Kupowanie prezentów to dla wielu z nas „ciężki orzech do zgryzienia”. Odczytanie pragnień innych osób, szczególnie tych skromnych, czy skrytych nie jest bowiem proste. Być może dlatego coraz częściej poszukujemy upominków w Internecie, gdzie wybór jest znacznie większy, łatwiej znaleźć inspirację, czy natrafić na coś wyjątkowego. Tuż przed świąteczną gorączką zakupów, Grupa Okazje postanowiła zbadać, gdzie kupujemy prezenty oraz co najczęściej wybieramy*.
Badanie zrealizowane na zlecenie Grupy Okazje pod koniec października 2015 roku wykazało, że już 36% ankietowanych kupuje prezenty przez Internet. Przy czym zakupy online nieco częściej wybierają mężczyźni (40%), niż kobiety (33%). To grupa osób, która najczęściej zamieszkuje centralny (49%) oraz południowo-zachodni (48%) region Polski. Warto także zauważyć, że największą popularność kupowania prezentów przez Internet widać w małych ośrodkach miejskich. Zamieszkuje je bowiem 44% ankietowanych, którzy wybrali ten sposób zawierania transakcji. Może być to spowodowane lepszym niż na wsi dostępem do Internetu, ale gorszą dostępnością prezentów w lokalnych sklepach stacjonarnych, niż w większych miastach.
Badanie Grupy Okazje pokazało, że Internet staje się coraz popularniejszym miejscem poszukiwania prezentów dla dzieci. Okazuje się bowiem, że upominki dla najmłodszych online kupuje już 46% respondentów. Także w tym przypadku to panowie są nieco bardziej skłonni wybierać tę drogę transakcji. Taką odpowiedź zadeklarowało bowiem 49% mężczyzn i 43% kobiet. Najwięcej z nich zamieszkuje centralny region Polski (57%) oraz małe miasta do 100 tysięcy mieszkańców (54%).
Najczęściej wybierane przez nas prezenty to artykuły spożywcze, takie jak słodycze, czy alkohole (17%). To bowiem niedrogi, a zarazem uniwersalny upominek. Na drugim miejscu rankingu znalazły się perfumy, które kupuje 14% ankietowanych. Kolejne miejsce należy do… pieniędzy, które wskazało 11% badanych. To niezbyt oryginalny, ale wciąż bardzo popularny prezent. Plusem otrzymania pieniędzy jest z pewnością możliwość samodzielnego zdecydowania, na co je przeznaczymy.
Badanie przeprowadzone na zlecenie Grupy Okazje pokazało również, co jest najpopularniejszym prezentem dla dzieci. Okazuje się, że są to zabawki edukacyjne (28%). Dużym zainteresowaniem cieszą się również książki (13%) i klocki (7%). Wiele wskazuje zatem na to, że bliskim naszemu sercu maluchom, staramy się od najmłodszych lat zapewnić prawidłowy i efektywny rozwój.
*Ogólnopolskie badanie ilościowe realizowane techniką CAWI - przeprowadzone wśród członków społeczności badawczej Zymetrii. Realizacja badania: 23.10.2015 – 28.10.2015 r. Próba: osoby w wieku 18-60 lat, n=663.
źródło: inf. prasowa
Wydawca
Adres prawny
NIP