Przegląd branży: 25 czerwca - 16 lipca

LOT otworzył podniebny e-sklep, PayPay pracuje nad płatnościami w kosmosie, MCI zainwestował w Answear.com - polecamy przegląd informacji z ostatnich tygodni.

Nowi gracze, nowe usługi

  • E-sklep pod adresem eidos.pl uruchomiła, znana z autorskich kolekcji w limitowanej ilości marka EF Eidos Fashion. Sklep internetowy wdrożyła także posiadająca 33 salony stacjonarne marka odzieży męskiej Giacomo Conti - sklep.giacomo.pl. Podniebny sklep pod adresem airkiosk.lot.com otworzyły także Polskie Linie Lotnicze LOT.

  • Niedawno wystartowała nowa platforma Youp!, która zapewnia wszechstronne wsparcie sprzedażowe i promocyjne dla e-biznesu. E-Biznes Menedżer to narzędzie kierowane do sektora MSP, w szczególności do firm rodzinnych i zatrudniających do 10 lub więcej pracowników, które chcą lepiej zarządzać swoją sprzedażą.

  • Międzynarodowa spółka InfoGin, działająca na 11 rynkach w krajach Europy Zachodniej, Bliskiego i Dalekiego Wschodu oraz Ameryki Południowej wchodzi ze swoją najnowszą ofertą do Polski. PayByNet wprowadza do e-commerce obsługę systemów płatności masowych.

Trendy, badania, raporty

  • Instytut Baymard przetestował największe strony e-commerce dostępne na urządzeniach mobilnych (m.in. Walmart, Amazon czy BestBuy), a wnioski z badań dostępne są w najnowszym raporcie „M-COMMERCE USABILITY”.

  • W kategorii e-commerce wg Megapanelu PBI/Gemius w kwietniu 2013 roku największy zasięg miały witryny: Grupy Allegro - GG, nokaut.pl, groupon.pl, Grupy Okazje.info, zalando.pl, skapiec.pl, euro.com.pl, bonprix.pl, Grupa Empik Media Fashion i mediamarkt.pl.

  • PayPal wraz z SETI Institute i Buzzem Aldrinem, drugim człowiekiem w historii, który stanął na księżycu, ogłosili powołanie do życia PayPal Galactic, inicjatywy komercyjno – naukowej mającej na celu umożliwienie płatności w kosmosie.

Prawo, przepisy

Marketing, reklama, promocja

  • Wprowadzając kolory możemy poprawić odbiór naszej marki przez konsumentów, wprowadzić więcej pożądanych przez nas emocji czy zwiększyć sprzedaż. Nie wspominając o możliwości zwiększenia czytelności naszego serwisu lub sklepu. O barwach w e-commerce pisze Grzegorz Lewsza z Grupy Unity.

  • Aneta Mondry-Gałecka, PPC Director Bluerank przybliża, czemu retargeting dynamiczny powinien zająć stałe miejsce w planach marketingowych firm promujących swoje usługi/produkty online jako uzupełnienie działań SEM.

  • Tomek Serafin, kierownik marketingu w grupie Szkla.com przedstawia 14 sprawdzonych pomysłów na wykorzystanie remarketingu w sklepie internetowym.

Ludzie

  • “Na początku maja podpisano dokumenty w sprawie przejęcia za 51 mln zł sklepu internetowego Merlin.pl. Świtalski w pasażach Czerwonej Torebki chce otworzyć księgarnie pod marką jednej z najważniejszych polskich marek e-commerce” - historię Mariusza Świtalskiego - ojca chrzestnego polskiego handlu można przeczytać na wp.pl.

  • “Wszyscy dostają do ręki tablet ze skanerem kodów QR, które umieszczane są przy każdym produkcie. Klient skanuje kod i na ekranie pojawia się informacja o cenie, opinie o produkcie i jego pełna specyfikacja. Następnie za pomocą tabletu klient może włożyć produkt do wirtualnego koszyka i rozliczyć się przy wpłatomacie” - o salonie Megastore opowiada Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.

  • “Relaksuję się... czytając komentarze naszych użytkowników na FB” mówi Jacek Szlendak, prezes klubu zakupowego Złote Wyprzedaże. “Każda osoba zajmująca się e-commerce powinna znać... swoje ograniczenia i ograniczenia branży w której funkcjonuje, to pozwala uniknąć grzechu pychy, który jest krótką drogą do porażki” twierdzi Przemek Porada, Menedżer ds. Internetu w Leroy Merlin Polska.

Wydarzenia

  • Trwają intensywne przygotowania do następnych Targów eHandlu - już 23 i 24 września w Warszawie na Stadionie Narodowym odbędzie się Konferencja Ecommerce Trends 2013/jesień połączona z 5. edycją Targów eHandlu. Fundacja Polak 2.0 oraz NoNoobs.pl połączyły siły we wspólnym projekcie, który będzie największym wydarzeniem dla branży e-commerce w Polsce.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP