Merbook, wirtualny sklep w metrze, oficjalny start usługi Google Shopping w Polsce, kara ponad pół miliona złotych dla Euro.com.pl - na jakie wydarzenia z ostatnich dni warto zwrócić uwagę?
źródło: on.fb.me/19oilYS
"Ci, którzy uważają, że w Polsce mamy do czynienia ze zbyt wieloma formalnościami powinni zobaczyć, co dzieje się w Brazylii - procedury zarejestrowania działalności mogą ciągnąć się latami" - o e-commerce w Brazylii opowiada Patryk Pawlikowski, CEO Shoplo.com. O rynku e-commerce w Turcji można przeczytać na łamach mambiznes.pl.
"Zakładamy, że w 2013 roku udział sprzedaży przez e-sklep będzie stanowić minimum 5 proc. ogólnej sprzedaży spółki Monnari" mówi w rozmowie z Propertynews.pl Mirosław Misztal, prezes Monnari.
Nowi gracze, nowe usługi
Sklep online uruchomił Avon oraz telefonia „w naszej Rodzinie”.
Frisco.pl, wzorując się na koreańskim Tesco, umieściło na ścianach warszawskiego metra plakaty zachęcające do zamawiania produktów przez telefon - testy przeprowadził Maciek Budzich:
http://www.youtube.com/watch?v=pCHLMkB0-A8
Merlin.pl zamierza wprowadzić na rynek Merbooka. Po nazwą tą kryje się nie tylko czytnik e-booków, stworzony specjalnie dla Merlin.pl, ale także model sprzedażowy książek online w ramach abonamentu, największa baza e-booków, dziesiątki tysięcy plików oraz innowacyjna aplikacja mobilna.
BZ WBK jako pierwszy bank w Polsce umożliwił dokonywanie i opłacanie zakupów online bezpośrednio z pulpitu telefonu komórkowego przy pomocy aplikacji mobilnej. System wykorzystuje mobilne przelewy pay-by-link.
Poczta Polska wprowadziła do oferty usługę Paczka MINI, w ramach której przesyłki o wadze nieprzekraczającej 2 kilogramów można wysłać już za 7,50 zł. Pod koniec października ruszyła platforma Envelo.pl umożliwiająca kupno i wydrukowanie znaczków pocztowych, wysłanie listu lub kartki przez Internet.
Marketing, promocja, reklama
Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków? Praktyczne porady i przykłady działań sklepów internetowych można znaleźć na łamach ekomercyjnie.pl.
Od kilku miesięcy obserwujemy zmiany w funkcjonowaniu skrzynek pocztowych, gdzie wprowadzono automatyczną segregację przychodzących wiadomości. Jaki wpływ mają te działania na skuteczność i przyszłość e-mail marketingu?
O wykorzystaniu RLSA w zwiększaniu efektywności kampanii w Google i segmentacji – optymalizacji strony pod konwersje można przeczytać na blogu ittechnology.us.
Prawo, przepisy
Nowe regulacje prawne w zakresie opisów produktów sprzedawanych w internecie i rozwój rynku płatności bezgotówkowych zdominowały sesję "Forum nowych technologii. E-commerce, płatności bezgotówkowe, technologie mobilne". Eksperci rynku zgodnie twierdzą, że dokładne i atrakcyjne opisy mogą stać się przewagą konkurencyjną i przyciągnąć do sklepu nowych klientów.
Urzędnicy, w ślad za kilkoma orzeczeniami sądowymi i stanowiskiem Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA), często twierdzą, że ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z 1982 roku zabrania sprzedaży alkoholu przez internet. Jak jest faktycznie można sprawdził serwis money.pl.
Prokuratura szacuje, że ponad tysiąc osób mogło zostać poszkodowanych przez istniejący od września serwis zakupowy 66Procent.pl. Działalności sklepu przygląda się też UOKiK, a wielu klientów bezskutecznie czeka na zamówione towary.
„Darmowa dostawa tylko do piątku” – tym hasłem spółka Euro Net zachęcała do zakupu w sklepie internetowym Euro.com.pl. Oferta okazała się jednak być mniej atrakcyjna, ponieważ wcale nie była ograniczona czasowo. Prezes UOKiK uznała, że spółka wprowadzała klientów w błąd i nałożyła na nią karę ponad pół miliona złotych.
Raporty, badania
Wartość rynku sprzedaży detalicznej w internecie to 21 mld zł w 2012 roku - wynika z szacunków PMR zaprezentowanych w najnowszym raporcie „Handel internetowy w Polsce 2013 - Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce w latach 2013-2015.".
W 2013 r. konsumenci w Polsce wydadzą za pomocą urządzeń przenośnych ponad 1 mld zł – wynika z badania instytutu IPSOS, przeprowadzonego na zlecenie firmy PayPal. Wartość transakcji mobilnych będzie rosła w tempie 60% rocznie, by w roku 2015 sięgnąć 3 mld zł.
Wydarzenia
Już za tydzień 20 listopada VI Kongres Online Marketing LAB 2013/2014 pod patronatem fp20.org. Przedstawicieli Fundacji Polak 2.0 będzie można także spotkać na najbliższym EastCampie, Olcampie i KielceCom E-commerce, gdzie m.in. prezentowany będzie projekt "Profesjonalista w eHandlu".
30.11.2013 w Łodzi odbędzie się ostatni w tym roku ShopCamp - polecamy prezentacje ze spotkania w Toruniu
Warto także przejrzeć:
Wydawca
Adres prawny
NIP