Przegląd branży: 22 marca - 2 kwietnia

Jak od kwietnia wyglądają nowe zasady ewidencji sprzedaży, zwrotów oraz reklamacji? Czy Internet zabija gospodarkę? W jakim tempie rozwija się e-commerce w Polsce, a jak to wygląda w Brazylii czy Rosji? Co planują w 2013 roku Paczkomaty InPost oraz eBay Inc.?

  • Sylwia Czubkowska próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie czy Internet zabija gospodarkę. Według amerykańskiego ekonomisty Tylera Cowena Internet to hamulec gospodarczego boomu, jaki ogarnął świat wraz z rewolucją przemysłową. Serwisy internetowe ani nie zwiększają konsumpcji, ani nic nie produkują; a Internet zmniejsza koszty przeróżnych dóbr i usług czasem nawet sporo poniżej poziomu opłacalności.

  • 10 tys. e-sklepów, rynek rosnący ponad 20 proc. rocznie - oto polski handel w internecie. Według szacunków Nokaut.pl, polski rynek e-commerce urósł w 2012 roku o około 23-25 proc. i osiągnął wartość bliską 21,5 mld zł. Coraz częściej sprawdzamy dany towar w tradycyjnym sklepie, kupujemy go przez internet. Rośnie popularność m-commerce.

  • Jak wygląda e-commerce w Ameryce Łacińskiej? Liczba Internatów w ciągu ostatnich 5 lat zwiększyła się ze 110 do 238 mln osób, a wg prognoz jego wartość w 2015 roku przekroczy 57 mld $ (11-krotny wzrost od roku 2005).

http://www.slideshare.net/fnbox/2013-latin-america-internet-market-research-outlook-16980476

  • Warto także przyjrzeć się jak wygląda e-handel w Rosji. Wg szacunków rynek ten w 2012 roku wart był ok. 12 mld $, prognozy przewidują wzrost o 35% – do 4,5% ogólnej sprzedaży detalicznej w 2015 roku i do 7% w 2020 r. (72 mld $), a Rosja w ubiegłym roku stała się liderem rynku online w Europie pod względem liczby użytkowników (68 mln osób).

  • ShopCamp spotkanie praktyków i ekspertów e-commerce już 13 kwietnia odbędzie się w Zielonej Górze. Przedstawiciele sklepów internetowych będą mieli okazję wysłuchać wielu cennych spostrzeżeń na temat rynku i prowadzenia e-biznesu. Wszystko to w niepotwarzalnym barcampowym klimacie sprzyjającym nawiązywaniu kontaktów. Udział jest bezpłatny, a aktualne informacje na temat spotkania są dostępne na stronie: shopcamp.pl

Prawo, przepisy

  • 1 kwietnia br. weszło w życie nowe rozporządzenie Ministra Finansów, na podstawie którego wprowadzono istotne modyfikacje w zakresie ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej. Wyszczególniane na paragonie fiskalnym nazwy towaru lub usługi muszą dać możliwość ich jednoznacznej identyfikacji. W związku z pojawiającymi się wątpliwościami co do stosowania nowych przepisów w zakresie kas fiskalnych przewidziało okres aż 6 miesięcy na dostosowanie się do obowiązujących zasad. Próg, od którego wymagana jest kasa fiskalna obniżono z 40 do 20 tys zł. Zmieniły się także zasady ewidencji zwrotów, reklamacji oraz korekt pomyłek. Na swoim blogu nowym przepisom przygląda się Łukasz Plutecki.

  • Czy sam fakt zapłacenia webmasterowi umówionego wynagrodzenia w zamian za otrzymanie zamówionego sklepu internetowego wystarczy, żeby mieć prawo do jego zawartości? Co zrobić, by w praktyce korzystać z niego w sposób najbliższy sytuacji, z którą mamy do czynienia, kupując rzecz na własność radzi radca prawny dr Tomasz Szczurowski.

Nowi gracze, przejęcia, inwestycje

  • Allegro uruchomiło serwis ze statystykami. Każdy użytkownik platformy, który prowadzi sprzedaż lub dopiero zamierza rozpocząć działalność na Allegro, może zyskać dostęp do wiedzy i danych, które pozwolą dobrać asortyment, zarządzać dotychczasową sprzedażą, optymalizować ją i tym samym zwiększać swoje zyski.

  • Ostatni rok to okres spektakularnego rozwoju Paczkomatów InPost i dynamicznych zmian, które trwale umocniły pozycję usługi na rynku. W całej Polsce stoi już ponad 700 maszyn zlokalizowanych w 200 miastach, a do końca 2013 roku InPost planuje postawić kolejnych 300 Paczkomatów.

  • Serwis zakupów grupowych Citeam.pl zawęża ofertę, rezygnując z zamieszczania ofert turystycznych i lokalnych. - Skupimy się na modelach zakupowych, które oceniamy jako najbardziej perspektywiczne i trwale rentowne, tzn. ofertach ogólnopolskich i Okazjach Allegro - zapowiada Paweł Klimiuk, rzecznik Grupy Allegro.

Marketing internetowy, akcje promocyjne

Miłej lektury!

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP