Przegląd branży: 3 - 15 kwietnia

Co Polacy sądzą o e-sklepach? Kto jest liderem sklepów internetowych w Polsce? Czy e-commerce zmieni się w g-commerce? Czy wprowadzony zostanie zakaz taniego e-handlu oraz opłaty za oglądanie towaru? Jak będą wyglądać zakupy przyszłości i gdzie można studiować e-commerce?

  • Co Polacy myślą o zakupach internetowych? Czemu wybierają sklepy zagraniczne zamiast polskich? Które narzędzia e-commerce wykorzystują najczęściej? Dlaczego niektórzy klienci rezygnują z zakupu tuż przed dokonaniem transakcji i co skłoniłoby ich do częstszych zakupów? Informacje można znaleźć w obszernym raporcie o rynku handlu elektronicznego w Polsce przygotowanym przez Gemiusa dla e-Commerce Polska.

  • W ciągu ostatniego roku w sieci najczęściej kupowaliśmy gry komputerowe (55 proc. kupujących wskazało Internet jako jedyny kanał nabycia tego rodzaju produktów), sprzęt komputerowy (44 proc.), filmy i muzykę (42 proc.) oraz książki (40 proc.). Produkty, które najrzadziej kupowaliśmy za pośrednictwem Internetu to: żywność i delikatesy spożywcze, chemia gospodarcza i kosmetyki, rośliny i artykuły ogrodnicze oraz meble - PayU porównało zakupy internetowe oraz te w tradycyjnym wydaniu.

  • Do gry na rynku płatności internetowych chce wejść także Mozilla.

Trendy

  • "Wszystkie sklepy są tymczasowe. Istnienie niektórych nie jest potrzebne dla pokolenia, które wyrosło z internetem w smartfonie. Nie ma zatem sklepów "na zawsze". Powstawać będą stoiska tymczasowe, otwierane na pewien czas w danym miejscu" - jak będą wyglądać zakupy przyszłości wg Deutsche EuroShop, spółki należącej do znanej ze sprzedaży wysyłkowej rodzinny Otto, która kontroluje 19 centrów handlowych w Niemczech, Austrii, Polsce i na Węgrzech?

  • O darmowych telefonach wręczanych pierwszym dziesięciu kobietom i mężczyznom, którzy w dzień promocji przyszli na zakup nago czy elektronicznej intercyzie jako sposobach zachęcenia klientów do zakupów w salonach stacjonarnych można przeczytać w artykule "Przyszłość retailu: czy to już apokalipsa?".

  • "Wyobraźmy sobie, że idziemy ulicą, na witrynie sklepowej zauważamy książkę. Szybki rzut okiem naszych okularów, skan i już kupiliśmy ją w sklepie internetowym i zostanie ona dostarczona nam pod wskazany adres jeszcze tego samego dnia. Inteligencja aplikacji dodatkowo pomoże nam wybrać najtańszą opcję, porównując za nas ceny" - nadciąga G-commerce, czyli jak Google Glass może wpłynąć na elektronikę i sektor e-commerce. http://youtu.be/QITw-4TDgrM

Prawo, przepisy

  • W poprzednim przeglądzie pisaliśmy o nowym rozporządzeniu Ministra Finansów, na podstawie którego wprowadzono istotne modyfikacje w zakresie ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej. O tym, kiedy kasa fiskalna jest niezbędna oraz w jaki sposób przekazać klientowi paragon prowadząc sprzedaż online pisze Sebastian Bobrowski, Dyrektor Finansowy inFakt.

  • UOKiK nałożył na Morele.net karę w wysokości ponad 121 tys. zł. za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Sklep uważa, że urząd zrobił to bezzasadnie i odwołał się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

  • Prawo zabraniające taniego sprzedawania nowych produktów w internecie to pomysł francuskiego deputowanego François Vannsona, który chciałby ratować tradycyjne sklepy. Tymczasem w Australii sprzedawcy rozważają... opłaty za oglądanie towaru.

Nowi gracze, przejęcia, inwestycje

Marketing internetowy, PR, reklama

  • "Budżet na Content Marketing krótkoterminowo nie ma wielkich szans konkurować np. z AdWords, ale długoterminowo ma szansę być tym, co trwale wyróżni twój sklep w głowach klientów i stanie się przewagą konkurencyjną nie do podrobienia. Trzeba tylko zacisnąć zęby i pisać, płacić, nagrywać. Jeśli będziesz dobry, efekty przyjdą szybciej niż myślisz" - Bartosz Majewski z Divante przybliża jak powinien wyglądać content marketing w sklepach internetowych.

  • Jak stworzyć skuteczny landing page? Wskazówki i wytyczne dla sklepów internetowych przygotował Jacek Popko z KKVLAB.

  • Mobilna sprzedaż ubrań i akcesoriów, których już nie potrzebujemy? Polecamy case study Poshmark.

  • Branży dziecięcej poświęcony był ShopCamp Dzieciaki. Jak dotrzeć do generacji Z (urodzeni po 1995 roku określani jako digital natives) radzi Radosław Pallach z Kid & Young.

Sprzedaż, zarządzanie

  • "Gdy odbieram telefony od różnej maści telemarketerów zawsze spotykam się z pytaniem najgorszym z możliwych. „Dlaczego”. Kiedy handlowiec próbuje mi coś sprzedać, a ja niekoniecznie mu to ułatwiam posyłając w jego kierunku odpowiedź w stylu „nie jestem zainteresowany”, prawie zawsze pada jego: „dlaczego”" - jakie pytanie zadałby skuteczny handlowiec podpowiada Łukasz Kruszewski.

  • "Importowanie wzorców wykraczających poza naszą mentalność zawsze będzie skazane na niepowodzenie. (...) Bardzo burzymy się, kiedy każe się nam bezmyślnie "produkować ołówki na taśmie", czyli nie dodawać nic od siebie do tego, co tworzymy. Gdy stajemy się trybem w maszynie, uruchamiamy wewnętrzne mechanizmy obronne: cynizm, czarny humor, mniej lub bardziej ukrywaną kontestację" tłumaczy w artykule o niedopasowaniu zagranicznych sposobów zarządzania do polskich realiów psycholog biznesu Andrzej Jodłowski.

  • Wysoko postawieni menedżerowie opuszczają Allegro - Marta Krauze, dyrektor serwisu zakupów grupowych Citeam.pl i Zbigniew Ptaszyński, Retail integration and Logistics Director rozstali się z Grupą Allegro. Jacek Staszek, były dyrektor działu handlowego w Grupie Allegro, dołączył do Grupy AMP Media.

Wydarzenia, szkolenia, edukacja

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP