Przegląd branży: 5 - 24 czerwca

Co może być sposobem na gigantów? Jak zdobyć zaufanie Europejczyków? Jak poprawić obsługę klienta w e-commerce? - odpowiedzi w przeglądzie informacji z ostatnich 2 tygodni.

  • W ciągu najbliższych 5-10 lat nastąpi koncentracja i globalizacja rynku handlu elektronicznego w Polsce. Oprócz zagranicznych gigantów, jak Apple, Google, eBay czy Amazon, potencjał branży docenią także potężne fundusze inwestycyjne, które przyczyniają się do tworzenia kolejnych gigantów. O tym, co może być sposobem na gigantów pisze Mateusz Gordon, ekspert Gemiusa w obszarze e-commerce

  • Wg raportu brytyjskiego stowarzyszenia Interactive Media in Retail Group, sprzedaż transgraniczna w 2012 roku w Europie wyniosła 34 mld dolarów, a prognozy przewidują wzrost o 38% w bieżącym roku. Jak zdobyć zaufanie Europejczyków? Badania przeprowadzone przez Instytut Infas na zlecenie Trusted Shops wykazały, że dwie trzecie Europejczyków (66%) wymaga od takiego sklepu posiadania rozpoznawalnego znaku jakości.

  • Polska pod względem „logistyki e-commerce” jest rynkiem, który dopiero się rozwija - artykuł o magazynie dla e-commerce można przeczytać w w dodatku specjalnym “Logistyki a Jakość 3/2013” - II Ogólnopolskie Badanie Logistyki Rynku E-commerce.

Nowi gracze, nowe usługi

  • Podczas ShopCampu w Krakowie odbyła się premiera narzędzia do monitorowania cen w internecie, PricePanorama.com. O projekcie opowiedział nam Konrad Latkowski z Grupy Manubia.

  • Powraca Pewex.pl - dziś to retrosentymentalny klub wspomnień, ale strategia zakłada ekspansję w obszarze e-commerce. Jeszcze w tym miesiącu w serwisie mają się pojawić pierwsze towary, a w 2014 ma nastąpić otwarcie pierwszego sklepu stacjonarnego z logo Pewexu.

  • Zamów przez Internet i odbierz sam – to nowa usługa zaproponowana klientom Tesco w 14 miastach Polski – Po sukcesie Ezakupów, chcemy zaproponować klientom wariant pośredni pomiędzy zakupami on-line i w sklepie, dzięki czemu oszczędzają czas potrzebny na skompletowanie zakupów i sami decydują, jak szybko znajdą się one w ich domu – mówi Mariusz Nowak, menadżer Działu Sprzedaży Internetowej Tesco.

Trendy, badania, raporty

Prawo, przepisy

Obsługa e-sklepu wiąże się z koniecznością spełnienia szeregu wymagań prawnych. Za braki grożą przedsiębiorcy kary grzywny od 50 do nawet 200 tys. złotych. W najcięższych przypadkach sąd, na wniosek GIODO, może nałożyć karę więzienia do lat 2. W planach jest również zwiększenie grzywien do kwoty 1 mln euro. Jednak nie wszystkie obowiązki należą bezpośrednio do właściciela sklepu internetowego, ale to on będzie odpowiedzialny za uchybienia w tym zakresie. Przedstawiciele RzetelnyRegulamin.pl przygotowali przewodnik o polityce bezpieczeństwa w e-sklepie.

Marketing, reklama, promocja

Ludzie

Wydarzenia

Za nami ShopCamp "Turystyka i sport" (polecamy przegląd prezentacji), przed nami 5. Targi eHandlu połączone z konferencją Ecommerce Trends, które odbędą się 23-24 września na Stadionie Narodowym w Warszawie.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP