Co może być sposobem na gigantów? Jak zdobyć zaufanie Europejczyków? Jak poprawić obsługę klienta w e-commerce? - odpowiedzi w przeglądzie informacji z ostatnich 2 tygodni.
W ciągu najbliższych 5-10 lat nastąpi koncentracja i globalizacja rynku handlu elektronicznego w Polsce. Oprócz zagranicznych gigantów, jak Apple, Google, eBay czy Amazon, potencjał branży docenią także potężne fundusze inwestycyjne, które przyczyniają się do tworzenia kolejnych gigantów. O tym, co może być sposobem na gigantów pisze Mateusz Gordon, ekspert Gemiusa w obszarze e-commerce
Wg raportu brytyjskiego stowarzyszenia Interactive Media in Retail Group, sprzedaż transgraniczna w 2012 roku w Europie wyniosła 34 mld dolarów, a prognozy przewidują wzrost o 38% w bieżącym roku. Jak zdobyć zaufanie Europejczyków? Badania przeprowadzone przez Instytut Infas na zlecenie Trusted Shops wykazały, że dwie trzecie Europejczyków (66%) wymaga od takiego sklepu posiadania rozpoznawalnego znaku jakości.
Polska pod względem „logistyki e-commerce” jest rynkiem, który dopiero się rozwija - artykuł o magazynie dla e-commerce można przeczytać w w dodatku specjalnym “Logistyki a Jakość 3/2013” - II Ogólnopolskie Badanie Logistyki Rynku E-commerce.
Nowi gracze, nowe usługi
Podczas ShopCampu w Krakowie odbyła się premiera narzędzia do monitorowania cen w internecie, PricePanorama.com. O projekcie opowiedział nam Konrad Latkowski z Grupy Manubia.
Powraca Pewex.pl - dziś to retrosentymentalny klub wspomnień, ale strategia zakłada ekspansję w obszarze e-commerce. Jeszcze w tym miesiącu w serwisie mają się pojawić pierwsze towary, a w 2014 ma nastąpić otwarcie pierwszego sklepu stacjonarnego z logo Pewexu.
Zamów przez Internet i odbierz sam – to nowa usługa zaproponowana klientom Tesco w 14 miastach Polski – Po sukcesie Ezakupów, chcemy zaproponować klientom wariant pośredni pomiędzy zakupami on-line i w sklepie, dzięki czemu oszczędzają czas potrzebny na skompletowanie zakupów i sami decydują, jak szybko znajdą się one w ich domu – mówi Mariusz Nowak, menadżer Działu Sprzedaży Internetowej Tesco.
Trendy, badania, raporty
Według najnowszych danych Polska ma wszelkie możliwe atuty, by stać się liderem w zakresie handlu mobilnego w tej części Europy. Już dziś 2 na 3 kupowane telefony są smartfonami, 5 milionów osób korzysta z internetu mobilnego, a na 1 mieszkańca średnio przypada 1,4 karty SIM.
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w grudniu 2012 zrealizował badanie wśród aktywnych internautów, skupiając się na e-handlu z perspektywy szerokiego portfolio kanałów komunikacji cyfrowej. Z badania wynika między innymi, że 97% ankietowanych użytkowników sieci dokonało kiedykolwiek zakupu przez internet, zaś 95% rozważa e-zakupy w przyszłości, a kluczową rolę w procesie zakupowym odgrywa komunikacja cyfrowa.
Prawo, przepisy
Obsługa e-sklepu wiąże się z koniecznością spełnienia szeregu wymagań prawnych. Za braki grożą przedsiębiorcy kary grzywny od 50 do nawet 200 tys. złotych. W najcięższych przypadkach sąd, na wniosek GIODO, może nałożyć karę więzienia do lat 2. W planach jest również zwiększenie grzywien do kwoty 1 mln euro. Jednak nie wszystkie obowiązki należą bezpośrednio do właściciela sklepu internetowego, ale to on będzie odpowiedzialny za uchybienia w tym zakresie. Przedstawiciele RzetelnyRegulamin.pl przygotowali przewodnik o polityce bezpieczeństwa w e-sklepie.
Marketing, reklama, promocja
Międzynarodowa ekspansja Paczkomatów InPost rozpoczęła się w 2011 roku – obecnie Paczkomaty InPost działają w 15 krajach w różnych modelach (pod marką własną lub partnera). Jak wygląda polska i zagraniczna promocja Paczkomatów od A do Z?
Sklep ANSWEAR.com uważnie śledzi nowości w modzie, podpatruje trendsetterów, liderów opinii i stara się szybko reagować na pojawiające się trendy. Nowa moda wśród polityków na wymienianie się zegarkami zainspirowała zespół ANSWEAR.com do wprowadzenia nowej usługi: Wypożyczalni Zegarków.
24 czerwca swoje 3. urodziny świętowały Złote Wyprzedaże - na fanpage'u klubu zakupowego można zobaczyć fotostory z najważniejszymi wydarzeniami z rozwoju firmy.
Jak można poprawić swoją obsługę klienta i zaoferować lepsze doświadczenia zakupowe? 5 uniwersalnych sposobów na odróżnienie się od konkurencji przedstawił Bartosz Majewski z Divante.
Pingwin 2.0 – kto zyska, a kto straci na kolejnej aktualizacji algorytmu Google? Odpowiedzieć próbował Dawid Medwediuk z Semahead.
Na NK swoje społeczności mają zarówno niewielkie regionalne sklepy, jak i ogólnopolskie podmioty. Sklepy xtrend.pl czy japanstyle24.pl zrzeszają społeczność od kilkuset do kilku tysięcy członków, duże marki jak np. Kubuś, prowadzące złożoną komunikację, do kilkudziesięciu tysięcy użytkowników. Jak promować się na największym polskim serwisie społecznościowym radzi Rafał Skwiot, pełnomocnik zarządu ds. marketingu i PR w Naszej Klasie sp. z o.o.
Ludzie
Marcin Beme, założyciel Audioteka.pl otrzymał Złoty Krzyż Zasługi za promowanie kultury, wybitne osiągnięcia dla rozwoju polskiej przedsiębiorczości oraz za promowanie polskiej myśli technicznej.
Rafał Brzoska, założycielem i prezes zarządu Grupy Integer.pl, jest nominowany w Plebiscycie “Polacy z werwą” w kategorii „Innowacje w biznesie”, a Jacek Szlendak, prezes Złote Wyprzedaże ma szansę zostać Człowiekiem Roku Polskiego Internetu w plebiscycie Internet Standard (głosy można oddawać tu).
W cyklu “Ampułka” przedstawiliśmy źródła informacji i inspiracji Sabiny Krupy, wiceprezes NEO24.pl.
Wydarzenia
Za nami ShopCamp "Turystyka i sport" (polecamy przegląd prezentacji), przed nami 5. Targi eHandlu połączone z konferencją Ecommerce Trends, które odbędą się 23-24 września na Stadionie Narodowym w Warszawie.
Wydawca
Adres prawny
NIP