Przegląd branży: 16 listopada - 22 grudnia

Jakie typy akcji świątecznych są najpopularniejsze w e-commerce? Jak przenieść e-sklep na nową platformę? Jak optymalizować witrynę dla konwersji i jakie trendy nas czekają w 2014 roku? Podpowiadamy, gdzie można znaleźć odpowiedzi.

  • Najczęściej w promocjach świątecznych wykorzystywane są portale społecznościowe (22%) oraz e-mail marketing (19%). Na trzecim miejscu uplasowały się działania SEO oraz kampanie banerowe (14%). Obecność w porównywarkach cen pod kątem świąt zadeklarowało tylko 8% właścicieli e-sklepów - jakie narzędzia i strategie są wykorzystywane w sklepach internetowych w prowadzonych przez nich promocjach świątecznych sprawdziło GetResponse

  • Do PARP wpłynęło 1437 wniosków o dofinansowanie na łączną kwotę 671,9 mln zł. Pieniądze przyznano 176 firmom. Kto dostał pieniądze na e-biznes sprawdzić można na money.pl.

Marketing, promocja, analityka

Prawo, przepisy

  • Nowe przepisy dotyczące e-commerce zwiększą zakres obowiązków sklepów internetowych. Sklepy internetowe a nie producenci czy dystrybutorzy będą odpowiedzialni za realizację rozszerzonych uprawnień konsumentów.

  • Obecnie Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta prowadzi 58 postępowań dotyczących sprzedaży przez Internet. Od początku roku wydała już 29 decyzji. Z praktyki UOKiK wynika, że najczęściej internetowi sprzedawcy nie respektują prawa do zwrotu towaru w ciągu 10 dni, wymagają, aby zwracany towar nie był rozpakowany, nie oddają konsumentowi kosztów wysyłki zamówionej rzeczy w sytuacji odstąpienia od umowy. Wątpliwości dotyczą także braku wielu informacji na stronach internetowych sklepów. Wyjaśnienia najczęstszych problemów związanych z zakupami w sieci znajdują się na specjalnej stronie uruchomionej przez Urząd stronie www.ezakupy.uokik.gov.pl.

  • Kiedy sklep internetowy ma rozliczyć VAT za sprzedaż wysyłkową dokonaną w 2014 roku na łamach ekomercyjnie objaśnia infakt.

Trendy

https://www.youtube.com/watch?v=R1n2rHu57Ec

Nowi gracze

  • W ciągu ostatnich tygodni ze sprzedażą przez Internet ruszyła marka kosmetyczna Eveline Cosmetics, e-delikatesy Organic24.pl, agrotablica.pl, pewex.pl oraz platforma aleo. Divante wdrożyło internetowy kanał sprzedaży dla lidera branży artykułów dziecięcych w Niemczech, a Mariusz Białek, Polak na co dzień mieszkający w Norwegii, uruchomił sklep internetowy Kingdom of Universe - projekt umożliwia zakup ciał niebieskich istniejących poza Układem Słonecznym.

Wydarzenia

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP