Na co zwrócić uwagę rozpoczynając sprzedaż online w Czechach i Słowacji? Jak NIE prowadzić kampanii remarketingowej? Czy e-sklep musi posiadać kasę fiskalną? - szczegóły w przeglądzie wrześniowych artykułów.
Rozwijający się rynek e-commerce w Polsce nie stanowi obecnie dużego zagrożenia dla działających centrów handlowych - uważa Dominik Piwek, dyrektor Działu Marketingu i PR w Metro Properties. Mimo to właściciele i zarządcy przygotowują odpowiedź na to, co może wydarzyć się na rynku w ciągu najbliższych lat.
Jak e-commerce może przydać się różnym działom w organizacji? - radzi Bartosz Majewski z Divante.
Jaka jest recepta na sukces w e-commerce na rynku czeskim i słowackim? - w wywiadzie dla fp20.org podpowiada Roman Rozbroj, Sales Manager Poland zPolska.cz.
Nowi gracze, nowe usługi
Ruszyła "Stacja z paczką" - na 650 stacjach paliw PKN Orlen można odbierać przesyłki pocztowe do 25 kg.
Tomasz Dalach i Marcin Mikołajczyk - współzałożyciele i zarządzający serwisem Gruper.pl, w okresie jego największej świetności, powracają na rynek e-commerce uruchamiając internetowy klub zakupowy Houzee.pl z artykułami wyposażenia wnętrz.
Duńska sieć Jysk w maju świętowała otwarcie 150. sklepu w Polsce. Teraz uruchamia sprzedaż internetową.
W połowie września wystartowała wyszukiwarka modowa Yosh.pl skupiająca oferty wielu najlepszych, polskich i zagranicznych sklepów internetowych. Już w momencie startu, poprzez serwis klienci mogą dotrzeć do ponad 100 tys. produktów i 2000 marek modowych z segmentów średniego, premium i luksusowego.
Divante stworzyło projekty platformy e-sprzedaży dla lidera rynku handlu hurtowego materiałami budowlanymi i farbami renowa24.pl
Grupa SBS, jedna z największych w Polsce sieci sprzedaży artykułów sanitarnych, grzewczych i instalacyjnych, uruchomiła sklep internetowy. W ofercie dostępne są produkty marek własnych: Keller, Delfin i Nanopanel.
Grupa Redan od kliku miesięcy przygotowuje platformę e-commerce dla rynku dyskontowego. - Przy skali naszego działania będzie to wypełnienie pewnej niszy. Na dziś, na tym rynku nie ma bowiem poważnych graczy. Jestem przekonany, że sprzedaż rozpoczniemy w pierwszym kwartale 2014 roku - wyjaśnia Radosław Wiśniewski, prezes Grupy Redan.
Amazon.com zatrudni w Polsce 6 tys. osób. W okolicy Wrocławia i w Poznaniu mają stanąć 3 olbrzymie centra logistyczne spółki, które ruszą w 2014 r.
Marketing, promocja, reklama
Jak skutecznie docierać do odbiorców i nie trafiać do spamu? - obrazowo na infografice przedstawia Splio.
Czym jest remarketing? Kiedy i jak go wykorzystać? - w obszernym przewodniku radzi Karolina Rosińska z Bluerank.
Możliwości jakie daje RTB przybliża Jakub Cyran z GO.pl.
Jak mikrotargetowanie reklam na Facebooku wykorzystać w e-commerce przedstawia Konrad Latkowski z Grupy Manubia.
Prawo, przepisy
Czy można prowadzić sklep internetowy bez kasy fiskalnej? - szczegóły na łamach ekomercyjnie.pl.
Trwają przesłuchania pokrzywdzonych przez internetowe sklepy 66procent.pl i pilkasklep.pl. – Chodzi o ok. 30 tys. osób – mówi Iwona Śmigielska-Kowalska z Prokuratury Okręgowej w Płocku.
Prawnicy pracujący dla Apple doszukali się podobieństwa jabłka z logotypu internetowego sklepu spożywczego Fresh24.pl do owocu, opatrującego plecy takich urządzeń jak iPhone czy iPad. W efekcie, Apple chce unieważnienia znaku Fresh24.pl.
Zwrot produktu kupionego przez Internet - tylko nieużywanego oraz w oryginalnym i nienaruszonym stanie - to jedno z niedozwolonych postanowień zawartych w regulaminie e-sklepu Vision Express. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, prezes UOKiK nałożyła karę ponad 360 tys. zł.
Trendy, badania, raporty
Uodpornienie na reklamy, nieufność wobec zniżek, zjawisko showroomingu, łowcy okazji, mobilny wymiar handlu czy wreszcie zakupy wielokanałowe, to nowe trendy wśród konsumentów. Jakie wyzwania czekają na branżę e-commerce w najbliższym roku? Wnioski można przejrzeć w podsumowaniu zanox Expert Day 2013.
Dlaczego warto być mobilnym? Strona mobilna czy dedykowana aplikacja? Jak powinna wyglądać strona i aplikacja mobilna? - odpowiedzi można znaleźć w raporcie „m-commerce w praktyce 2013” przygotowanym przez mGenerator.pl
Jak wygląda m-commerce w Polsce? Sprawdziła Monika Mikowska i Mariusz Wesołowski w raporcie "Mobile commerce w Polsce 2013", z którego można się dowiedzieć m.in. ilu Polaków posiada tablety i ilu z nich dokonuje na nich zakupy, ilu jest aktywnych użytkowników aplikacji Nokaut Skaner, ile przychodów z urządzeń mobilnych generuje sklep Answear.com, o ile zwiększyła się konwersja w NICIsklep.pl po redesignie RWD
Usability LAB i eKomercyjnie.pl kompleksowo przyjrzało się ścieżkom zakupowym 20-tu najczęściej odwiedzanych detalicznych e-sklepów w Polsce, analizując je pod kątem dostępności, ergonomii, architektury informacji oraz odporności na błędy - wyniki badania w raporcie “Użyteczności najczęściej odwiedzanych detalicznych sklepów internetowych w Polsce w 2013 roku”.
Dostępny jest także raport eCommerce 2013 Internet Standard
Wydarzenia
Za nami V Targi eHandlu, przed nami 19.10. ShopCamp w Toruniu.
Oto kilka prezentacji z ostatnich konferencji wartych uwagi:
Michał Cortez, The Addictives: eCommerce bez eCommerce - wsparcie sprzedaży dla marek nieposiadających e-sklepu
Wydawca
Adres prawny
NIP