korzyści materialne (np. wynagrodzenie, nagrody rzeczowe, punkty lub zniżki do wykorzystania w sklepie Partnera) lub niematerialne (np. dostęp do materiałów premium, udział w wydarzeniach).

Program Partnerski na przykładzie LH.pl

W LH.pl Program Partnerski to dzielenie się przychodami firmy hostingowej z Partnerem, który polecił jej usługi nowemu Klientowi. Partner otrzymuje do tego celu narzędzia takie jak reflink, kod rabatowy czy identyfikator, po skorzystaniu z których, zamówienie wykonane przez Klienta jest przypisywane do konta Partnera. Co ważne, do PP zaliczają się nie tylko pierwsze zakupy np. domeny, hostingu, SSLa, wykonane przez Klienta, ale także kolejne odnowienia tych usług.

Partnerami LH.pl najczęściej są Webmasterzy, wirtualne asystentki, szkoleniowcy, marketerzy, blogerzy, właściciele serwisów tematycznych, twórcy narzędzi do marketingu internetowego.

Zasada trójstronnych korzyści - dla Partnera, właściciela programu oraz Klienta

Program Partnerski pozwala czerpać korzyści 3 stronom:

  • Partnerom - zyskują oni stały, pasywny dochód z tytułu wykonania nowych poleceń usług, ale także odnowień w kolejnych latach.
  • Klientom - otrzymują oni od Partnera kod rabatowy na hosting o wysokości 20%, dzięki czemu za niewielką kwotę mogą zamówić usługę.
  • Właścicielowi Programu Partnerskiego - zyskuje on nowych Klientów i buduje relacje biznesowe z Partnerami z różnych branż i dziedzin.

Więcej niż pieniądze - co jeszcze może dać Ci współpraca partnerska?

Współpraca partnerska opiera się na zaufaniu. Partner nie będzie chętnie rekomendował produktów lub usług właściciela programu, póki nie upewni się co do ich jakości oraz nie pozna oferty dogłębnie. Polecanie niesprawdzonej usługi to działanie krótkowzroczne i o ile może wygenerować chwilowy skok wynagrodzenia, nie będzie fundamentem pod długofalową i owocną współpracę.

Poszukując firmy hostingowej do współpracy warto ją poznać. najlepiej będąc jej Klientem lub testując jej usługi (wydajność, jakość obsługi, prędkość hostingu) korzystając chociażby z okresu próbnego.

Aż 96% Partnerów LH.pl to nasi Klienci - korzystają z naszych usług, dzięki czemu mogą swoim Klientom lub czytelnikom przedstawić usługę, posiadając informacje z tzw. “pierwszej ręki”.

Klienci, którzy skorzystali z polecenia Partnera i trafili w dobre ręce, wzmocnią relację z Tobą, chętniej skorzystają z Twoich produktów i usług, a także przyszłych rekomendacji. Nie bez przyczyny zaufanie nazwa się walutą przyszłości.

Współpraca partnerska może przynieść Ci także szereg innych korzyści takich jak chociażby działanie na polu merytorycznym, edukacyjnym i wizerunkowym. W LH.pl nasi Partnerzy mają szansę podzielić się swoją ekspercką wiedzą z zakresu np. budowania stron WWW, SEO, Google Ads, występując gościnnie na blogu, czy biorąc udział w webinarach, które organizujemy dla naszych Klientów.

Na jakie aspekty współpracy z firmą hostingową Partnerzy zwracają uwagę najczęściej?

Aby dowiedzieć się więcej o naszych Partnerach i ich potrzebach, przeprowadziliśmy badanie satysfakcji, które wykazało, że najważniejszymi elementami współpracy Partnera z LH.pl są:

  1. Jakość usługi: Zanim zatem rozpoczniesz współpracę z hostingodawcą zweryfikuj, czy w standardzie masz do dyspozycji dyski SSD (najlepiej NVMe), jaka wersja PHP jest obecnie dostępna na serwerach, czy obsługiwany jest protokół  HTTP/2. Pod uwagę weź także parametr TTFB, który wpływa na prędkość ładowania strony, a co za tym idzie - widoczność jej w Google.

  2. Wsparcie techniczne: Koniecznie sprawdź ten aspekt polecając usługi, w innym wypadku możesz zbierać negatywny feedback od osób, którym poleciłeś usługę lub samodzielnie będziesz musiał rozwiązywać problemy Twoich Klientów.

    Warto, aby support nie tylko odbierał maile, ale także dostępny był innymi kanałami takimi jak infolinia oraz LiveChat.

    Ważny jest poziom wsparcia, ale też czas oczekiwania na połączenie czy wiedza jaką dysponuje helpdesk operatora, a także w jakich  dniach i godzinach pracuje.

    W ankiecie satysfakcji nasi Partnerzy ocenili support LH.pl na 9,7 (w skali od 0 do 10)

  3. Cena usług dla Klienta końcowego: Analizując oferty firm hostingowych upewnij się, czy Twój Klient nie zostanie zaskoczony w kolejnym roku zbyt wysoką fakturą, której nie będzie mógł opłacić. Sprawdź także, czy hostingodawca w swojej ofercie posiada darmowy certyfikat SSL, oraz czy nie pobiera opłat za usługi, które w przypadku innych firm są darmowe.

  4. Wysokość prowizji: Szybki zarobek może być kuszący, ale warto popatrzeć na Program Partnerski poprzez pryzmat stałego, pasywnego dochodu. Jeśli firma hostingowa płaci Ci jednorazową premię za pozyskanie dla niej Klienta, zweryfikuj, czy za odnowienie usług Klienta otrzymasz dodatkowe wynagrodzenie. Jeśli PP zakłada wypłacanie pieniędzy za kontynuację współpracy z Klientem, sprawdź jak długo możesz liczyć na prowizję za jego odnowienia, a także jaki uzyskasz % prowizji.

  5. Wsparcie merytoryczne: Wydawać by się mogło, że wykonawcy stron www to eksperci w każdym calu. Niestety, okazuje się, że zdecydowana większość posiada niewielką  wiedzę na temat marketingu internetowego.  Obszar jest na tyle szeroki, że warto pogłębiać swoją wiedzę na ten temat, ponieważ nigdy nie wiadomo, z jakim pytaniem trafi do Ciebie Klient, dla którego tworzysz stronę www lub sklep.

Hostingodawca powinien chociażby w sposób pasywny, np za pomocą swojego bloga dzielić się wiedzą na temat tych usług w sposób merytoryczny i zrozumiały nie tylko dla Partnerów, ale także Klientów.

Jeśli na liście firm hostingowych, które masz zamiar przetestować znajduje się LH.pl, to zapraszam do bezpośredniego kontaktu, podczas którego opowiem Ci o zasadach naszej współpracy partnerskiej.

Nasza rozmowa dotyczyć będzie nie tylko usług hostingowych, ale przede wszystkim Ciebie i problemów z jakimi spotykasz się na co dzień współpracując z Klientami.

Jeśli zdecydujesz się na współpracę z nami, możesz być pewny, że oprócz wysokich prowizji możesz liczyć także na wsparcie merytoryczne oraz zaproszenia na nasze webinary i kto wie, może jakiś zorganizujemy wspólnie?

Autorka artykułu: Agnieszka Malińska - od 13 lat związana z marketingiem internetowym. Pracowałam w dużych korporacjach i agencjach marketingowych, zarządzając Działami Handlowymi. W  LH.pl jestem odpowiedzialna za Program Partnerski. Prywatnie jestem mamą i żoną, a w wolnym czasie uwielbiam gotować i czytać książki.

Zapraszam do kontaktu: agnieszka.malinska@lh.pl  / tel: 61 624 02 76

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP