Psychologia konsumenta i czynniki wpływające na zakupy online [infografika]

Ile osób czyta rezcenzje produktów? Jakie są najczęstsze przyczyny porzucania koszyka

Ile osób czyta recenzje produktów? Jakie są najczęstsze przyczyny porzucania koszyka i przerywania zakupów? Vouchercloud przygotował infografikę na temat psychologii konsumenta i czynników, jakie mają wpływ na dokonanie zakupów online.

Dlaczego porzucamy koszyk z zakupami w sklepie internetowym?

Właściciele sklepów internetowych i specjaliści od e-commerce robią wszystko, by zakupy w Internecie były skuteczne, szybkie, bezstresowe i dostarczały klientom przyjemności. Dlaczego zatem użytkownicy wirtualnych pasaży handlowych są tak kapryśni? Gdy jakikolwiek szczegół związany z dokonaniem transakcji nie spełni ich oczekiwań – w większości przypadków porzucają zakupy. Odpowiedzi można szukać w wynikach badań psychologów zajmujących się badaniami konsumenckimi.

Okazuje się, że najczęściej przyczyną porzucenia koszyka w sklepie online jest ukryta opłata wykazana podczas finalizacji zakupów – klienci czują wtedy, że są nabijani w butelkę. Mniej oczywiste są kolejne przyczyny przerwania zakupów, np. obowiązek założenia konta w danym sklepie. Jasne, że możemy jednorazowo założyć konto, a po zakupach o nim zapomnieć, ale jednak wolimy porzucić sklep i szukać produktu gdzie indziej. Sprzedawcy i klienci zasadniczo różnią się także w kwestii newslettera. Właściciele sklepów online uważają, że jest on absolutnie niezbędny do skutecznej sprzedaży w Internecie, natomiast aż 40% klientów nie znosi newslettera, zatem często całkowicie rezygnuje z zakupów w miejscu, które wymaga założenia konta oraz wyrażenia zgody na wysyłanie wiadomości o promocjach.

Badania specjalistów od nawyków konsumenckich z pewnością mogą wpłynąć na skuteczność sprzedaży online, zatem zapraszamy do analizy poświęconej im infografiki:

źródło: informacja prasowa

Szukaj podobnych:

infografika ecommerce vouchercloud

image

Komentarze