Przegląd branży: 7 marca - 21 marca

Co słychać w e-commerce? Redan planuje uruchomić sklep internetowy w Rosji, E.Leclerc zapowiada połączenie stacji paliw z e-handlem, na Avans.pl startuje Wielkie Klikanie, Outsourcing Experts przejmuje Divante, Nokaut.pl zostaje partnerem międzynarodowego serwisu Twenga.

  • Łączne przychody 250 największych sieci handlowych na świecie przekroczyły w ubiegłym roku finansowym po raz pierwszy poziom czterech bilionów dolarów. W 2016 r. handel e-commerce będzie stanowić już bowiem jedną piątą całkowitej sprzedaży detalicznej – to najważniejsze wnioski z corocznego raportu „Global Powers of Retailing 2013. Retail Beyond” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.

  • Spośród ogółu Polaków, którzy deklarują, iż regularnie korzystają z Internetu i kupują tam różne towary, tylko 14 proc. kupuje tam także produkty spożywcze. Aż 86 proc. kupujących w Internecie nigdy nie skorzystało z e-sklepu spożywczego. Dane pochodzą z raportu Gfk "Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków”.

  • Według rankingu "Forbesa" najbardziej pożądany zawód tego roku to e-commerce manager. Zaraz za nim na liście jest specjalista od marketingu internetowego, a ostatnie miejsce na podium przypadło programiście. O tym jak zostać jak zostać e-commerce managerem mówią Piotr Szymczak, dyrektor e-commerce w Fotka.pl i Piotr Wrzalik, wiceprezes Grupy Unity.

  • W 2012 roku, według danych PBI, niemal co trzecia złotówka wydawana na zakupy internetowe w Polsce trafiała do sklepów internetowych sprzedających produkty RTV/AGD. Sprzęt elektroniczny stanowi aż 28 proc. ogólnej sprzedaży w Internecie.

  • Ponad dwa razy więcej osób niż rok wcześniej zamierza w tym roku zrobić wielkanocne zakupy w Internecie - wynika z ankiety przeprowadzonej przez e-delikatesy Frisco.pl. Kurze jaja to najczęściej kupowany produkt z listy wielkanocnych zakupów. Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl deklaruje, że sklep jest technicznie i logistycznie przygotowany do obsługi ponad 600 zamówień dziennie.

  • "Model zakupów polskich klientów w sklepach internetowych jest dość specyficzny. Odwrotnie do klientów we Francji Polacy chętniej zamawiają towary z dostawą do domu (ok. 70-80 proc. zamówień), zamówione zakupy samodzielnie odbiera ok. 20-30 proc. klientów naszych sklepów internetowych" - wyjaśnia Jean-Francoise Froemer, członek zarządu E.Leclerc Polska. Więcej o tym jak E.Leclerc połączy stacje paliw z handlem internetowym w serwisie portalspozywczy.pl.

  • Kanał e-commerce w bieżącym roku zamierza rozwijać także Redan. - Trwa etap końcowy testów nowego sklepu internetowego. Widzimy potencjał w rozwoju tego obszaru naszej działalności. Chcemy też niedługo uruchomić sklep internetowy w Rosji, wiążemy z tym projektem duże nadzieje - mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes spółki.

  • Dzięki ekskluzywnej umowie porównywarka cen Nokaut.pl staje się najważniejszym partnerem Twenga na polskim rynku. Nokaut.pl będzie dostarczał informacji o ofertach co oznacza rozszerzenie zasięgu działania o nowy kanał dystrybucji i będzie skutkować zwiększeniem sprzedaży wśród sklepów będących klientami Nokaut.pl.

  • Z danych dostarczonych przez PayByNet wynika, iż Polacy najchętniej w sklepach internetowych robią zakupy w poniedziałek, między godz. 11 a 16. W ten dzień jest 2,5 razy więcej transakcji niż w sobotę.

Nowe e-sklepy, przejęcia, inwestycje

  • 12 marca 2013 r. ruszył, należący do AlejaSamochodowa.pl S.A., sklep internetowy OstWest.pl. Strategia biznesowa OstWest.pl opiera się o zmodyfikowaną zasadę tzw. zakupów grupowych. E-sklep specjalizuje się w oferowaniu sprzęty elektronicznego, w tym Car Audio, nabywanego bezpośrednio u producentów w krajów Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej.

  • 12 marca Grupa PWN zawarła porozumienie dotyczące przejęcia sklepu internetowego Weltbild.pl. To kolejny etap rozbudowy oferty Grupy w obszarze nowych technologii. Umowa przejęcia zostanie sfinalizowana do końca czerwca 2013 roku.

  • Grupa MCI w 2012 r. osiągnęła 41,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy rekordowym poziomie wyjść z inwestycji w kwocie ok. 200 mln zł. Dzięki dużej płynności przekraczającej 200 mln zł MCI, jako fundusz inwestujący głównie w Internetowe przedsięwzięcia technologiczne, jest gotowy do aktywnego uczestniczenia w rozwoju globalnego rynku.

  • Na mocy podpisanej na początku marca umowy Outsourcing Experts objął większościowy pakiet udziałów w spółce Divante. Po raz pierwszy w kraju jeden dostawca oferuje tak szeroką paletę działań zarówno w kanałach tradycyjnych, jak i w internecie.

Marketing internetowy, akcje promocyjne

  • Wielkie Klikanie, czyli 2 minuty zakupów zupełnie za darmo, to akcja zorganizowana przez sieć Avans w celu promocji zakupów przez internet.

  • Profil marki smyk.com na Facebooku ma już 200 tys. fanów. Dzięki grupie zaangażowanych użytkowników fanpage nieprzerwanie rośnie, będąc największym w kategorii parenting w Polsce.– Stworzenie profilu marki, który będzie angażował i inspirował użytkowników stało się dla nas jednym z kluczowych wyzwań w ubiegłym roku – mówi Dorota Bachman, członek zarządu, dyrektor marketingu i rozwoju biznesu smyk.com.

  • Jak to się stało, że na SEO nie można już zbudować biznesu z pominięciem innych kanałów reklamowych? Jaki był przebieg burzliwego procesu, który doprowadził do obecnej sytuacji, kiedy płatne Google AdWords są coraz wyraźniej forsowane jako obowiązkowy element wzmacniania pozycji serwisu w najpopularniejszej wyszukiwarce? - felieton Marcina Kowola z The Digitals: “Dżihad: Google i SEO”

  • 10 istotnych obszarów funkcjonowania e-sklepu, które można zdiagnozować dzięki Google Analytics przedstawia Cezary Lech z MaxRoy.com w artykule “Co w e-sklepie robisz dobrze, a co źle? Zapytaj Google Analytics”

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP