Co Polacy kupują na Amazonie, jak wygląda e-commerce we Włoszech? W dzisiejszym podsumowaniu także m.in. o m-commerce, omnichanne, sklepie stacjonarnym, gdzie zamiast koszyków klienci dostają tablety i o podatniku, który starał się ukryć przed fiskusem 3,6 mln zł przychodów ze sprzedaży internetowej.
Tylko 10 proc. kupujących przez internet dotarło do określonego sklepu dzięki mediom społecznościowym. Platforma ta nie będzie zatem głównym motorem napędzającym sprzedaż on-line, mimo jej rosnącej popularności – to główny wniosek z raportu prezentującego 10 mitów sprzedaży wielokanałowej „Demystifying the online shopper” przygotowanego przez firmę doradczą PwC.
Co Polacy kupują na Amazonie? Wg analizy Okazje.info z oferty Amazona korzystają nie tylko łowcy promocji, ale również zwolennicy towarów luksusowych oraz osoby, poszukujące wyjątkowych produktów na specjalne okazje - najdroższym artykułem kupionym przez użytkownika Okazje.info był pierścionek zaręczynowy z diamentem, wart ponad 9 tys. zł.
Osoby sprzedające na Allegro skarżą się, że awarie serwisu skracają czas trwania aukcji, a zmiany designu przekładają się na ogromny spadek sprzedaży.
W pierwszym kwartale 2013 zyski PayPal wyniosły 1,5 mld USD (20% wzrost rok do roku), PayPal przyjmował 7,5 mln transakcji dziennie, a liczba użytkowników na całym świecie wzrosła o 5 mln (razem 128 mln).
Jak wygląda e-commerce we Włoszech?
Trendy
Boom na m-commerce postawi na głowie marketing internetowy? Smartfony i tablety na nowo definiują całą gałąź handlu elektronicznego. zanox prezentuje 9 faktów dotyczących tego zagadnienia.
Sklepy internetowe kojarzą się z niskimi cenami i wygodą zakupów. Z kolei zwykłe sklepy zdecydowanie wygrywają, jeśli chcemy osobiście dotknąć towar lub gdy liczy się czas. Na szczęście handel online i offline przestają być oddzielnymi światami. Na naszych oczach rodzi się nowy model sprzedaży – sklep „omnichannel”.
W centrum handlowym Jupiter przy Towarowej powstał Komputronik Megastore: największy w Polsce - jak zapewnia właściciel - sklep komputerowy. Zamiast koszyków na zakupy klienci dostają tam tablety, na których zaznaczają produkty, które chcą kupić.
-Duży wybór form szybkich płatności i maksymalne skrócenie czasu dostarczenia towaru to dziś priorytety dla sklepów, chcących walczyć na tym bardzo konkurencyjnym rynku – mówi Anna Bogdańska, Prezes Zarządu Merlin.pl. Jak pokazało badanie wykonane dla ZBP i KIR S.A., co 10-ty konsument płacąc za towar w Internecie oczekuje, że sklep zaproponuje mu wiele różnych form płatności, aby mógł wybrać tę, która będzie dla niego najwygodniejsza.
Prawo, przepisy
Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez RzetelnyRegulamin.pl, zabronione prawem zapisy można znaleźć w aż 54 procentach regulaminów sklepów internetowych.
Łódzkie Stowarzyszenia Ochrony Konsumenta Patronus złożyło już 2.600 pozwów do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W zamian za wpłatę kilku tysięcy złotych na swoje konto stowarzyszenie obiecuje pomoc i odstąpienie od złożenia pozwów do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. FP20 przypomina, że zamiast ugody, lepiej wybrać drogę sądową - koszty mogą okazać się mniejsze i przede wszystkim zabezpieczymy się przed kolejnymi pozwami z tytułu klauzul niedozwolonych.
Na złożenie zeznania podatkowego za 2012 r. zostało kilka dni. Jeden z podatników ukrył 3,6 mln zł przychodów ze sprzedaży internetowej. Fiskus wyśledził go w sieci - zanim urząd oszacował przychody tego podatnika, kazał mu wskazać wszystkie nicki, z których korzystał on w internetowym portalu aukcyjnym, a także adresy jego własnych sklepów internetowych, zwrócił się do Poczty Polskiej o informację o wszystkich przesyłkach pobraniowych tego podatnika w kontrolowanym trzyletnim okresie oraz wystąpił o podobne informacje do firmy kurierskiej.
Nowi gracze, przejęcia, inwestycje
Na początku kwietnia 2013 roku oficjalnie wystartował portal Polmania.com, który ma za zadanie promowanie polskich produktów zagranicą. Polska jest trzecim, po Singapurze i Czechach, krajem, w którym Ferratum Group wprowadziło ofertę FerBuy, system płatności działający na zasadzie "kup teraz, zapłać później".
Od 16 kwietnia można zamawiać przez Internet, poprzez e-sklepy: sklep.tymbark.com oraz sklep.kubus.pl m.in. personalizowane butelki Tymbarku oraz Kubusia – produkty z etykietą, na której można umieścić własne zdjęcie. Do Internetu wkroczy także sieć sklepów Martes Sport. 21 kwietnia uruchomiony został sklep internetowy Truck24.com.pl, należący do AlejaSamochodowa.pl.
Poznańskie startupy Booklikes, Sellbox, UsabilityTools podbijają świat, a w centrum miasta powstanie M26 Lab- kreatywna przestrzeń dla przedsiębiorców 2.0.
Marketing internetowy, PR, reklama
Dlaczego użytkownicy uciekają z koszyka? Dlaczego sklep słabo przekonuje do zakupu nowych? Odpowiedzi na te pytania mogą dać nam sami użytkownicy… w ankietach - Kamila Szklarz z Conversion przybliża jak i kiedy używać ankiet oraz przede wszystkim o co w nich pytać.
Jak przygotować mailing, by był czytelny także dla użytkowników odbierających wiadomości na urządzeniach mobilnych? Rozwiązaniem może być RWD:
Sprzedaż, zarządzanie
"Gdy w grę wchodzi sprzedaż usług i produktów dla biznesu, 65% wysiłku sprzedawców koncentruje się wokół klientów, którzy i tak nic nie kupią. Każdy rozsądny menedżer sprzedaży staje przed pytaniem: jak ograniczyć takie marnotrawstwo i skoncentrować wysiłek swoich ludzi tam, gdzie są szanse na sukces?" - polecamy artykuł "Ile zapłaciłbyś za 18 proc. wzrost sprzedaży?".
Co czyni kogoś liderem? Czy liderzy mają pewne wspólne cechy, czy też kształtują ich wyzwania i okoliczności konkretnych czasów? Czego potrzeba, by być liderem biznesu w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym? Czego powinny oczekiwać przedsiębiorstwa od osób, które prowadzą je w niepewne jutro? W ramach 16. edycji badania „CEO Survey 2013” firma doradcza PwC zapytała 1437 prezesów firm z 68 krajów świata, kto jest najbardziej podziwianym przez nich liderem oraz jakie wyróżniają go cechy.
Wydarzenia, szkolenia, edukacja
Na stronie trójmiejskiego 3camp-u są już dostępne prezentacje z ostatniego spotkania, Robert Drózd przygotował ciekawą relację z konferencji UX Poland. Przed nami m.in. Roadshow Akademii Unity i konferencja E-commerce Development.
Wydawca
Adres prawny
NIP