LOT otworzył podniebny e-sklep, PayPay pracuje nad płatnościami w kosmosie, MCI zainwestował w Answear.com - polecamy przegląd informacji z ostatnich tygodni.
Wartość sprzedaży internetowej w 2012 r. wyniosła w Polsce 4 mld 864 mln USD (15. miejsce na świecie) wg rankingu Cusman and Wakefield Najbardziej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie. Pod względem wielkości rynku zajmujemy 17. pozycję i 25. w zestawieniu wielkości sprzedaży internetowej na jednego mieszkańca.
Platforma internetowa sieci supermarketów Piotr i Paweł zrealizowała ponad 41 mln zł obrotów i przewidujemy, że w tym osiągniemy ponad 50 mln zł obrotów - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes sieci, Piotr Woś.
Answear.com zamierza stać się liderem rynku w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W perspektywie kilku lat myśli o wprowadzaniu marki własnej o takiej samej nazwie, co pozwoli na uzyskanie większych marż. Ma w tym pomóc wsparcie przez fundusz inwestycyjny MCI.TechVentures.
Brytyjski e-supermarket Ocado chce zatrudnić w Polsce 110 programistów, przy okazji przypominamy artykuł o problemach ze znalezieniem pracowników w e-commerce.
Nowi gracze, nowe usługi
E-sklep pod adresem eidos.pl uruchomiła, znana z autorskich kolekcji w limitowanej ilości marka EF Eidos Fashion. Sklep internetowy wdrożyła także posiadająca 33 salony stacjonarne marka odzieży męskiej Giacomo Conti - sklep.giacomo.pl. Podniebny sklep pod adresem airkiosk.lot.com otworzyły także Polskie Linie Lotnicze LOT.
Niedawno wystartowała nowa platforma Youp!, która zapewnia wszechstronne wsparcie sprzedażowe i promocyjne dla e-biznesu. E-Biznes Menedżer to narzędzie kierowane do sektora MSP, w szczególności do firm rodzinnych i zatrudniających do 10 lub więcej pracowników, które chcą lepiej zarządzać swoją sprzedażą.
Międzynarodowa spółka InfoGin, działająca na 11 rynkach w krajach Europy Zachodniej, Bliskiego i Dalekiego Wschodu oraz Ameryki Południowej wchodzi ze swoją najnowszą ofertą do Polski. PayByNet wprowadza do e-commerce obsługę systemów płatności masowych.
Trendy, badania, raporty
Instytut Baymard przetestował największe strony e-commerce dostępne na urządzeniach mobilnych (m.in. Walmart, Amazon czy BestBuy), a wnioski z badań dostępne są w najnowszym raporcie „M-COMMERCE USABILITY”.
W kategorii e-commerce wg Megapanelu PBI/Gemius w kwietniu 2013 roku największy zasięg miały witryny: Grupy Allegro - GG, nokaut.pl, groupon.pl, Grupy Okazje.info, zalando.pl, skapiec.pl, euro.com.pl, bonprix.pl, Grupa Empik Media Fashion i mediamarkt.pl.
PayPal wraz z SETI Institute i Buzzem Aldrinem, drugim człowiekiem w historii, który stanął na księżycu, ogłosili powołanie do życia PayPal Galactic, inicjatywy komercyjno – naukowej mającej na celu umożliwienie płatności w kosmosie.
Prawo, przepisy
UOKiK postanowił przyjrzeć się stowarzyszeniom masowo składającym pozwy z tytułu niedozwolonych klauzul w regulaminach e-sklepów.
"Konsument, który nabył produkt za 0 złotych w sklepie internetowym, ma prawo domagać się wydania towaru" – mówi Marek Wiński, radca prawny - o cenie błędów popełnianych przez e-sprzedawców i e-okazjach za 0 zł można przeczytać na łamach Rzeczpospolitej. Jak się zabezpieczyć radzi na łamach ekomercyjnie.pl Marcin A. Dobkowski.
Zwrot treści cyfrowych zakupionych w sieci jest bardzo trudny lub wręcz niemożliwy. Każdy sklep stosuje swoją własną politykę w tym zakresie. To ma się jednak zmienić za sprawą nowych przepisów UE.
Jak księgować zwroty i reklamacje w sklepie internetowym? - InFakt przygotował przystępny poradnik.
Marketing, reklama, promocja
Wprowadzając kolory możemy poprawić odbiór naszej marki przez konsumentów, wprowadzić więcej pożądanych przez nas emocji czy zwiększyć sprzedaż. Nie wspominając o możliwości zwiększenia czytelności naszego serwisu lub sklepu. O barwach w e-commerce pisze Grzegorz Lewsza z Grupy Unity.
Aneta Mondry-Gałecka, PPC Director Bluerank przybliża, czemu retargeting dynamiczny powinien zająć stałe miejsce w planach marketingowych firm promujących swoje usługi/produkty online jako uzupełnienie działań SEM.
Tomek Serafin, kierownik marketingu w grupie Szkla.com przedstawia 14 sprawdzonych pomysłów na wykorzystanie remarketingu w sklepie internetowym.
Ludzie
“Na początku maja podpisano dokumenty w sprawie przejęcia za 51 mln zł sklepu internetowego Merlin.pl. Świtalski w pasażach Czerwonej Torebki chce otworzyć księgarnie pod marką jednej z najważniejszych polskich marek e-commerce” - historię Mariusza Świtalskiego - ojca chrzestnego polskiego handlu można przeczytać na wp.pl.
“Wszyscy dostają do ręki tablet ze skanerem kodów QR, które umieszczane są przy każdym produkcie. Klient skanuje kod i na ekranie pojawia się informacja o cenie, opinie o produkcie i jego pełna specyfikacja. Następnie za pomocą tabletu klient może włożyć produkt do wirtualnego koszyka i rozliczyć się przy wpłatomacie” - o salonie Megastore opowiada Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.
“Relaksuję się... czytając komentarze naszych użytkowników na FB” mówi Jacek Szlendak, prezes klubu zakupowego Złote Wyprzedaże. “Każda osoba zajmująca się e-commerce powinna znać... swoje ograniczenia i ograniczenia branży w której funkcjonuje, to pozwala uniknąć grzechu pychy, który jest krótką drogą do porażki” twierdzi Przemek Porada, Menedżer ds. Internetu w Leroy Merlin Polska.
Wydarzenia
Wydawca
Adres prawny
NIP