Przez Internet czy tradycyjnie, czyli jak kupujemy prezenty? Wyniki badania Grupy Okazje

Kupowanie prezentów to dla wielu z nas „ciężki orzech do zgryzienia”. Odczytanie pragnień innych osób, szczególnie tych skromnych, czy skrytych nie jest bowiem proste. Być może dlatego coraz częściej poszukujemy upominków w Internecie, gdzie wybór jest znacznie większy, łatwiej znaleźć inspirację, czy natrafić na coś wyjątkowego. Tuż przed świąteczną gorączką zakupów, Grupa Okazje postanowiła zbadać, gdzie kupujemy prezenty oraz co najczęściej wybieramy*.

Badanie zrealizowane na zlecenie Grupy Okazje pod koniec października 2015 roku wykazało, że już 36% ankietowanych kupuje prezenty przez Internet. Przy czym zakupy online nieco częściej wybierają mężczyźni (40%), niż kobiety (33%). To grupa osób, która najczęściej zamieszkuje centralny (49%) oraz południowo-zachodni (48%) region Polski. Warto także zauważyć, że największą popularność kupowania prezentów przez Internet widać w małych ośrodkach miejskich. Zamieszkuje je bowiem 44% ankietowanych, którzy wybrali ten sposób zawierania transakcji. Może być to spowodowane lepszym niż na wsi dostępem do Internetu, ale gorszą dostępnością prezentów w lokalnych sklepach stacjonarnych, niż w większych miastach.

W Internecie częściej kupujemy prezenty dzieciom

Badanie Grupy Okazje pokazało, że Internet staje się coraz popularniejszym miejscem poszukiwania prezentów dla dzieci. Okazuje się bowiem, że upominki dla najmłodszych online kupuje już 46% respondentów. Także w tym przypadku to panowie są nieco bardziej skłonni wybierać tę drogę transakcji. Taką odpowiedź zadeklarowało bowiem 49% mężczyzn i 43% kobiet. Najwięcej z nich zamieszkuje centralny region Polski (57%) oraz małe miasta do 100 tysięcy mieszkańców (54%).

Co najczęściej ofiarujemy bliskim?

Najczęściej wybierane przez nas prezenty to artykuły spożywcze, takie jak słodycze, czy alkohole (17%). To bowiem niedrogi, a zarazem uniwersalny upominek. Na drugim miejscu rankingu znalazły się perfumy, które kupuje 14% ankietowanych. Kolejne miejsce należy do… pieniędzy, które wskazało 11% badanych. To niezbyt oryginalny, ale wciąż bardzo popularny prezent. Plusem otrzymania pieniędzy jest z pewnością możliwość samodzielnego zdecydowania, na co je przeznaczymy.

Badanie przeprowadzone na zlecenie Grupy Okazje pokazało również, co jest najpopularniejszym prezentem dla dzieci. Okazuje się, że są to zabawki edukacyjne (28%). Dużym zainteresowaniem cieszą się również książki (13%) i klocki (7%). Wiele wskazuje zatem na to, że bliskim naszemu sercu maluchom, staramy się od najmłodszych lat zapewnić prawidłowy i efektywny rozwój.

*Ogólnopolskie badanie ilościowe realizowane techniką CAWI - przeprowadzone wśród członków społeczności badawczej Zymetrii. Realizacja badania: 23.10.2015 – 28.10.2015 r. Próba: osoby w wieku 18-60 lat, n=663.

źródło: inf. prasowa

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP