Relacja z egzaminu Profesjonalista w eHandlu – Specjalista ds. Generowania Ruchu

Podobnie jak to jest w przypadku rynku wyszukiwarek, także rynek certyfikatów honorowanych przez przyszłych pracodawców jest zdominowany przez Google. Wydaje się, że certyfikat specjalisty ds. reklamy w wyszukiwarce Google otwiera wszystkie drzwi, a z pewnością stanowi określoną wartość.

Tymczasem jednak, jak widać na przykładzie ofert pracy dla freelancerów, wiele osób zdobywa certyfikat Google nieuczciwie. Czy istnieje zatem dla przyszłych ekspertów SEM alternatywa wobec „certyfikatów Google”?

Być może wkrótce rolę owej alternatywy spełniać będzie certyfikat Profesjonalisty w eHandlu – projekt Fundacji Polak 2.0, organizatora Targów wHandlu. Czy warto wziąć udział w nowym programie egzaminacyjnym?

Zapraszamy do zapoznania się z relacją Adama Czuryło z działu PPC MaxROY.com.

Część przedegzaminacyjna###

Na shopcampie w Łodzi organizowanym przez Fundację Polak 2.0 po raz pierwszy zetknąłem się z prezentacją programu Profesjonalisty w eHandlu. Wtedy to postanowiłem spróbować swoich sił i przystąpić do zdobycia certyfikatu Specjalisty ds. Generowania ruchu. Po powrocie do domu, jeszcze tego samego wieczoru, zarejestrowałem się. Musiałem jeszcze opłacić zamówienie, po czym mogłem sie cieszyć dostępem do materiałów online pomagających w przygotowaniu się do egzaminu. Koszt podejścia do egzaminu wynosi obecnie 250 zł. Czas na przygotowania – pół roku. Ambitnie wyznaczyłem sobie jednak miesięczny termin.

Część egzaminacyjna###

Wczesnym rankiem wyruszyłem z Poznania do Warszawy (egzamin był stacjonarny), aby przystąpić do I edycji egzaminu, który odbył się 15 grudnia 2013 roku na auli SGH w Warszawie.

Po zajęciu miejsca otrzymaliśmy koperty zawierające pytania egzaminacyjne. Łącznie pytań było 100, a czasu na odpowiedź – jedynie 90 minut, więc trzeba było mocno się skoncentrować, aby zmieścić się w wyznaczonym limicie czasu. Co ciekawe oraz warte uwagi, egzamin miał formę testu wielokrotnego wyboru, a za błędne odpowiedzi otrzymywało się punkty ujemne. Testy typu oksfordzkiego zawsze odbijają się rykoszetem dla strzelających…

Za trudno?###

Zakres pytań był dość szeroki. W moim przypadku obejmował wiedzę z zakresu SEO/SEM, performance marketingu czy analityki internetowej. Mnie osobiście sprawiły trudności pytania z zakresu prawa, podejrzewam, że mogłem tu połapać dużo ujemnych punktów.

Pytań z zakresu SEO/SEM raczej nie określiłbym jako trudnych. Z pewnością można pochwalić różnorodność pytań. Nie były to bowiem pytania podręcznikowe czy wyjęte żywcem z supportu Google’a. Pojawiło się dużo pytań praktycznych, w których trzeba było policzyć koszty konwersji lub ROI.

Przyznam się, że spodziewałem się, że po godzince pisania będę mógł się na chwilę zdrzemnąć, aby odespać podróż, lecz moje plany spaliły się na panewce. Napisany egazmin oddałem dosłownie kilka chwil przez oficjalnym końcem, a widziałem, że niewiele osób wyszło wcześniej z sali.

Jeszcze przed Świętami otrzymałem wiadomość o pozytywnym zdaniu egzaminu, dzięki czemu znalazłem się w gronie dwóch osób, które zdobyły certyfikat Specjalisty ds. Generowania ruchu. Przyznam, że był to bardzo przyjemny prezent na święta.

Muszę przyznać, że zdanie tego egzaminu utwierdziło mnie w przekonaniu, że posiadam sporą wiedzę teoretyczną i praktyczną, a sam certyfikat nie jest jedynie kolejnym papierem w kolekcji. Jeśli czujesz się na siłach i chcesz sprawdzić czy poziom Twojej wiedzy jest na wysokim poziomie to gorąco zachęcam do podjęcia takiego wyzwania.

Okazuje się zatem, iż stacjonarny egzamin, który został potwierdzony przez Fundację Polak 2.0, może się okazać alternatywą wobec certyfikatów Google. Tym bardziej, jeśli potencjalny pracodawca lub klient uczestniczył w Targach eHandlu lub w innej imprezie organizowanej przez Fundację. Na naszym rynku SEM to znaczący autorytet.

PS: Już 25 lutego 2014, w Pawilonie 15 MTP w Poznaniu, VI Targi eHandlu. Spotkajmy się w Poznaniu :)

Autor: Adam Czuryło - Certyfikowany Specjalista Adwords w firmie MaxROY.com. Pasjonat innowacyjnych rozwiązań eCommerce.

Tekst pochodzi ze strony SprawnyMarketing.pl i został opublikowany za zgodą autora.

Cześć!

Chcesz opublikować tekst? Odezwij się do nas
Karolina Michalak Relationship Manager
redakcja@ehandel.com.pl
+48 721 945 134
  • Infoguru Sp. z o.o. Sp. k.

    Wydawca

  • POLAND, Poznań, Truskawiecka 13

    Adres prawny

  • VAT ID 7811967834

    NIP