Przegląd branży: 3 - 30 września

Na co zwrócić uwagę rozpoczynając sprzedaż online w Czechach i Słowacji? Jak NIE prowadzić kampanii remarketingowej? Czy e-sklep musi posiadać kasę fiskalną? - szczegóły w przeglądzie wrześniowych artykułów.

Nowi gracze, nowe usługi

  • Ruszyła "Stacja z paczką" - na 650 stacjach paliw PKN Orlen można odbierać przesyłki pocztowe do 25 kg.

  • Tomasz Dalach i Marcin Mikołajczyk - współzałożyciele i zarządzający serwisem Gruper.pl, w okresie jego największej świetności, powracają na rynek e-commerce uruchamiając internetowy klub zakupowy Houzee.pl z artykułami wyposażenia wnętrz.

  • Duńska sieć Jysk w maju świętowała otwarcie 150. sklepu w Polsce. Teraz uruchamia sprzedaż internetową.

  • W połowie września wystartowała wyszukiwarka modowa Yosh.pl skupiająca oferty wielu najlepszych, polskich i zagranicznych sklepów internetowych. Już w momencie startu, poprzez serwis klienci mogą dotrzeć do ponad 100 tys. produktów i 2000 marek modowych z segmentów średniego, premium i luksusowego.

  • Divante stworzyło projekty platformy e-sprzedaży dla lidera rynku handlu hurtowego materiałami budowlanymi i farbami renowa24.pl

  • Grupa SBS, jedna z największych w Polsce sieci sprzedaży artykułów sanitarnych, grzewczych i instalacyjnych, uruchomiła sklep internetowy. W ofercie dostępne są produkty marek własnych: Keller, Delfin i Nanopanel.

  • Grupa Redan od kliku miesięcy przygotowuje platformę e-commerce dla rynku dyskontowego. - Przy skali naszego działania będzie to wypełnienie pewnej niszy. Na dziś, na tym rynku nie ma bowiem poważnych graczy. Jestem przekonany, że sprzedaż rozpoczniemy w pierwszym kwartale 2014 roku - wyjaśnia Radosław Wiśniewski, prezes Grupy Redan.

  • Amazon.com zatrudni w Polsce 6 tys. osób. W okolicy Wrocławia i w Poznaniu mają stanąć 3 olbrzymie centra logistyczne spółki, które ruszą w 2014 r.

Marketing, promocja, reklama

Prawo, przepisy

Trendy, badania, raporty

  • Uodpornienie na reklamy, nieufność wobec zniżek, zjawisko showroomingu, łowcy okazji, mobilny wymiar handlu czy wreszcie zakupy wielokanałowe, to nowe trendy wśród konsumentów. Jakie wyzwania czekają na branżę e-commerce w najbliższym roku? Wnioski można przejrzeć w podsumowaniu zanox Expert Day 2013.

  • Dlaczego warto być mobilnym? Strona mobilna czy dedykowana aplikacja? Jak powinna wyglądać strona i aplikacja mobilna? - odpowiedzi można znaleźć w raporcie „m-commerce w praktyce 2013” przygotowanym przez mGenerator.pl

  • Jak wygląda m-commerce w Polsce? Sprawdziła Monika Mikowska i Mariusz Wesołowski w raporcie "Mobile commerce w Polsce 2013", z którego można się dowiedzieć m.in. ilu Polaków posiada tablety i ilu z nich dokonuje na nich zakupy, ilu jest aktywnych użytkowników aplikacji Nokaut Skaner, ile przychodów z urządzeń mobilnych generuje sklep Answear.com, o ile zwiększyła się konwersja w NICIsklep.pl po redesignie RWD

  • Usability LAB i eKomercyjnie.pl kompleksowo przyjrzało się ścieżkom zakupowym 20-tu najczęściej odwiedzanych detalicznych e-sklepów w Polsce, analizując je pod kątem dostępności, ergonomii, architektury informacji oraz odporności na błędy - wyniki badania w raporcie “Użyteczności najczęściej odwiedzanych detalicznych sklepów internetowych w Polsce w 2013 roku”.

  • Dostępny jest także raport eCommerce 2013 Internet Standard

Wydarzenia

  • Za nami V Targi eHandlu, przed nami 19.10. ShopCamp w Toruniu.

  • Oto kilka prezentacji z ostatnich konferencji wartych uwagi:

  • Michał Cortez, The Addictives: eCommerce bez eCommerce - wsparcie sprzedaży dla marek nieposiadających e-sklepu

<iframe src="http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/26137558?rel=0" width="597" height="486" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" style="border:1px solid #CCC;border-width:1px 1px 0;margin-bottom:5px" allowfullscreen> </iframe> <div style="margin-bottom:5px"> <strong> <a href="https://www.slideshare.net/michal_cortez/ecommerce-bez-ecommercie-wsparcie-sprzeday-dla-marek-nieposiadajcych-esklepu-micha-cortez-internet-beta-2013" title="Michał Cortez - eCommerce bez eCommerce - wsparcie sprzedaży dla marek nieposiadających e-sklepu @ Internet Beta 2013" target="_blank">Michał Cortez - eCommerce bez eCommerce - wsparcie sprzedaży dla marek nieposiadających e-sklepu @ Internet Beta 2013</a> </strong> from <strong><a href="http://www.slideshare.net/michal_cortez" target="_blank">michal cortez</a></strong> </div>
  • Tomasz Karwatka, Divante: Growth Hacking dla e-Commerce
<iframe src="http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/26156406" width="597" height="486" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" style="border:1px solid #CCC;border-width:1px 1px 0;margin-bottom:5px" allowfullscreen> </iframe> <div style="margin-bottom:5px"> <strong> <a href="https://www.slideshare.net/Divante/ib-growthhackingkarwatka3" title="Growth Hacking dla e-Commerce" target="_blank">Growth Hacking dla e-Commerce</a> </strong> from <strong><a href="http://www.slideshare.net/Divante" target="_blank">Divante</a></strong> </div>
  • Krzysztof Murzyn, Grupa Unity: Strategie multichannel dla liderów branżowych
<iframe src="http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/26162784" width="597" height="486" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" style="border:1px solid #CCC;border-width:1px 1px 0;margin-bottom:5px" allowfullscreen> </iframe> <div style="margin-bottom:5px"> <strong> <a href="https://www.slideshare.net/krzychum/strategie-multichannel-dla-liderw-branowych-beta" title="Strategie multichannel dla liderów branżowych beta" target="_blank">Strategie multichannel dla liderów branżowych beta</a> </strong> from <strong><a href="http://www.slideshare.net/krzychum" target="_blank">Krzysztof Murzyn</a></strong> </div>

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP