Co hamuje rozwój polskiego e-commerce? Jak zmienią się przepisy dotyczące e-handlu? Jak nie robić linkowania wewnętrznego na kartach produktów? Jak wygląda strona mobilna Media Markt? - polecamy branżowy przegląd z ostatnich 2 tygodni.
W Polsce działa obecnie 22 557 sklepów internetowych. Czy mają szanse przetrwać, jakie bariery napotykają przedsiębiorcy działający w sektorze e-commerce oraz jakie trendy opanują ten rynek – te kwestie zdominowały panel „E-commerce – ofensywny sektor gospodarki”, który odbywał się podczas V Europejskiego Kongresu Gospodarczego - relację z debaty, w której udział wzięli m.in. Dariusz Bogdan, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki, Krzysztof Bajołek, prezes zarządu spółki Wearco, która rozwija sieć sklepów Answear.com, Tomasz Czechowicz, partner zarządzający MCI Management, można przeczytać na portalu dlahandlu.pl.
Aż 56% respondentów zrezygnowało z usług lub produktów danej firmy ze względu na złą obsługę klienta. Równocześnie niemal połowa badanych zadeklarowała, że jest skłonna zapłacić więcej za dany produkt lub usługę, jeśli przełoży się to na wysoką jakość obsługi - polecamy badanie konsumenckie wykonane na zlecenie Interactive Intelligence przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.
Trendy
Niedawno pisaliśmy o potencjale druku 3D. Grupa pasjonatów z Olsztyna zdobyła w serwisie Kickstarter prawie 100 tys. dolarów na produkcję drukarki 3D Zortrax M200
Media Markt uruchomił mobilną wersję sklepu - poza możliwością zrobienia zakupów za pomocą smartfonów, oferuje ona także ciekawe funkcje dodatkowe. Są to: geolokalizacja, która umożliwia wygodne i szybkie zlokalizowanie najbliższego sklepu, sprawdzenie dostępności i cen produktów oraz możliwość bezpośredniego połączenia telefonicznego z karty towaru do ogólnopolskiej Infolinii Media Markt w celu telefonicznego złożenia zamówienia.
Prawo, przepisy
Rząd powróci do projektu noweli ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, mającego ułatwić funkcjonowanie firm w internecie. O jego powtórne rozpatrzenie wystąpił do Rady Ministrów resort administracji i cyfryzacji. W marcu rząd odroczył decyzję w tej sprawie. Resort cyfryzacji zaproponował m.in. uchylenie zakazu wymagania opłaty przez np. właściciela sklepu internetowego przed wysłaniem towaru.
Dla kupujących w Internecie zostanie stworzona specjalna platforma oferująca w językach Unii, formularze oraz informująca o najlepszych metodach rozstrzygania sporów. Czas ich rozpatrzenia nie powinien przekraczać trzech miesięcy. Usługi mediacyjne będą nieodpłatne - jedno kliknięcie pozwoli uruchomić procedurę reklamowania zakupionego towaru. Dokument w tej sprawie przygotowała polska europosłanka Róża Thun.
Komisja Nadzoru Finansowego w dniu 21 maja 2013 r. jednogłośnie zezwoliła PayLane na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej. O tym, co to w praktyce oznacza dla branży e-commerce opowiada w wywiadzie Karol Zielinski, Dyrektor Zarządzający PayLane.
Nowi gracze, przejęcia, inwestycje
Divante rozpoczyna projekt generowania sprzedaży w sklepie internetowym marki home&you w modelu succes-fee.
Działalność w Polsce rozpoczęła platforma zakupów mobilnych ShopGate. Iwo Szapar, General Manager Shopgate w Polsce opowiada o ofercie i planach dot. rynku polskiego.
Na rynku pojawił się serwis z kuponami zniżkowymi, oferowanymi przez sklepy internetowe - tanio.co. Tanio.co to katalog i wyszukiwarka sklepów internetowych wraz z kodami rabatowymi, które sklepy oferują.
Paczkomaty InPost wychodzą poza e-commerce - strategia rozwoju zakłada konsekwentne zwiększanie aktywności w obszarze akcji samplingowych nowych produktów i dystrybucji nagród w konkursach.
Jak donosi Newseria.pl sprzedaż w Tesco rośnie, również przez internet. Po roku od uruchomienia serwisu online sieć posiada 14 oddziałów w ośmiu polskich miastach. Plan na ten rok obejmuje uruchomienie sklepów w kolejnych ośmiu miastach oraz zatrudnienie ok. 2 tys. pracowników w tym roku (z czego połowa do e-sprzedaży).
27 maja Jarosław Jesionek, prezes A.pl Internet, złożył wniosek o ogłoszenie upadłości likwidacyjnej spółki oraz zrezygnował z pełnionej funkcji.
Marketing internetowy, PR, reklama
Jak nie robić linkowania wewnętrznego na karcie produktu w sklepach internetowych? Dwa przypadki: jeden prawidłowy drugi nieprawidłowy zostały przedstawione na blogu seo.zgred.pl.
Jak zwiększyć konwersję o 600% rok do roku? case study SEO na przykładzie Weltbild.pl opublikował marketing-news.pl
Wydarzenia
Już 14 czerwca w Krakowie ShopCamp “Sport i turystyka”. Wystąpią m.in. Anna Górnicka (Podróżniccy.com), Łukasz Kozłowski (sklep-presto.pl), Kamil Lodziński (fly4free.pl), Konrad Latkowski (Manubia), Dagmara Kruszewska (SOFORT Banking), Lorenz van der Stram (Salesupply Polska), Marcin Moska (Divante). ShopCamp rusza w piątek, punktualnie o 16:00. Szczegóły oraz bezpłatna rejestracja na shopcamp.pl.
Wydawca
Adres prawny
NIP