Raport Gemius: Paczkomaty® i kurier InPost najlepszą opcją dostawy

Liderem dostaw zakupów online w Polsce są Paczkomaty® InPost, z których najczęściej korzysta 77% wszystkich kupujących w internecie – wynika z raportu Gemiusa E-commerce w Polsce w 2021 roku. Dostawa kurierem do domu lub pracy jest wybierana jedynie przez połowę robiących zakupy online. Co więcej, dostawa do Paczkomatu® InPost stała się także najbardziej motywującą do zakupów online formą dostawy, co potwierdza rekordowe 81% respondentów. W obszarze dostaw kurierskich InPost plasuje się także na pierwszym miejscu, deklasując międzynarodowe firmy DPD i DHL.

Rola Paczkomatów® InPost znacząco rośnie w kontekście form zwrotu zakupionego towaru, które zachęcają do zakupów online. Paczkomaty® w tej kategorii zostały wskazane przez 64% badanych. Możliwość darmowego odesłania produktu kurierem (door-to-door) jest następna w kolejności i została wskazana przez 44% respondentów.

Dostawy kurierskie InPost po raz pierwszy w historii wysunęły się na prowadzenie ze wskazaniami na poziomie 37%, choć naszymi konkurentami są najwięksi światowi giganci – tacy jak DPD, DHL, UPS, Fedex. W segmencie D2D trzech najmocniejszych graczy pokrywa większość rynku. Aż 88% kupujących w internecie wybiera jedną z marek: InPost, DPD lub DHL. Czwarty w zestawieniu Pocztex ma tylko 4% wskazań. Te wyniki oraz umocnienie pozycji Paczkomatów® jako lidera rynku to duma, ale i zachęta do dalszej pracy, i podnoszenia poprzeczki – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Z raportu, oprócz świetnych wyników, można wyczytać, że na rynek handlu online wchodzi nowe pokolenie – a wraz z nim nowy typ konsumenta. Jest to konsument korzystający z technologii, mobilny, niezależny, bez kompleksów używający serwisów zagranicznych oraz przykładający szczególnie dużą wagę do kwestii ochrony środowiska. To właśnie w grupie wiekowej 15-24 lata 50% osób kupuje równie często w serwisach zagranicznych, jak i polskich. W tej grupie wiekowej aż dla 73% badanych szczególnie motywująca do wyboru formy dostawy jest dostawa przyjazna środowisku, np. eliminujące ślad węglowy, do Paczkomatu®, pojazdami elektrycznymi – komentuje Rafał Brzoska.

Porównując wyniki to właśnie osoby w wieku 15-24 lat o wiele częściej jako motywujące do zakupów wskazywały Paczkomaty® InPost (88%) – przy i tak rekordowej średniej dla wszystkich grup wiekowych na poziomie 81%. Także oni są wśród innych grup wiekowych najczęstszymi klientami Paczkomatów®: 87% przy średniej na poziomie 77%. To jest także grupa, która jako motywator do zakupów (89%) wskazuje błyskawiczną dostawę (Same Day Delivery), przy średniej na poziomie 83%.

Taki jest konsument jutra. Warto się zapoznać z raportem Gemiusa, gdyż mówi nam o tym, co jest najważniejsze w biznesie – jak ten segment rynku będzie wyglądał nie za pół roku czy za rok, ale za 2,5 czy nawet 10 lat. Warto się wsłuchać w ten głos, bo biznes logistyczny i handel online za kilka lat będzie wyglądał inaczej – dodaje Rafał Brzoska.

Paczkomaty® InPost są najbardziej ekologiczną formą zakupów internetowych. Z analiz InPostu wynika, że zamówienie przesyłki do paczkomatu zmniejsza emisję CO2 nawet o 75% w porównaniu do dostawy bezpośrednio do domu klienta. Tylko w 2020 roku dostawy do Paczkomatów® InPost ograniczyły emisję CO2 o ponad 180.000 ton. Dalszy rozwój i optymalizacja sieci Paczkomatów® InPost przyczyni się to do ograniczenia ruchu samochodowego w miastach, co przełoży się na poprawę jakości powietrza i ochronę klimatu.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP